Ga naar inhoud


Geen NL3 meer kijken via de IPBOX!


TheLastHero

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Favorieten lijst dus niet gebruiken, een eigen lijst maken in pceditor en deze gebruiken. ik heb zelf nog nooit via de favorietenlijst gewerkt. Blij om te horen dat het in iedergeval gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Favorieten lijst dus niet gebruiken, een eigen lijst maken in pceditor en deze gebruiken.

 

Maar hoe ga je dan van de ene naar de andere zender?

Stap voor stap? En als je eens naar een zender wil kijken die je niet in je lijst hebt gezet? Moet je deze dan eerst toevoegen? Zo heb je dadelijk 100 zenders in je niet te benaderen favorietenlijst zitten en stel je bent aan het kijken naar zender 1 in de lijst en je wilt naar zender 50 dan moet je 50 keer op de pijltjesknop drukken, dit kan toch niet de bedoeling zijn? Tevens is ook niet de kanalenlijst te benaderen, dus je moet altijd via je PC naar de kanalen zappen?

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een alternatief gevonden via de plugins! Daar kan je een favorietenlijst PIP kiezen als plugin. Deze zit nu onder 1 van de kleurenknoppen en nu kan ik dus makelijk van de ene naar de andere zender. Jammer alleen dat ik nog steeds elke zender die ik wil zien op deze manier moet benaderen dat ik het niet via de kanalenlijst meer kan doen.

 

Uiteraard is de workaround om een favorietenlijst aan te maken met daarin alle zenders, maar toch. Nu moet iedereen er rekening mee houden nooit op de "OK" knop te drukken indien je naar een zender zit te kijken en nooit op de favorietenlijst knop.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan het dat de kanalenlijst en de favorietenlijst niet werken? Ik zou het niet weten, maar ik vind het een vreemde zaak. Ik kan hier gewoon met allebei de lijsten werken zonder panics. De fav lijst gebruik ik dus niet, ik heb de box een scan laten doen en de lijst geopend met pceditor. Daarna de meeste ongebruikte en gecodeerde kanalen eruit gegooid en zo ongeveer 120 kanalen overgehouden. De lijst is terug gezet in de box, even gereboot en nu kan ik via de ok knop de kanalenlijst oproepen. Hier kun je dan gewoon pagina voor pagina bekijken en in deze lijst je favoriete zender opzoeken.

 

Even ter informatie nog dit: de software versie die ik gebruik is NLB 10513 met een nieuwe oranje seca3 smartcard van CD in de onderste cardreader. Ik verander geen wezenlijke instellingen, alleen de file mg_cfg in var/keys pas ik aan zodat de kaart steeds de updates kan blijven ontvangen. Voor nu met de epg problemen pas ik ook nog even de privat_epg_info aan. Een panic wordt bij mij alleen veroorzaakt door te snel zappen, dit probleem is helaas nog steeds niet verholpen met de software updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Hoe kan het dat de kanalenlijst en de favorietenlijst niet werken? Ik zou het niet weten, maar ik vind het een vreemde zaak. Ik kan hier gewoon met allebei de lijsten werken zonder panics. De fav lijst gebruik ik dus niet, ik heb de box een scan laten doen en de lijst geopend met pceditor. Daarna de meeste ongebruikte en gecodeerde kanalen eruit gegooid en zo ongeveer 120 kanalen overgehouden. De lijst is terug gezet in de box, even gereboot en nu kan ik via de ok knop de kanalenlijst oproepen. Hier kun je dan gewoon pagina voor pagina bekijken en in deze lijst je favoriete zender opzoeken.

Even ter informatie nog dit: de software versie die ik gebruik is NLB 10513 met een nieuwe oranje seca3 smartcard van CD in de onderste cardreader. Ik verander geen wezenlijke instellingen, alleen de file mg_cfg in var/keys pas ik aan zodat de kaart steeds de updates kan blijven ontvangen. Voor nu met de epg problemen pas ik ook nog even de privat_epg_info aan. Een panic wordt bij mij alleen veroorzaakt door te snel zappen, dit probleem is helaas nog steeds niet verholpen met de software updates.


Ik denk dat hij nog een oude kanalenlijst ( data ) gebruikt alleen dan kun je een panic krijgen
enigste optie hiervoor is alles opnieuw inscannen en deze dan aan te passen met pceditor
moet gewoon werken werkt hier namelijk ook gewoon ( incl fav lijst )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk dat hij nog een oude kanalenlijst ( data ) gebruikt alleen dan kun je een panic krijgen

enigste optie hiervoor is alles opnieuw inscannen en deze dan aan te passen met pceditor

moet gewoon werken werkt hier namelijk ook gewoon ( incl fav lijst )

 

Ik lees via pceditor de kanalen in en lees deze via pceditor ook weer in de ontvanger. Maar nog steeds werk het niet.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is een bestaande settingslijst in de laatste

database versie op te halen bij denktenk. Deze via pcedit naar

de ontvanger sturen. Maar ehh, had ik dat niet eerder gezegt in

het andere draadje? Wanneer je de voorgestelde aanpassing goed

hebt uitgevoerd zou je eigenlijk geen probleem meer moeten hebben, maar de epg werkt niet meet voor CDS.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net getest of het lukt om 2 programma's tegelijk op te nemen via het programmeren. Dit lukt niet! Krijg een medling dat ik probeer 2 programma's op te nemen ;-) Is dit ook een instelling die ik moet aanpassen?

 

Oplossing gevonden, tuner 2 was opeens weg. Opnieuw de kanalen op tuner 2 gezet en nu kan ik wel 2 programma's tegelijk programmeren. Ben benieuwd hoe die nu gaat opnemen.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nu 3 knoppen die niet meer doen wat ze doen moeten:

1) De "OK" indien je naar een zender kijkt, gaat dan in PANIC mode. In elke andere stand doet de OK knop het gewoon.

2) De "fav" knop resulteert ook in een PANIC.

3) Kom net tot de ontdekking dat de "RCL" knop ook niet meer doet wat die doen moet, hij gaat naar een willekeurige andere zender terug. Erg irritant overigens want deze knop gebruik ik toch wel vaak.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...