Ga naar inhoud


kabel & satelliet over 1 draad


-paul-

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om het kabel-signaal en het signaal van de schotel over 1 draad te laten lopen? Ik heb een antennedoos met zowel radio/tv en satelliet en dus inderdaad maar 1 ingang voor een coax-kabel op. Maar hoe voeg ik beide signalen dan samen aan de bron?

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jabel en Schotel hebben twee gescheiden signalen, dus moeten via een aparte kabel naar je receiver. Aansluiting is ook anders of bedoel je wat anders. Begin eerst met vertellen wat je hebt staan misschien kunnen we je dan beter helpen.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jou satelliet onvanger een antenne in- en uitgang heeft dan kan dat.

Leg een coax van de kabelaansluiting naar de antenne-in op de satelliet ontvanger.

Ga van de antenne-uit van de satelliet ontvanger naar de videorecoder of tv.

Op de satelliet ontvanger kun je instellen op welke frequentie of kanaal het signaal wordt meegekoppeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een antenne stekker doos, met daarop 3 uitgangen (radio, televisie, satelliet), die antenne doos heeft echter maar 1 ingang voor een coax kabel. Vandaar dat ik me afvroeg of het allemaal over dezelfde kabel kan?

 

Het gaat hier om een extre aansluiting in de slaapkamer, er loopt 1 coax kabel vanuit de kelder naar boven. In de kelder lgigen zowel de draden van de schotel als van de kabel. Het zou dus makkelijk zijn als ik beide signalen over diezelfde bestaande draad zou kunnen sturen, ipv nog een extra kabel erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

288551M3.JPG

 

Ter verduidelijking: deze antennedoos bedoel ik. Deze heeft maar ÉÉN ingang voor een coax kabel. Dus trek ik de conclusie dat kabel & satelliet combineerbaar zijn op die ene coax-kabel & vraag me vervolgens af hoe ik beide signalen gecombineerd krijg (een soort omgekeerde splitter zou dan nodig zijn?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm... das toch een diseqc switch issue?

 

Bij bepaalde diseqc switch types van Spa/.n en andere kun je de terrestrische of kabel antenne erbij voegen en die gaan over die ene sat-compatibele Coax naar je receiver.

 

Weliswaar vanuit je normale Cai aansluitdoos eerst naar boven tot aan de switch en dan weer met een goede dB coax naar beneden is een beetje stupid maar die switches zijn er dus wel om dat kabel signaal toe te voegen op de sateliet receiver.

 

Maar daarbij is wel rekening te houden ermee dat die receiver er helemaal niks mee kan doen.... met dat kabelsignaal bedoel ik dus....

 

Heel anders wordt het als kabel signalen tevens digitaal zenders erbij hebben zitten. Want die zou je receiver dus wel moeten herkennen.

 

OF (weet niet wat je precies wil)

 

Je lust via de Fbas aansluiting door naar TV die kan wel die overige kabel analoog signalen verwerken en gebruiken, maar ook daar is het de receiver die bepaald of dat doorlussen ook mogelijk is.

 

wat je er nu mee wil bereiken is niet helemaal duidelijk.

 

cheers

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn speciale satelietswitchen waar je dus op 1 schotel met dual lnb meerdere recievers kan aansluiten 4 of 8 maar er zijn dan ook uitvoeringen waar je dus normale antenne erbij kan aansluiten(daar zu je dus ook een kabelaansluitng kunnen invoeren.

En dan via de wandkontakt dozen dus alle singalen hebben.

 

Ik ken dit systeem ik heb 6 jaar in duitsland gewoont waar de eigenaar dit systeem had ingebouwd voor de 8 woningen. 1 schotel en twee normale antennes

met in elke woning dus alle singalen.

 

Groeten Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn "koppelfilters" in de handel waarmee je sat en kabel frequentie's kunt koppelen en aan het eind van de kabel dus bij de tv plits je de frequentie's weer uit met jouw eind doos.

 

Henri

DM600PVR, 2x DM500Plus, Philipsen Dsx7072 en Dsr2211, Adimo Jazz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ja je vraag is heel duidelijk.

Je moet een sat/kabel koppelbox hebben.

Dat is een blik doosje waar je de sat en de

kabelant instopt, dan kan je met 1 kabel naar die

anderen doos.

En die maakt er weer een radio/tv/sat van.

Die doosjes kosten ongeveer 10 euro, en die kan je

zo bij de satboer kopen.

 

Groetjes Sjefke..

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi pc01,

 

Laat je hier nog even weten of het allemaal werkt en of je ook je DiSiNq moter door de kabel gewoon kan aansturen? En ondervind de kabelaansluiting geen storing van de satelliet=

 

Tjonge best veel vragen, mmar het is als het goed werkt denk ik best wel interresant!

 

 

Met Vriendelijke Groet,

 

 

Wil Weten

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook nog gaan voor deze oplossing.

 

Voor rond de €100,- kun je een gigahertz zendertje kopen waarmee je het signaal van je bestaande installatie draadloos kunt laten doorzenden naar bv de slaapkamer. Het grote voordeel hiervan is dat je afstandbedieningen ook gewoon werken in de slaapkamer omdat dat signaal ook doorgestuurd word via het zendertje. Dit signaal gaat via scart de tv in en is kwalitatief beter dan via de kabel. Dat betekent dus ook dat je je video kunt bekijken op je slaapkamer. Je hoeft slechts de afstandbedieningen mee te nemen naar de slaapkamer. Wat ook nog kan is een learner-afstandsbediening kopen die je kunt programmeren met de originele afstandsbedieningen. Dan ben je helemaal klaar.

 

 

groeten Alan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt, en perfect zelfs. Ik heb bij de mediamarkt een "einspeise-weiche" gehaald (kost € 20), en op het eindpunt zit bovenstaande antennedoos. Het signaal wordt er niet zichtbaar slechter op. Het scheelt een nieuwe kabel trekken........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...