Ga naar inhoud


Geen ontvangst na wisselen satelliet


rightsaid

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dreambox 7020 met Gemini 4.60 en een triax 80 cm met 4 LNB's (19,23,28 en 13).

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat ik als ik de DB aan zet dat ik zo een

zwak signaal (50%) heb dat ik geen zenders ontvang. Na enige tijd lijkt het probleem zich op

te lossen en heb ik weer een sterk signaal (85-90%) en heb ik weer beeld.

Als ik vervolgens schakel naar bijv 23 graden dan heb ik weer het zelfde euvel.

 

Ik heb al een nieuwe disq aangeschaft maar dit verhelpt het probleem niet.

Ook heb ik al op nieuwe zenders en transponders gescant en dat bood ook geen oplossing.

 

Wellicht biedt het forum er wel één..?

 

bvd Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hé wat raar. Sinds enige weken heb ik exact hetzelfde met mijn 7020. Was al van plan om een nieuwe switch aan te schaffen omdat ik ook dacht/denk dat het de switch is. Het duurt ongeveer een minuut nadat de 7020 'ontwaakt' voordat er beeld is. Meestal kan ik daarna wel gewoon switchen, maar soms duurt het nog een extra minuut voordat er dan beeld komt.

Ik draai Pli J.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Hé wat raar. Sinds enige weken heb ik exact hetzelfde met mijn 7020. Was al van plan om een nieuwe switch aan te schaffen omdat ik ook dacht/denk dat het de switch is. Het duurt ongeveer een minuut nadat de 7020 'ontwaakt' voordat er beeld is. Meestal kan ik daarna wel gewoon switchen, maar soms duurt het nog een extra minuut voordat er dan beeld komt.
Ik draai Pli J.


Het heeft bij iig niet geholpen. Ik moet zeggen dat het bij mij steeds langer gaat duren voordat ik beeld heb.
Hij staat nu al bijna 2 uur :-(
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Hé wat raar. Sinds enige weken heb ik exact hetzelfde met mijn 7020. Was al van plan om een nieuwe switch aan te schaffen omdat ik ook dacht/denk dat het de switch is. Het duurt ongeveer een minuut nadat de 7020 'ontwaakt' voordat er beeld is. Meestal kan ik daarna wel gewoon switchen, maar soms duurt het nog een extra minuut voordat er dan beeld komt.
Ik draai Pli J.


Bij mij was het opgelost door een andere settingslijst in de 7020 te plaatsen.Had hetzelfde euvel geen beeld en signaal wel een enorme hoge BER.
Nu werkt bij mij de combinatie PLI Jade3,settings van Satje en cccam 2.1.1 perfekt.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Origineel bericht van: 1664
Hé wat raar. Sinds enige weken heb ik exact hetzelfde met mijn 7020. Was al van plan om een nieuwe switch aan te schaffen omdat ik ook dacht/denk dat het de switch is. Het duurt ongeveer een minuut nadat de 7020 'ontwaakt' voordat er beeld is. Meestal kan ik daarna wel gewoon switchen, maar soms duurt het nog een extra minuut voordat er dan beeld komt.
Ik draai Pli J.


Bij mij was het opgelost door een andere settingslijst in de 7020 te plaatsen.Had hetzelfde euvel geen beeld en signaal wel een enorme hoge BER.
Nu werkt bij mij de combinatie PLI Jade3,settings van Satje en cccam 2.1.1 perfekt.


Okee bedankt voor de tip. Ga ik ff op zoek naar die settings van satje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval bleek PLI Jade de "boosdoener" .

 

Ik gebruik mijn eigen settingslijst, dus die kon het niet zijn Bij de upgrade naar PLI Jade komt er echter een "ingebakken" satellites.xml mee.

 

Deze is heeft niet de correcte FEC per transponder, maar "auto"

 

En kennelijk wordt de 7020 niet vrolijk wanneer zowel de frequentie ( LO varieert altijd een beetje met de temperatuur) én de FEC niet bekend is. De 7020 staat dan te lang met beide variabelen te 'spelen'. E.e.a is dus ook afhankelijk van de kwaliteit van de LNB.

 

Met de juiste FEC per transponder is mijn probleem opgelost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende dat ook altijd. Maar ben er ook achter, dat dat niet altijd gebeurd.

Ik zie dat terug bij draaibare installaties, waarbij de satelietpositie niet goed staat ( denk aan thor / sirius / astra 2 ), dit komt aan het licht, wanneer er een settingslijst ( henksat gebruik ik meestal ) erin gezet wordt via dreamboxedit 3.00. De oplossing, die ik toepas is, nadat de satelietconfiguratie juist geconfigureert is, is dan kiezen voor een vaste opstelling ( bijv. 19.2 ) en daarna een reboot laten geven. Na de reboot de satelietconfig opnieuw juist erin zetten en vervolgens weer een reboot uitvoeren. Pas na deze reboot de settingslijst er weer via dreamboxedit erin schieten.

 

Ik kan me wel voorstellen, dat dit ook geldt voor FEC. Alle transponder gegevens staan immers in satelites.xml.

Ik vermoed ( weet eigenlijk zeker ), dat er in het niet beschrijfbare gedeelte ook een satelites.xml staat, deze moet overeen komen met de satelites.xml van de zenderlijst.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag. Ik heb niet het antwoord, op 1 of andere manier blijft de oude sat.xml hangen, kan/wil niet overschreven worden.

Ik heb nu handmatig mijn 'eigen' sat.xml er op gezet. Pas na een reboot is dat ook merkbaar. En dan nog zie ik hier-en-daar de FEC op "auto" staan terwijl dit niet uit de oorspronkelijke lijst komt. Ik zal nogmaals eens mijn oude settings terugzetten, nu nadat de sat.xml al is vervangen.

 

Dat de "pli-eigen" sat.xml bleef hangen had ik wel bemerkt aan de hoeveelheid satellieten, de benaming en het ontbreken van sommige posities die wel in mijn settings aanwezig zijn. Maar ik had geen link gelegd met de ontvangstproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...