Ga naar inhoud


[VERPLAATST] Gbox volledig locaal : kan dat ?


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Ik heb een kaart in mijn Dreambox 8000, die ik enkel met Gbox kan gebruiken (denk ik).

Als ik die gebruik, en daarna DCCAMD opstart, waarvan ik niet precies weet wat het is, bekom ik beeld.

Alleen, dan kan ik alleen nog maar opnemen naar wat ik aan het kijken ben (ik kan wel zappen naar een andere zender op dezelfde transponder maar vanaf dat punt is de opname niet langer gedecrypteerd).

Ik heb gezocht naar een nieuwere versie van DCCAMD, en vond die uiteindelijk in een IPK file.

Als ik die probeer te installeren met IPKG install <filename>

 

krijg ik :

 

Installing dreambox-dccamd (1.1-r4) to root...

Nothing to be done

An error ocurred, return value: 1.

Collected errors:

ERROR: Cannot satisfy the following dependencies for dreambox-dccamd:

dreambox-wdog

 

Hoe kan ik die installeren ?

 

En bovendien, ik vraag mij af, hoe kan ik die combinatie echt locaal (locaal = op die ene Dreambox, op alle tuners) draaien ?

Zal dit ook nog werken als ik een 2e tuner toevoeg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom gbox ? Is het dan een speciale smartcard ? Ik zou het eens gaan testen via CCcam 2.1.2. CCcam kan bijna alle kaarten lezen.

 

Gbox kan alleen maar één zender tegelijk decoderen. Daar ligt het probleem. Wil je van 4 tuners gelijk opnemen c.q. zien, dan zul je gbox 4 maal laten draaien met dus ook vier cwshare's. En dat gaat niet lukken. Ik heb op een enigma2 ( dm7025 ) ook met gbox gespeeld, gbox tweemaal laten draaien met 2 cwshare's. Gbox liep al na 20 minuten vast.

 

Dus dat zul je anders moeten aanpakken.

Heb je ook een tweede dreambox ? Stop daar het kaartje in en draai met gbox. Laat de dreambox 8000 via mgcamd daarop connecten. Of laat de dreambox 8000 via CCcam erop connecten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gbox kan niet meer dan 1 zender tegelijkertijd decoderen. Om dat te doen zou je gbox 2x moeten draaien op de box iets wat wel kan maar zeer lastig en omslachtig is (alleen voor experts dus)... CCcam en anderen kunnen dat weer wel.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kaart wordt wel gelezen door CCcam, maar hij kan voor de rest geen weg met de encryptie zelf.

Newcs kan de kaart niet goed lezen.

 

Een tweede Dreambox heb ik niet.

Wel nog een PC met Phoenix readers.

Op dit moment doe ik het als volgt :

 

PC met Gboxx86 leest de twee kaarten.

Op de Dreambox draait dan Mgcamd, die de requests naar de PC stuurt.

De tweede Phoenix reader is eigenlijk een e-id USB lezer die ik via NEWCS naar CS2Gbox naar Gboxx86 stuur, hierin zit het TVV kaartje.

 

Waarom ik niet de TVV kaart rechtstreeks op de Dreambox gebruik met Mgcamd ?

Ik krijg dan dat hij kanalen niet kan decoderen, waarschijnlijk door die dubbele SECA2/3 codering.

Ik probeerde dat op te lossen met een replace.list, maar niemand heeft precies een recent voorbeeld hiervan.

Eigenlijk heb ik er maar eentje nodig van één zender (VTM bijv.), dan zal het wel lukken om de rest zelf te doen.

 

Natuurlijk zou het veel simpeler zijn met alleen CCcam, maar als die kaart wel gelezen, maar niet gedecodeerd wordt, ben ik er natuurlijk niet veel mee.

En al die tussenstappen zorgen natuurlijk voor traag zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
CCcam kan jouw tvv kaartje prima lezen zonder problemen.
zoek het in je cfrg dan je hebt wat verkeerd staan.

p.s let op je prio file

Lezen en decoderen zijn toch 2 verschillende zaken ?
Hij leest gewoon de informatie erop, maar dat betekent nog niet dat hij weet hoe hij het moet decoderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het opgelost is.

Heb een andere combinatie gevonden om die speciale kaart aan de praat te krijgen.

En ik hoef CCcam nu niet meer te laten, en alles draait locaal.

Zappen gaat supersnel, en heb al getest met 6 opnames gelijktijdig van 3 verschillende tuners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...