Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Is het dan misschien wel mogelijk om die session.py als plugin in je feeds te zetten? Zo kan die dan toch heel makkelijk gekozen worden en zelfs via de autoinstaller geïnstalleerd worden voor de liefhebbers.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: MiLo
Dream heeft een hele rare implementatie aan de LED aansturing zitten, en daardoor is het onhandig geworden om er vanuit bijvoorbeeld een setting iets aan te configureren.

Welke keus ik ook maak voor de LEDs, er zijn altijd wel gebruikers die ontevreden zijn. Ik kan de LEDs in elke combinatie zetten die ik wil, het is alleen niet fatsoenlijk configureerbaar te maken.


In de gemini4.4-image kun je dit instellen via hun blauwe knop, dan instellingen\general
Knap werk hoor deze image !!

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
- Nog kleiner...


Mijn persoonlijke mijlpaal is bereikt:

Code:
root@dm7025:~# df -hFilesystem                Size      Used Available Use% Mounted on/dev/root                 3.8M      2.7M      1.1M  72% /boot/dev/mtdblock/3          28.0M     20.0M      8.0M  71% /boot/mnt/flash/dev/loop/0              18.1M     18.1M         0 100% /boot/mnt/squashfsnone                     46.1M     38.0M      8.0M  83% /tmpfs                    35.6M      1.1M     34.5M   3% /vartmpfs                    35.6M      8.0k     35.6M   0% /tmp/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1   111.8G     47.4G     64.4G  42% /media/hdd/dev/ide/host1/bus0/target0/lun0/part1    44.6M      5.0M     37.2M  12% /media/cfroot@dm7025:~#


De 7025 heeft nu 8 MB flash vrij (na installeren rotor settings en plugins). De 800 en 8000 profiteren natuurlijk gewoon mee, maar die hadden al een grotere flash...

Dan is de hamvraag: Wat moet er met dat extra geheugen gebeuren. Moet ik het gaan gebruiken om de online update (meestal) te gaan laten werken op de 7025 of wil ik die gewoon vrij houden zodat je Picons en plugins in de flash kwijt kunt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gaan voor de picons en plugins. tegenwoordig heb je zelfs een andere mijlpaal bereikt met het restore verhaal.

Een box flashen duurt tegenwoordig niet langer dan 15 min. en hij draait weer.

Dit is mijn mening.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Ik zou gaan voor de picons en plugins. tegenwoordig heb je zelfs een andere mijlpaal bereikt met het restore verhaal.
Een box flashen duurt tegenwoordig niet langer dan 15 min. en hij draait weer.
Dit is mijn mening.


Laat die picons maar mooi op cf of usb staan. Ik zou voor de plugins gaan.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo, gisteren heb ik je image voor de 7025 erop gezet, de september versie.

 

Hiervoor een backup gemaakt van de settings, en na t flashen de restore uitgevoerd, dit werkt echt perfect.

 

Zoals hierboven al gemeld, het flashen (totaal), duurt nu niet langer meer dan een kwartiertje een record tijd wat mij betreft (Zeker met 4 boxen) knap staaltje werk!!!

 

Ook zag ik dat je in het bootlogo 2 afbeeldingen hebt staan, is dit toevallig mevr. Milo ? :D

 

gr.

nvl

 

 

 

 

 

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier 2 boxen met beide een Milo image erop.

Nu heb ik in 1 van de boxen ipv 2 sattuners, 1 sat en een 1 kabeltuner.

Daarvoor heb ik bij de laatste de CCconfig file aangepast voor Ziggo.

 

Als ik nu een backup maak in Milo van de settings, blijft die aangepaste configfile voor de Cccam (nu 2.1.1) werken?

M.a.w.neemt de backup die file mee, of moet ik na de update de config-file weer handmatig aanpassen?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het overigens mogelijk om in een image een vorm van een slipstream bestand aan te brengen die ervoor zorgt dat je na de update weer over (bijvoorbeeld) dezelfde skin beschikt?

 

En is dit anders uit te breiden naar andere vormen van installaties die via het (software)netwerk eerder zijn binnengehaald en dus al op de hd staan?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
Ik heb hier 2 boxen met beide een Milo image erop.
Nu heb ik in 1 van de boxen ipv 2 sattuners, 1 sat en een 1 kabeltuner.
Daarvoor heb ik bij de laatste de CCconfig file aangepast voor Ziggo.

Als ik nu een backup maak in Milo van de settings, blijft die aangepaste configfile voor de Cccam (nu 2.1.1) werken?
M.a.w.neemt de backup die file mee, of moet ik na de update de config-file weer handmatig aanpassen?


Als je hem (/etc/CCcam.cfg) geselekteerd hebt voor de backup wel.
[menu] -> [instellingen] -> [softwarebeheer] -> [geavanceerde opties] -> [kies backup bestanden]

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad via die backup.

Dat geeft nu die mooie backup van kanalen, lnb's etc automatisch worden teruggezet.

 

Nu de skin en suomipoeka plugin automatisch smile

 

Maar bedankt wink. Dat brengt de drempel omlaag om toch beide boxen weer even te updaten.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
Inderdaad via die backup.
Dat geeft nu die mooie backup van kanalen, lnb's etc automatisch worden teruggezet.

Nu de skin en suomipoeka plugin automatisch smile

Maar bedankt wink. Dat brengt de drempel omlaag om toch beide boxen weer even te updaten.


Volgens mij kun je ook aangeven welke plugins automagisch geinstalleerd worden bij opnieuw flashen. Weet niet meer uit mijn hoofd waar dat op schijf neer gezet moet worden maar het kan dus wel.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...