Ga naar inhoud


[Scena5] USB aansluiting werkt niet meer


Gast woutervg

Aanbevolen berichten

Gisteravond hoorde ik een raar geluid vanuit mijn externe harddisk. het leek alsof de schijf om de 2 seconden vast liep. Eerst dacht ik dat mijn harde schijf het had begeven, maar toen ik hem aan de computer aansloot werkte hij normaal.

Zojuist heb ik hem aangesloten aan de USB poort aan de voorkant van de Scena 5 en ook hier werkt hij probleemloos.

Betekend dit dat mijn USB poort aan de achterkant stuk is, of kan dit ook iets softwarematigs zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gebeurt bij USB-schijven helaas vaker dat dit soort verschijnselen optreden. Vaak is herinitialisatie, zoals jij hebt gedaan door hem aan de PC en een andere poort te hangen, voldoende om de HDD weer in het gareel te krijgen.

Ik denk niet dat er iets mis is met de achteruitgang van de Scena, maar ik zou zeggen: gewoon proberen.

We horen het resultaat wel.

 

PS: Het is bij mij wel voorgekomen dat ik de schijf helemaal uit zijn huisje moest halen om hem rechtstreeks aan de PC te hangen. Pas daarna was het probleem over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ligt het niet aan mijn harde schijf. Hij werkt perfect aan de pc en aan de USB poort aan de voorkant van de Scena. (na de poort in het menu omgezet te hebben)

 

Origineel bericht van: Invertist
Het gebeurt bij USB-schijven helaas vaker dat dit soort verschijnselen optreden. Vaak is herinitialisatie, zoals jij hebt gedaan door hem aan de PC en een andere poort te hangen, voldoende om de HDD weer in het gareel te krijgen.

Ik denk niet dat er iets mis is met de achteruitgang van de Scena, maar ik zou zeggen: gewoon proberen.

We horen het resultaat wel.

 

PS: Het is bij mij wel voorgekomen dat ik de schijf helemaal uit zijn huisje moest halen om hem rechtstreeks aan de PC te hangen. Pas daarna was het probleem over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk. Als een reboot (30 sec spanningsloos) ook niet helpt, zou ik het ook niet weten.

Ik volg ook altijd het zeer drukke Duitse forum: daar ben ik dit probleem (nog?) niet tegengekomen. Gevalletje garantie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels doet de schijf het helemaal niet meer aan de scena. Er komen allemaal rare geluiden uit. Aan de computer doet hij het perfect. Ook heeft hij tot nu toe aan de Scena een jaar lang perfect gewerkt. Formatteren helpt ook niet...

 

Hoop dat het probleem zich oplost als ik een nieuwe schijf koop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...