Ga naar inhoud


[DM800HD] 2 dreambox 800's: hoe afstandsbediening programmeren?


satlover01rob

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Happy2000
Nee heeft niks met de image te maken. Hij kan het ook gewoon in de bootup zetten.


Juist,testen met telnet of het werkt,zo ja dan in de bootup zetten,en dan herstarten,staat ook in de gebruiks aanwijzing smile

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: boekkie
Ik heb op 7025S en 800S alebij Milo image's draaien,mischien,
werkt het niet goed op Pli?

bij de ne box blijft de instelling in bootup bewaard, bij de andere niet (beide pli).
Ik zal morgen die ene box reflashen (geupgrade jade2 naar jade3 en dan naar jade 3 update 17sept).

Bedankt iedereen! echo 4 en echo 8 combinatie werkt dus perfect, alleen verkloot de ene dreambox dat dus na een reboot (cijfer echo 4 wordt bvb echo 41).

Maar ik blijf het raar vinden dat beide ervoor samen vastliepen(1x) tijdens het boot proces.

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Origineel bericht van: boekkie
Drie of vier Dreamboxen in dezelfde ruimte, het kan.

LET op: deze procedure is volledig op eigen risico !!!
Maak je een fout tijdens het intoetsen van de unlockcode: (9 - 8 - 2) dan is je afstandsbediening defect en is hij
alleen nog maar te repareren met een Jtag.

Normaal kun je alleen de TV code onder de TV toets veranderen en niet de code onder de DREAM toets.
Dit komt omdat deze geblokkeerd is. We gaan eerst de blokkering verwijderen dit doen we als volgt.

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.
2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.
3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 9 - 8 - 2 (en zorgen dat je je niet vertikt)
Vervolgens moet het lampje 4 x oplichten.
Als het 2 x oplicht de procedure gewoon nog een keer herhalen totdat de AB gedeblokkeerd is.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kun je de mode op de AB veranderen : Voorbeeld !!

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.
2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.
3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 0 - 0 - 3 - 1 voor mode 1,

of 0 - 0 - 3 - 2 voor mode 2,
of 0 - 0 - 3 - 3 voor mode 3,
of 0 - 0 - 3 - 4 voor mode 4,

Nu moet de afstandsbediening weer 2 x oplichten.
Gebeurd dit niet dan is de AB niet gedeblokkerd en moet je dit eerst alsnog doen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onderstaande gegeven met de DreamBox 500, 600 en 800 zijn door mij getest, 3 dreamboxen naast elkaar.

LET OP !!!!!
Controleer met DCC of de directory /proc/stb/ir/rc/mask bestaat in de image,
er kan ook een 0 (null) extra achter mask staan, dus /proc/stb/ir/rc/mask0

DreamBox 500 Kleine grijze afstandsbediening.
Afstandsbediening is niet te programmeren!!!!!!!
Afstandsbediening staat op code: 0 - 0 - 3 - 1

DreamBox 600 Grote grijze afstandsbediening.
Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 2 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)
Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask
Werkt de afstandsbediening goed op de je DreamBox, wijzig dan de file bootup van de image.
Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask

DreamBox 800 Grote grijze afstandsbediening.
Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 3 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)
Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0
Werkt de afstandsbediening goed op de je DreamBox, wijzig dan de file bootup van de image.
Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0

DreamBox ???? (500+ / 5620 / 7000 en 7020) Grote grijze afstandsbediening.
Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 4 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)
Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask
Werkt de afstandsbediening goed op de je DreamBox, wijzig dan de file bootup van de image.
Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

Als laatste kun je indien gewenst de deblokkeer procedure weer volgen, maar nu om de AB weer te blokkeren



Kan iemand mij helpen?

ik heb een DM600C staan en een DM800S en wil graag 2 afstandsbedieningen gebruiken zonder dat ze elkaar bedienen.
Nu weet ik dat het met bovenstaande gegevens zou moeten lukken.

Maar ik ben 1st even op onderzoek uitgegaan.
In de directory /proc/stb/ir/rc/ heb ik het volgende gezien:
mask0 0kb
mask1 0kb

Ik denk dat ik weet waarom dit komt; ik heb pauli Neutrion Keymap erop zitten en daar de keymap gecofigureerd.

Echter bij herstart/reboot gaat de keymap weer terug naar fabrieksinstellingen.

Hoe komt dit?
Enig idee?
En welk bestand is nu het origineel en welk mijn aanpassing met pauli neutrino keymap.

Wat moet ik nu doen, naar welk bestand moet ik verwijzen...

Ik heb nog niets gedaan, omdat ik bang ben mijn AB's te verkloten (lees: blokkeren).

Wie helpt mij?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen voordat ik iets doe...

GreetzzZ,

Sky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie of vier Dreamboxen in dezelfde ruimte, het kan.

 

LET op: deze procedure is volledig op eigen risico !!!

Maak je een fout tijdens het intoetsen van de unlockcode: (9 - 8 - 2) dan is je afstandsbediening defect en is hij

alleen nog maar te repareren met een Jtag.

 

Normaal kun je alleen de TV code onder de TV toets veranderen en niet de code onder de DREAM toets.

Dit komt omdat deze geblokkeerd is. We gaan eerst de blokkering verwijderen dit doen we als volgt.

 

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.

2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.

3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 9 - 8 - 2 (en zorgen dat je je niet vertikt)

Vervolgens moet het lampje 4 x oplichten.

Als het 2 x oplicht de procedure gewoon nog een keer herhalen totdat de AB gedeblokkeerd is.

 

Als je dit zorgvuldig doet,loop je bijna geen risco,om te AB defect te maken smile

 

De rest van de code's mag je fout doen,die kun je gewoon opnieuw intikken.

 

Pauli Neutrion Keymap,heeft dit met de AB te maken?

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Skytiger

Kan iemand mij helpen?

Maar ik ben 1st even op onderzoek uitgegaan.
In de directory /proc/stb/ir/rc/ heb ik het volgende gezien:
mask0 0kb
mask1 0kb

GreetzzZ,Sky


Gewoon mask0 gebruiken, ik werk ook met pauli neutrino keymap en werkt met meerdere AB's prima.

Even nog een aanvulling op de eerder geposte uitleg:

Het aanpassen van /ect/init.d/bootup is niet nodig bij de volgende images: OpenPLi en LT

Bij OpenPli moet je een plugin downloaden: Remote Control Setup
Na een herstart van je box kan je de code instellen in de plugin.

Bij LT kan je via het menu de juiste code kiezen:
Menu -> Installingen -> Systeem -> LT remote control -> RC level switcher.

Misschien zijn er nog wel andere images die een dergelijke instelling hebben.

Suc6
Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...