Ga naar inhoud


[DM800HD] solid state drive disk ervaringen???


aardbeì

Aanbevolen berichten

Even in de prijslijst gekeken...

 

De meeste grotere kaartjes hebben tegenwoordig een speed rating van 133x, wat neerkomt op 20MB/s (tien keer zo hoog als mijn schatting).

 

Financieel gezien, een 8GB kaartje (ca 4 uur SD opname) kost toch al twee tientjes, en 32GB kaartjes kosten meer dan 60 euro. Vergeleken met een 'gewone' harddisk ook niet erg aantrekkelijk, en dus al zinloos, voor hetzelfde geld heb je een grotere en snellere en toch stille (laptop) harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: MiLo
Even in de prijslijst gekeken...

De meeste grotere kaartjes hebben tegenwoordig een speed rating van 133x, wat neerkomt op 20MB/s (tien keer zo hoog als mijn schatting).

Financieel gezien, een 8GB kaartje (ca 4 uur SD opname) kost toch al twee tientjes, en 32GB kaartjes kosten meer dan 60 euro. Vergeleken met een 'gewone' harddisk ook niet erg aantrekkelijk, en dus al zinloos, voor hetzelfde geld heb je een grotere en snellere en toch stille (laptop) harddisk.


Dat zeg ik!

Misschien wél iets voor de toekomst maar het omslagpunt is nog mijlenver.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
ja ik heb er één inzitten.
voordelen: stil
weinig extra warmte
snel

nadeel : duur

maarja comfort kost geld :D


Wat voor een? En wat zijn de kosten voor zo'n SSD?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de SSD overgenomen van iemand die er mee getest had. Het is een 1,8 ich 64GB van Sandisk. Deze heeft bij mij een tijdje dienst gedaan in een OQO E2 umpc.

Maar ze worden wel steeds goedkoper kijk maar eens bij de grotere computer webshops.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
Ik had de SSD overgenomen van iemand die er mee getest had. Het is een 1,8 ich 64GB van Sandisk. Deze heeft bij mij een tijdje dienst gedaan in een OQO E2 umpc.
Maar ze worden wel steeds goedkoper kijk maar eens bij de grotere computer webshops.


Wat kost, tegenwoordig, zo'n 64GB ssd? Ben gewoon benieuwd.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
ja ik heb er één inzitten.
voordelen: stil
weinig extra warmte
snel

nadeel : duur

maarja comfort kost geld :D



@Freaky, vraagje, wat doet ie met time-shift, nog steeds die vertraging of wordt dat door het opspinnen van de hdd veroorzaakt?

Verder zijn jou opmerkingen ook mijn gedachte, vooral die temperatuur met hdd ingebouwd bevalt me niet, thnx voor de info Freaky!

Ik heb ook wel aan CF gedacht trouwens, maar had zo het gevoel dat prijs/prestatieverhouding daar iets minder van is als van SSD (Een Transend CF 16Gb 300x voor 124 euro tegen een OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 30GB 230MB/s 135MB/s voor 113 euro)

't is trouwens niet da'k er nu direct een 1Tb SSD inprop hoor, dat dan ook weer niet, maar op termijn houdt ik 'm wel in het achterhoofd juist vanwege temp, opstarttijd vanuit standby wellicht (picons enzo) en ook een beetje geluid alhoewel dat me niet zo stoort.



mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: MiLo
Even in de prijslijst gekeken...

De meeste grotere kaartjes hebben tegenwoordig een speed rating van 133x, wat neerkomt op 20MB/s (tien keer zo hoog als mijn schatting).

Financieel gezien, een 8GB kaartje (ca 4 uur SD opname) kost toch al twee tientjes, en 32GB kaartjes kosten meer dan 60 euro. Vergeleken met een 'gewone' harddisk ook niet erg aantrekkelijk, en dus al zinloos, voor hetzelfde geld heb je een grotere en snellere en toch stille (laptop) harddisk.


Dat zeg ik!

Misschien wél iets voor de toekomst maar het omslagpunt is nog mijlenver.


Naar mijn gevoel is dat omslagpunt minder ver dan je denkt, 't zou mij niks verbazen als de mechanische grenzen bij HDD's steeds moeilijker te verleggen worden waardoor de SSD's rap terreinwinst kunnen boeken tov de HDD's


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

een 1 terabyte schijf kost zo rond de 100 euro, meestal nog wel iets goedkoper.

 

Reken nou even het verschil per gb uit en je ziet dat het mijlenver uit elkaar ligt, dat is niet zo snel te overbruggen.

 

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat een 1 tb solid schijf niet bestaat. Wat is eigenlijk de grootste Solid schijf?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoi,,

 

Ik vindt de s.m.a.r.t funktie van een s-ata of p-ata hdd wel

prettig ,, het waarschuwt je ervoor dat je hdd kapot gaat.

Je kunt dan heel vaak je data nog redden..

 

Heb ik uit eigen ervaring mogen meemaken , met 2 goedkope desktop hdd,s overleden: hdd1 3,1 jaar / hdd2 3.3 jaar

Gelukkig de meeste data kunnen redden..

 

Een solid state disk heeft die funktie niet..

 

Het is maar hoe belangrijk je dat vind...

 

bert,,

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bert@ne

...s.m.a.r.t funktie...
Een solid state disk heeft die funktie niet..


Waarom niet? Een SSD weet ook wel wanneer hij stuk gaat (dan mislukt het erasen van een block), en kan dat prima melden via SMART. SMART is gewoon een protocolletje, staat los van de gebruikte technologie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Neptunus
Wat is eigenlijk de grootste Solid schijf?


Ik dacht 250GB, kost zo rond de 1000 euro...


de 250-ers zitten momenteel zo rond de 650 euro

O ja, ik kwam ook nog een 500Gb tegen a zo'n 1500 euro laugh

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk daar staat nou de basis voor een serieus htpc projectje.

je kunt er zelfs meer dan 2 films op kwijt

paar s2 kaartjes erin en @2Gb/sec is ie ook rap genoeg om aan paar streams tegelijk op te nemen laugh

 

ander vraagje, timeshift enigma2, zou die vertraging serieus minder worden met een ssd of zit de vertraging niet in de initiele io naar de harddisk?

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...