Ga naar inhoud


[Windows 7] Ervaringen


vincent1971

Aanbevolen berichten

Ik moest wel een beetje lachen, ik kocht een nieuwe lap in Noorwegen met Win Vista Home P. met de belofte wanneer Win 7 uitkomt ik vrij de keuze heb welke versie van Win 7 ik de boel mee kan upgraden.

 

Of dit wel of niet zo is lijkt mij ook een leuke Win 7 ervaring smile

 

Verder ziet het er veelbelovend uit in deze thread, dus thx voor alle info!

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Misschien maar even verder vertellen... en doe ik ideeën op voor anderen wink

 

Als eerste installeer ik Total Commander met de key. De oude instellingen pak ik vanaf Vista uit de map (oude schijf):\Users\Ruud\Appdata\Roaming\ghisler\ Dan heb ik alle instellingen en ftp verbindingen weer terug (5 minuten werk)

 

Volgende aan de beurt is Firefox. Daar gebruik ik als Addon Xmarks. Hierdoor heb ik in 1 klap al mijn favorieten en wachtwoorden weer terug. (5 minuten werk)

 

Ik installeer newsleecher. Omdat ik gebruik maak van versie 4 heb je de mogelijkheid om een ini file te gebruiken waar je instellingen staan. Mijn downloaddirectory en instellingen staan op een andere fysieke schijf en dus kopieer ik vanuit de oude vista omgeving newleecher.ini (uit (oude schijf:\Program files (x86)\newsleecher\). In dit ini bestand staat dataFolder=i:\_internet\NewsLeecherV4\ Newsleecher start meteen op met alle instellingen intact zoals ik ze had inclusief server accounts. Ook headersdownloads zijn gewoon beschikbaar. Ik zoek wel eens naar speciale dingen die niet op FTD enzo worden gespot... (5 minuten werk)

 

Tijd voor de videodrivers van ATi... inclusief download kost dit een minuut of 10. Een herstart is niet nodig (10 minuten werk)

 

Windows Media Player Classic HTPC wordt geïnstalleerd. Hiermee kan ik (bijna) alle maten en soorten video/geluidsbestanden afspelen (dvd, mkv, wmv, avi enz.....) Waar mogelijk wordt de decodering door de videokaart gedaan (uvd2). Een 1080p Mkv x264 kost ongeveer 4% aan processorbelasting hierdoor. Extra codecpacks hoef ik niet te installeren! (5 minuten werk)

 

Daarna de tijd voor Office inclusief de updates laten downloaden en installeren. (25 minuten werk)

 

Outlook wordt gekoppeld aan mijn mailserver dus direct alle mail beschikbaar inclusief contactpersonen. (1 minuut werk)

 

Na een ruime 1 1/2 uur installeren alles bij elkaar, weer up en running en kan bijna alles weer doen. De rest komt vanzelf als ik iets wil gebruiken en het er nog niet opstaat. Dit houdt de installatie zo schoon mogelijk. Ik draaide ook al als test met de RC maar die heb ik met een format gewist vanuit Vista.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi guys,

 

ik draai de offciële windows7 (ik ben Microsoft Partner).

en ik moet zeggen dat dit mij heeft kunnen bekoren.

Het is iets sneller dan vista.

verwacht geen spectaculaire veranderingen maar toch stabieler dan vista.

 

Het eeuwige driver probleem blijft bestaan. zijn je dingen verouderd en bestonden er geen vista drivers dan heb je veel kans dat het op windows7 niet werkt.

 

Uit slaapstand komen met win7 is een stuk sneller dan vista.

uw taakbalk is anders en de open schermen zijn beter gegroepeerd.

een paar aanpassingen aan uiterlijk van je explorer maakt het wat beter.

Installatie gaat stukken sneller dan vista.(bij mij was dit klop 28 min voor alles)

 

Ik denk dat vista een overganger was.

voorlopig hoor je mij dus niet klagen over win7

en nee ik heb geen extra voordeel om positief te zijn tov win7.

Ik was in vista tijd niet te spreken over de fouten in de eerste versie.

 

greetz

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de Toshiba laptop (T8100 2.1GHz en 2 GB Ram Windows 7 ultimate opgezet met de hoop dat het opstarten korter dan 3,5 minuten zou duren, helaas het duurt nog steeds dik 3 minuten, wel iets sneller dan vista, maar lang geen xp snelheid.

Zou een W7 home edition stuk sneller zijn ??

 

Verder herkent de W7 mijn Norton 2009 niet, tenminste geeft compatibiliteitsproblemen aan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bjkartal
Ik heb op de Toshiba laptop (T8100 2.1GHz en 2 GB Ram Windows 7 ultimate opgezet met de hoop dat het opstarten korter dan 3,5 minuten zou duren, helaas het duurt nog steeds dik 3 minuten, wel iets sneller dan vista, maar lang geen xp snelheid.
Zou een W7 home edition stuk sneller zijn ??

Verder herkent de W7 mijn Norton 2009 niet, tenminste geeft compatibiliteitsproblemen aan??


W7 versus Norton 2009?!

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bjkartal
Ik heb op de Toshiba laptop (T8100 2.1GHz en 2 GB Ram Windows 7 ultimate opgezet met de hoop dat het opstarten korter dan 3,5 minuten zou duren, helaas het duurt nog steeds dik 3 minuten, wel iets sneller dan vista, maar lang geen xp snelheid.
Zou een W7 home edition stuk sneller zijn ??

Verder herkent de W7 mijn Norton 2009 niet, tenminste geeft compatibiliteitsproblemen aan??


Ik zou maar eens naar je harddisk kijken

Op mijn laptop t5500 1.6 Ghz 4Gb duurt het opstarten van Win7 ultimate 41 seconden. Wel een snelle western digital scorpio harddisk.

Trouwens begin gewoon niet aan Norton, maar dat moet je verder zelf weten.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bjkartal
Ik heb op de Toshiba laptop (T8100 2.1GHz en 2 GB Ram Windows 7 ultimate opgezet met de hoop dat het opstarten korter dan 3,5 minuten zou duren, helaas het duurt nog steeds dik 3 minuten, wel iets sneller dan vista, maar lang geen xp snelheid.
Zou een W7 home edition stuk sneller zijn ??

Verder herkent de W7 mijn Norton 2009 niet, tenminste geeft compatibiliteitsproblemen aan??


Ik zou inderdaad echt eens naar de hardware kijken.

Mijn gouwe ouwe laptop een Celeron M 1.5Ghz, 512MB Ram, VIA/S3G Unichrome Pro IGP 64MB, start W7 Ultimate (RTM) op in 1.43 minuut. Zonder wifi is deze in 1.21 operationeel. Vanwege de geweldige interne grafische kaart, ahum niet dus, een prestatie index van 1.0. Hoezee smirk
W7 Ultimate functioneert hier eigenlijk net zo lekker op als XP Pro (1.14 incl. netwerk 0.56 zonder netwerk), die er nog steeds naast staat geïnstalleerd. En dan te bedenken dat ik hier ooit Vista op heb geprobeerd, maar toen probeerde deze laptop te ontsnappen...

Op mijn desktop een Core 2 Quad Q8200 2.33 Ghz, 4GB Ram, Sapphire Radeon HD4670 512MB, merk ik tussen Vista Ultimate (x32) en 7 Ultimate (x64) geen prestatie verschil. Persoonlijk bevalt me Windows 7 gewoon beter.

Vu+ Uno OpenPLi & DM600PVR OpenPli, Triax 88 met 4x Inverto Black Ultra twin op 13, 19.2, 23.5 & 28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Nu heb ik een vrij nieuwe computer, en ook geen oude randapparatuur.

 

Als ik het een beetje goed lees, krijg ik geen problemen, als ik over stap naar Windows 7 ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri,

Ik heb enige tijd geleden Win7 op zowel mijn ACER Travelmate 6465 als op mijn zelf samengestelde Desktop (beiden circa 1 jaar oud) zonder problemen geïnstalleerd en daarna getest.

Alleen met een tweetal programma had ik problemen maar dat was bekend.

Ik heb Win7 echter weer afgegooid omdat ik beter met mijn oude vertrouwde XP-Pro overweg kan maar dat is puur mijn mening.

Om op jouw vraag terug te komen denk ik niet dat jij problemen zal ondervinden mits jij vooraf de Win7 (upgrade)installatie check uitvoert, hierbij wordt gelijk aangegeven welke hardware niet compatibel is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 RTM Ultimate 64bits geinstalleerd. Werkt prima. Sneller dan Vista. Vooral switchen van monitor naar TV gaat lekker makkelijk met de Windowstoets en "P". Daarbij ook nog de XP-mode geinstalleerd. Dat gaat ook heel mooi.

Ik kan niet anders zeggen dan dat alles prima werkt. Nog even wachten op de juiste software van HP. Ook alle filmformaten werken uitstekend. Wel de aanvullende Shark007 codecs geinstalleerd en Media player classic Home Cinema x64.

Zolang er geen Windows 7 drivers zijn kun je ook software onder Vista SP2 mode draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug te komen op mijn md2819 kaart. Heb die aan de praat gekregen onder windows 7 professional x64.

De 64 bits driver van avermedia gedownload en geinstalleerd. Vervolgens programma chrisstv lite geinstalleerd..

zo nu nog eens zien hoe ik mijn webcam aan de praat krijg. Lukt wel binnen xpm maar vind dat nog geen bevredigend iets.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...