Ga naar inhoud


DM8000 driver update : video output core update


bramj

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: martin52
Ik kan de video enhancement plugin na installatie (via /tmp en handmatige installatie) en reboot nergens terugvinden. Ik vind hem niet onder applicaties, noch in de menu opties. Ik weet zeker dat hij geinstalleerd is want ik kan hem wel verwijderen (applicaties, rode knop). Ik draai Nabilo 11. Hoe open ik deze plugin? Ik heb wel een db 800, maar dat maakt toch niet uit?


Hier in newnigma2 staat hij in Menu/Instellingen/systeem

2 x DM8000HD, DM800HDse, VU+ Ultimo 4K, VU+ Duo 4K SE met T90, Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli, LG65UB980V 4K TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Happy2000

Ik vindt ook dat de scaler sharpness een hele vooruit gang is in deze drivers, je kunt nu mooi het SD beeld instellen naar de juiste scherpte zonder dat je het HD beeld aantast.

Ik heb 'm maar weer terug op default gezet, want ik kreeg allemaal kriebeltjes om de ondertiteling heen. Hoger zetten van de denoiser of demusquito'ing helpt daar ook niet helemaal tegen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nsr

Ik heb zeer goed opgelet maar ik zie hier totaal geen streepjes in de ondertitels, ik neem aan dat al je beeldinstellingen goed staan..kan ook zijn dat de beeldscherpe van de tv zelf te hoog staat, dat veroorzaakt meestal ook vuile ondertiteling.


Je krijgt de gestreepte ondertitels als je je beeld als 1080i naar de televisie stuurt en het beeld SD is en als je "deinterlacer" op "off" hebt staan (in de autoresolution plugin).

Dat is heel jammer, want het beeld op zich is dan heel goed en ook vloeiend. Zodra je de deinterlacer "on" of "auto" zet, zien de ondertitels er beter uit, maar wordt het beeld "stroef". Ik heb daar overigens met de laatste versie nog niet goed naar gekeken, misschien is het nu wat beter.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
waarom laat jeje box verschalen?
dit kan je volgens mij beter je TV laten doen, dus gewoon 1 op 1 uitsturen...

Puur praktisch vind ik dat niet zo'n succes. Ik heb m'n SD en HD zenders door elkaar staan in mijn bouquet. Dat betekent dus (met name bij zappen) elke paar zenders een resolutie-omschakeling. Aangezien mijn televisie daar iets van vijf seconden voor nodig heeft, gaat de lol er snel van af...

Overigens, als je de dm alleen laat schalen maar niet laat deinterlacen (mijn voorkeur, maar niet wat aangeraden wordt door DMM), dan gaat er geen beeldinformatie verloren. Elke lcd (en plasma?) tv heeft wat truuks om slim te deinterlacen door bijvoorbeeld extra tussen-beelden te maken. Als je gedeinterlace'd materiaal naar de tv stuurt, krijgt hij daartoe niet meer de kans en wordt de refresh ECHT 25 hz en dat verschil zie je echt wel, bewegingen worden schokkerig.

Maar het liefst had ik dus gewoon een goede schaler in de dm zodat m'n tv niet constant hoeft om te schakelen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter


Je krijgt de gestreepte ondertitels als je je beeld als 1080i naar de televisie stuurt en het beeld SD is en als je "deinterlacer" op "off" hebt staan (in de autoresolution plugin).


Ik heb de deinterlacer op on staan en dan nog zie je soms die streepjes door de ondertiteling. Als ik de deinterlacer uit zet zie ik bij snelle beelden en kleine bewegende objecten ook die streepjes.

Bij de oude drivers was dit niet zo, hier had ik de deinterlacer uit en gaf een prima beeld.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel eigenlijk de 4:3 en 19:9 stand van bovengenoemde instelling

 

4:3 stuur ik hier uit als pillarbox

16:9 stuur ik hier uit als letterbox

 

verder als je een HDready scherm hebt 720P gebruiken en en als je een FullHD scherm hebt dan 1080i

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Ik heb de deinterlacer op on staan en dan nog zie je soms die streepjes door de ondertiteling. Als ik de deinterlacer uit zet zie ik bij snelle beelden en kleine bewegende objecten ook die streepjes.

Comb effects (kam-effecten), dat zie je normaal als je interlaced materiaal afspeelt op een apparaat dat van zichzelf niet interlaced werkt (zoals een flat panel of monitor).

Het probleem is een beetje dat je dreambox eerst van 576i naar 1080i (ga ik even van uit) moet schalen terwijl het beeld dan nog interlaced is. Dat is heel moeilijk te doen op een manier dat het beeld later alsnog goed deinterlaced kan worden.

Origineel bericht van: Happy2000

Bij de oude drivers was dit niet zo, hier had ik de deinterlacer uit en gaf een prima beeld.


Ik heb een zeer donkerbruin vermoeden dat bij de oudere drivers de deinterlacer altijd "aan" stond. Dan is het schalen ook geen probleem meer. Het nadeel daarvan is wel dat het beeld minder vloeiend is.

En de deinterlacer lijkt tegenwoordig minder aggressief te zijn wat ten gunste komt van de vloeiend-heid van het beeld.

Ik denk dat er nog wel 1 of 2 nieuwere versies drivers zullen komen ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de oude drivers stond de deinterlacer altijd uit hier en

ik liet de dreambox nooit zelf scalen maar de tv, dit werkte prima.

Als ik met de nieuwe drivers alles zo instel als de oude drivers is het prut dus veel kam effecten. Ik moet met de nieuwe drivers dus de deinterlacer wel aan.

 

Het beeld is verder wel goed met de nieuwe drivers op de ondertiteling na, dit geeft soms wat kam effecten.

 

We wachten wel tot er weer nieuwe drivers komen en hopen dat het dan beter wordt.

 

Dream weet zelf ook wel als je de deinterlacer met de nieuwe drivers uit zet dat het beeld dan slechter is dan voorheen, daarom adviseren ze ook om nu de deinterlacer aan te laten.

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb uiteindelijk eigenlijk alleen de scaler sharpness iets hoger gezet en de dynamic contrast een ietsje aan.

 

Nou heb ik toevallig ook deze week m'n 800 ingeruild voor een 8000 dus daar kan het ook aan liggen whistle

 

In ieder geval geen streepjes meer in de ondertiteling en zo te zien ook geen rare bewegingen meer.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Ik heb ontzettend zitten prutsen, maar ik krijg 4:3 weergave maar niet goed. De enige 'acceptabele' manier is om 4:3 op 'Just scale' te zetten, maar aangezien dat een lineare scale is, krijg je platte gezichten.

 

Uitsturen op 576i of pillarbox doet niet met mijn TV (ik hou dus lekker zwarte balken aan de zijkant)

 

Die non-linear optie hadden ze er net zo goed uit kunnen laten, dat ziet er ECHT niet uit.

 

Mijn TV (Philips 1080p) deed op mn 7020 altijd netjes 'Smart Zoom', ongeveer hetzelfde idee als non-linear, maar dan veel mooier. Die zat echter via scart. Als mn 8000 nu (hdmi) op 4:3 staat, en op pillarbox/576i dan smart zoomt ie dus niet.

 

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook al effe bezig geweest met de video enhancement plugin maar ik vind het beeld toch nog steeds beter met de oude drivers. maar ja het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een tv je hebt en hoe je die hebt ingesteld het is allemaal heel persoonlijk smile

gr Boompje

Panasonic TH42PV700F Dreambox 8000HD sscc PLI 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met hetzelfde probleem op de DM 800 met de meest recente Pli image. Het beste resultaat lijkt te worden behaald met de volgende instellingen:

 

A/V settings:

 

Video Output: DVI

Mode: 1080i

Display 4:3 content as: Just Scale

Display >16:9 content as: Letterbox*

 

Autoresolution:

SD interlaced: 576i

 

Bij een SD 16:9 uitzending de Philips TV op Widescreen zetten, en een SD 4:3 uitzending op Super Zoom. Voor het beste resultaat lijk je dit dus steeds handmatig te moeten doen.

 

*Het valt me trouwens op dat op welke stand de Display >16:9 content as ook staat, er geen enkele verandering plaats lijkt te vinden. Terwijl als je door de verschillende 4:3 standen schakelt dit meteen opvalt. En ik heb dit op verschillende soorten zenders getest.

 

Dus ik vermoed dat het aan de DB ligt. Misschien dat een andere enigma2-plugin-systemplugins-videomode erin te zetten uitkomst kan bieden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...