Ga naar inhoud


[DM7025+] External HD aan Dreambox 7025+


kaaskopje

Aanbevolen berichten

ja dat heb ik gelezen hoor. ik zei ook dat je eerst de partitie moet weggooien smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De drive formateren met Partition Magic op Uw Windows PC.

 

(Maar misschien kunnen andere partitioneer programma's ook ext2/3 formateren.) Partition Logic is a freeware programma, dat zegt ook ext2 te kunnen formateren. Maar ik heb hiermee geen ervaring.

 

Als een alternatief Knoppix LiveCD downloaden, branden op een CD. Uw PC hiermee opstarten, en de drive formateren in ext2 of ext3.

 

http://www.knoppix.net/

 

Hierna Windows terug opstarten. IFS installeren. Zoeken op ext2 windows.

 

http://www.fs-driver.org/

 

Uw PC kan nu de ext2 of ext3 drives zonder moeite lezen.

 

Willy

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk resultaat.

 

heb de schijf in mijn PC met Parttion Magic kunnen indelen met ext3 en is nu leesbaar in de Dreambox

 

Met de laatste genoemde tool een drive letter kunnen toewijzen voor gebruik onder Windows XP

 

Wat ik zie dat er zonder dat ik er bestanden op heb gezet ongeveer 75 GB verdwenen is.

Weet iemand of dit normaal is, of dat er toch tijdens het proces iets is foutgegaan

Elk probleem wat je oplost, heb je zelf gecreëerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de optie "large_file" gebruikt bij formatteren? Anders maakt hij veel teveel nodes aan.

 

Ennuh, fabrikanten tellen in 1000-tallen, niet in machten van 2.

 

Dus 1MB = 1000x1000 = 1000000 bytes, en niet 1024x1024 = 1048576 bytes.

 

Als de fabrikant 1 TB schrijft dan bedoelt hij dus 0,909 "echte" TB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp even niet wat de vorige reactie in dit onderwerp thuishoort, maar never mind

 

Na nog een keer te hebben ingedeeld en geformateerd, zie ik dat de grootte van de schijf keurig 931 GB is, maar dat er dus zo'n 80gb al in gebruik is, zonder dat ik daar iets van zie.

 

Wie weet hoe dit komt en waar die 80gb voor gebruikt wordt?

 

Elk probleem wat je oplost, heb je zelf gecreëerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kaaskopje
Ik begrijp even niet wat de vorige reactie in dit onderwerp thuishoort, maar never mind

Na nog een keer te hebben ingedeeld en geformateerd, zie ik dat de grootte van de schijf keurig 931 GB is, maar dat er dus zo'n 80gb al in gebruik is, zonder dat ik daar iets van zie.

Wie weet hoe dit komt en waar die 80gb voor gebruikt wordt?


Dat vertelde Milo toch waardoor dat kwam. wink

Origineel bericht van: MiLo
Heb je de optie "large_file" gebruikt bij formatteren? Anders maakt hij veel teveel nodes aan.

Ennuh, fabrikanten tellen in 1000-tallen, niet in machten van 2.

Dus 1MB = 1000x1000 = 1000000 bytes, en niet 1024x1024 = 1048576 bytes.

Als de fabrikant 1 TB schrijft dan bedoelt hij dus 0,909 "echte" TB.


Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat verhaal wat Milo stelt is mij bekend.

Windows geeft zeg maar aan in de explorer dat er 854 beschikbaar is, terwijl de schijfgrootte 931 is.

 

Bij andere schijven wordt de grootte weergegeven die na formateren ontstaat en is dat ook de beschikbare ruimte.

 

Dus dat zijn 2 verschillende dingen

 

Elk probleem wat je oplost, heb je zelf gecreëerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kaaskopje
Nee, dat verhaal wat Milo stelt is mij bekend.
Windows geeft zeg maar aan in de explorer dat er 854 beschikbaar is, terwijl de schijfgrootte 931 is.

Bij andere schijven wordt de grootte weergegeven die na formateren ontstaat en is dat ook de beschikbare ruimte.

Dus dat zijn 2 verschillende dingen


Waar & hoe zie je dan de grootte van 931 GB? Nu heb ik niet zo'n grote dunk van Explorer maar toch...
931 GB doe ik het voor met een "1 TB" disk.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kheb hier ook een extern TBtje van 931 GB effectief, is wel fat geformateerd, dus niks raars smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hidden files woeiii wink

ik denk dat je exploder ff goed moet zetten met z'n mapopties, anders weet ik het niet crazy

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...