Ga naar inhoud


[AZBox MultiCAS] Herkent Ziggo kaart niet


chrisch

Aanbevolen berichten

Daar gaan we weer smile

 

DVB-C tuner in de AZBox geprikt. Toptuner (erg gevoelig wederom), maar in MultiCAS krijg ik de ziggo kaart niet aan de gang. Het is een 4021 kaart, die al bijna een half jaar niet gebruikt is. Hij zou dus eigenlijk geheractiveerd moeten worden, maar hoe?

 

- Ik heb de camkey en camdata in de cardkeydata.txt ingevoerd (uit deze post)

- als ik bij de slot 1 gegevens kijk in multicas zegt hij soms "onbekende smartcard", soms "irdeto" , 622 (en dat klopt);

- als ik emu_module handmatig start, zie ik dat de smartcard init wel goed lijkt te verlopen. De EMM's worden echter niet afgehandeld. Dus de ECM's kunnen niet afgehandeld worden.

 

Iemand een idee waar ik verder kan kijken?

 

mvg,

 

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: chrisch
DVB-C tuner in de AZBox geprikt. Toptuner (erg gevoelig wederom), maar in MultiCAS krijg ik de ziggo kaart niet aan de gang. Het is een 4021 kaart, die al bijna een half jaar niet gebruikt is. Hij zou dus eigenlijk geheractiveerd moeten worden, maar hoe?

Dat gaat maar op één manier en dat is Ziggo bellen zodat zij een hernieuwd activatie bericht uitsturen. Het meest handige is dan als die smartcard op dat moment in een werkende configuratie zit zodat het bericht ook bij de smartcard aankomt op het moment dat zij het versturen. Zoek iemand in je omgeving die een aanbevolen kabel ontvanger heeft, plaats jouw smartcard in die ontvanger en neem contact op met de helpdesk. Geef bij dat contact met de helpdeks duidelijk aan dat de smartcard lange tijd niet gebruikt is zodat er van een speciale smartcard recovery tool gebruik gemaakt moet worden om de smartcard te heractiveren. Niet alle helpdesk medewerkers weten van het bestaan van die tool, maar als ze hem gebruiken dan heb je direct weer een werkende smartcard. Als de helpdesk medewerker aangeeft dat de activatie tot 48 uur kan gaan duren, dan heeft die medewerker niet de juiste tool gebruikt en kan je na afloop van die 48 uur weer opnieuw gaan bellen. Normale activatie heeft namelijk geen zin gezien de status van je smartcard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wian
Staat me iets van bij dat een update tegenwoordig ook via internet aangevraagd kan worden. Kan je helaas zo snel niet aan een link helpen.


Ik heb me ook al suf gezocht @ ziggo (en tegen dat iritante helpdeskrobotje zitten praten), maar ik ben nog geen steek wijzer.

Ohja, en weer 1,50 kwijt aan wachtkosten. Grrr.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen ook de DVB-C Tuner voor de Azbox HD binnengekregen. Ik vind wel alle kanalen met een Netwerk search, maar ik kan alleen Ned 1 bekijken. Dit natuurlijk omdat deze ongecodeerd is. Mijn provider is trouwens Ziggo.

 

Ik heb in eerste instantie MultiCAS geprobeerd, maar hiermee kan ik niets decoderen.

 

Daarna heb ik NewCS geprobeerd. Deze geeft de melding [LOADER] Unknown Card. Ik krijg bij de management van NewCS ook bij CAID 0 te zien en er zijn ook geen keys te zien.

 

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

 

@Zolder:

Om de kanalen te kunnen vinden moet je eerst even in het menu bij de Azbox onder het kopje: "TV Channel" naar de DVB-C Tuner gaan. Daar kun je dan de frequentie, symboolrate enz. instellen. Deze zijn op de website van Ziggo te vinden. Mocht je nog een oude Ziggo decoder hebben staan, dan kun je ze het makkelijkst daar even uithalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Icarus87: voeg eens in de <device> sectie van je newcs.xml de volgende regels toe:

 

Code:
<irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey><irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data>

 

Box rebooten. Wordt je kaart nu wel herkend?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer. Chrisch, bedankt voor je antwoord!

 

Ik heb inderdaad geprobeerd wat je zegt, maar nu krijg ik de volgende melding in newcs: [ azbox ] Could not get device

 

Ook heb ik al andere irdeto-camkey-data geprobeerd vanuit het forum, daar krijg ik hetzelfde resultaat mee.

 

Als ik ook kijk in de management console van newcs staat er bij CAID: 0000 en onder keys staan er ook geen keys tussen.

 

Mijn ziggo kaart begint met: 4106 . Ook heb ik nog een andere kaart met daarop Zeta Irdeto 2 . Deze begint ook met 4106 . Verder heb ik nog een kaart die begint met 4100 .

 

De frequentie van de cardreader in de newscs.xml staat trouwens op 500 Mhz. Is dit wel juist?

 

Ik heb opzich geen voorkeur met NewCS, maar CCCam werkt volgens mij niet met de interne cardreader van de Azbox. Verder krijg ik met MultiCAS de kaart ook niet gedecodeerd.

 

Hoe lossen de rest van de Azbox gebruikers dit met Ziggo op? Of hebben jullie op de Dreambox een CCCam server draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou nog even wat feedback geven over mijn probleem.

 

Ik heb Ziggo inmiddels aan de praat op de Azbox HD. De enige oplossing die er voor mij over bleef was het gebruik van een Alphacrypt in 1 van de CI-sloten van de Azbox.

 

Helaas heb ik het met de interne kaartlezer niet aan de praat kunnen krijgen. NewCS kon mijn Ziggo kaarten op geen enkele manier herkennen. Dit komt waarschijnlijk omdat mijn kaarten beginnen met 4106 of 4100. Ik heb alle mogelijke camkey en camdata geprobeerd, maar het mocht niet baten. Wat ook een oorzaak zou kunnen zijn is dat de kaartlezer in mijn Azbox defect is. MultiCAS ziet mijn kaart echter wel als een Irdeto 5.3 NLD kaart, maar doet er verder niets mee.

 

Misschien dat wanneer ooit CCCam native draait met de interne kaartlezer, dat ik het dan nog wel aan de praat krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<?xml version="1.0"?>

<newCSconfig>

<readers name="Card Readers">

<device>

<name>upper</name>

<type>azbox</type>

<node>/dev/scard</node>

<export>yes</export>

<enabled>yes</enabled>

<mhz>600</mhz>

<parity>even</parity>

<export>yes</export>

<irdetomode>0</irdetomode>

<irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey>

<irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data>

<blocksa>no</blocksa>

<blockua>no</blockua>

<blockga>no</blockga>

<blockc0>yes</blockc0>

<Seca-PPV>no</Seca-PPV>

<PTShandshake>no</PTShandshake>

<crypto-special>no</crypto-special>

<carddetect>no</carddetect>

<priority>round</priority>

<autosid>yes</autosid>

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chrisch
Origineel bericht van: wian
Staat me iets van bij dat een update tegenwoordig ook via internet aangevraagd kan worden. Kan je helaas zo snel niet aan een link helpen.


Ik heb me ook al suf gezocht @ ziggo (en tegen dat iritante helpdeskrobotje zitten praten), maar ik ben nog geen steek wijzer.

Ohja, en weer 1,50 kwijt aan wachtkosten. Grrr.


Heb de link gevonden (en net getest, kaart was binnen een minuut geactiveerd, dus voordat je op submit drukt eerst de kaart weer in de ziggo ontvanger doen). Zie http://www.ziggo.nl/producten/televisie/digitale-ontvangers/smartcard-registreren

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...