Ga naar inhoud


[DM800HD] 2 dreambox 800's: hoe afstandsbediening programmeren?


satlover01rob

Aanbevolen berichten


Drie of vier Dreamboxen in dezelfde ruimte, het kan.

 

LET op: deze procedure is volledig op eigen risico !!!

Maak je een fout tijdens het intoetsen van de unlockcode: (9 - 8 - 2) dan is je afstandsbediening defect en is hij

alleen nog maar te repareren met een Jtag.

 

Normaal kun je alleen de TV code onder de TV toets veranderen en niet de code onder de DREAM toets.

Dit komt omdat deze geblokkeerd is. We gaan eerst de blokkering verwijderen dit doen we als volgt.

 

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.

2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.

3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 9 - 8 - 2 (en zorgen dat je je niet vertikt)

Vervolgens moet het lampje 4 x oplichten.

Als het 2 x oplicht de procedure gewoon nog een keer herhalen totdat de AB gedeblokkeerd is.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nu kun je de mode op de AB veranderen : Voorbeeld !!

 

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.

2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.

3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 0 - 0 - 3 - 1 voor mode 1,

 

of 0 - 0 - 3 - 2 voor mode 2,

of 0 - 0 - 3 - 3 voor mode 3,

of 0 - 0 - 3 - 4 voor mode 4,

 

Nu moet de afstandsbediening weer 2 x oplichten.

Gebeurd dit niet dan is de AB niet gedeblokkerd en moet je dit eerst alsnog doen.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Onderstaande gegeven met de DreamBox 500, 600 en 800 zijn door mij getest, 3 dreamboxen naast elkaar.

 

LET OP !!!!!

Controleer met DCC of de directory /proc/stb/ir/rc/mask bestaat in de image,

er kan ook een 0 (null) extra achter mask staan, dus /proc/stb/ir/rc/mask0

 

DreamBox 500 Kleine grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening is niet te programmeren!!!!!!!

Afstandsbediening staat op code: 0 - 0 - 3 - 1

 

DreamBox 600 Grote grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 2 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask

Werkt de afstandsbediening goed op de je DreamBox, wijzig dan de file bootup van de image.

Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask

 

DreamBox 800 Grote grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 3 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0

Werkt de afstandsbediening goed op de je DreamBox, wijzig dan de file bootup van de image.

Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0

 

DreamBox ???? (500+ / 5620 / 7000 en 7020) Grote grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 4 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

Werkt de afstandsbediening goed op de je DreamBox, wijzig dan de file bootup van de image.

Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

 

Als laatste kun je indien gewenst de deblokkeer procedure weer volgen, maar nu om de AB weer te blokkeren

 

 

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satlover01rob
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik met 1 dreambox afstandsbediening maar één van mn beide dreambox 800's kan bedienen (staan naast elkaar)?


Met 2 boxen is het niet echt een probleem. Zet er gewoon op het moment dat je TV aangaat 1 aan met het knopje op de voorkant.
Vervolgens kun je gewoon de AB gebruiken. De ander staat uit en reageert toch niet.
Wil je de ander aan hebben dan richt je gewoon de AB op de beide boxen en je drukt op de power knop. De box die aanstaat gaat uit en de box die uitstaat gaat aan.
Als je geen TV meer kijkt zet je de box die aanstaat weer met het knopje uit.

Ik gebruik een zelfde setup met een DM7025 en een DM800 naast elkaar en dat werkt prima.
De TV schakelt zelfs automatisch omdat de DM7025 via SCART en de DM800 via DVI/HDMI signaal aan de TV geven. Dat is met 2x een DM800 ook te regelen.

Ga je er 1 als opnamebox gebruiken? Dan is partnerbox een handige plugin. (Timers op een andere box zetten.)

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satlover01rob
lukt niet heb 0 0 3 2 en 0 0 3 3 gebruikt als code, maar ik kan met beide afstandsbedieningen de dm800 bedienen (heb twee dm 800's), welke codes gebruik ik dan best?


Heb een 7025S,Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask0
Afstanbediening code 0032.

En een 800S,Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0
Afstanbediening code 0033.

Voor tweemaal 800,moet dit ook werken,dit werkt pas als je de dreamboxen 800,alle twee,doet herstarten!



groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boekkie
Origineel bericht van: satlover01rob
lukt niet heb 0 0 3 2 en 0 0 3 3 gebruikt als code, maar ik kan met beide afstandsbedieningen de dm800 bedienen (heb twee dm 800's), welke codes gebruik ik dan best?


Heb een 7025S,Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask0
Afstanbediening code 0032.

En een 800S,Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0
Afstanbediening code 0033.

Voor tweemaal 800,moet dit ook werken,dit werkt pas als je de dreamboxen 800,alle twee,doet herstarten!




tjah ik kan de ene dreambox nog altijd met beide atb in standby zetten :s na 2 reboot's.

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens:bij de box die reageerd op de 2 afstandbedieningen

 

En een 800S,Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask1

Afstandbediening code 0033.

 

mask0,naar mask1

 

 

 

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boekkie
Probeer dit eens:bij de box die reageerd op de 2 afstandbedieningen

En een 800S,Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask1
Afstandbediening code 0033.

mask0,naar mask1



-moet je die regel mask1 bij beide geburen? (1 mask0 en 1 mask1?)
-moet je enkel die regel toevoegen als je opnieuw flashed?

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee waarom je boxen vastlopen!

 

Je kunt dit ook testen via telnet:

 

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask.

 

Je zult het moeten testen!

 

echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask,zonder 0,met 0

 

Als je test via telnet,dan geen herstart!

 

Ik heb een 7025S en 800S,naast elkaar,en dat werkt heel goed.

 

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boekkie
Geen idee waarom je boxen vastlopen!

Je kunt dit ook testen via telnet:

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask.

Je zult het moeten testen!

echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask,zonder 0,met 0

Als je test via telnet,dan geen herstart!

Ik heb een 7025S en 800S,naast elkaar,en dat werkt heel goed.

Ik heb al alle mogelijke combinaties gebruikt, met 1 afstandbediening kan ik de enkel de ene box bedienen, met der andere bedien ik nog steeds beide.

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bij een reboot wordt het weer origineel.

Je kunt een script maken met daarin het commando, en de script automatisch oplaten starten.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...