Ga naar inhoud


mastera 3 juist aangekocht maar...


Aanbevolen berichten

Heb enkele uren geleden een mastera 3 gekocht.Nogmaals eerst en vooral veel gelezen. Maar bij het aansluiten op de 12volt adapter geen brandende let op de mastera zelf . Moet de adaptor op 12 volt of minder staan ? Moet ik een brandende led op de mastere zien ? Op de adaptor zie ik een groene led branden.

Wie helpt me een stapje verder?

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dank voor de reply . Ondertussen mijn oude luxcrypt adaptor van 14 volt bovengehaald van de D2mac periode. Bij het verbinden van de adaptor met de mastera 3 wil wel het o ledje branden... Maar bij de volgende stappen moet er ergens van programma 0 naar 4 overgegaan worden door op het zwarte knopje van de mastera te drukken. Jammer maar helaas ook hier geen leven in te krijgen.

 

Enige oplossing is volgens mij terug naar de winkel te gaan en een andere vragen , evenals hem ter plaatsen laten testen. Wat vinden jullie hiervan ?

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zat er een adapter bij. Spanning is 8,2 Volt. Vermogen is 5 Watt (600 mA). Zijn de plus en de min polen niet verwisseld? Daar kan verschil in zitten.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De adaptor en de kabel zaten bij mij er ook bij.

 

Het is een universele adaptor pst1000m push down to slize van 3 naar 4.5 , 6, 9 en ten slotte 12. Switching adaptor input 100-240v 17w 50/60 Hz

 

Is dat de adaptor die ook bij jullie in de doos meegeleverd was ? Of is deze een minderwaardig(er) exemplaar ?

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mastera is niet in een doos geleverd. Er zat een klein, niet regelbaar adaptertje bij. De adapter die jij erbij hebt gekregen is van een universeel type. 9 Volt zou moeten werken. Hogere spanning moet je niet proberen. Blijft dus de polariteit op de polen. Dat kan ik helaas niet voor je nameten. In ieder geval moet het getal nul aan gaan, en met het knopje moet je alle modes kunnen doorlopen zonder kaart erin. Zo niet, dan terug naar de winkel.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DirkHezius

 

Dat klopt. Ik heb dat ding open gehad en er zit een 7805 spanningsstabilisator in (als ik het me goed herinner). Deze maakt van de aangeboden spanning een stabiele 5V. Als je daar 8,2 volt in stopt moet er dus 3,2 volt worden weggewerkt in de vorm van warmte. De maximale ingangsspanning van de stabilisator is pakweg 40 volt. Dat is niet echt efficient en de stabilisator kon zonder koeling wel eens van de print afbranden.

 

Een ander probleem is de spanning die nodig is om de chip in de kaart te programmeren. Daar kan een hogere spanning voor nodig zijn dan de normale werkspanning. Je zou in de specs. van de kaart moeten kijken. Als dat ook 5 volt is, dan is in principe de adapter niet kritisch.

 

Blijft dus het probleem van de polariteit van de spanning. Is de binnenkant van de plug plus of de buitenkant? En wat gebeurt er als je dat per ongeluk omdraait?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...