Ga naar inhoud

[DM800HD] Nieuwe Barry Allen op DM800

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

DM 800

Wie krijgt de laatste versies van ná 4.9.8 werkend en op welke Image ?

Hier wil het alvast niet lukken zelf niet met de

Secondstage Bootloader_74-r0 in de Image

Geplaatst:

wat ik bedoel is de kenners duidelijk

de nieuwe linux gebruiker misschien iets minder of helemaal niet

in de originele uitleg van Gutemine en consorten staat dat je een maagdelijke usb stick moet gebruiken Of een per dreambox of linux pc geformateerde usb stick met het linux ext3 formaat.

veel grote usb sticks hebben vanuit de winkel weer wat anders erop met wat tooltjes en zo (voor windows pc gebruik makkelijk maar in dit geval storend)

indien niet zeker van je zaak formateer de usb onder windows opnieuw met fat (zonder drive letter en met indexeren uitgeschakeld)

want de nieuwe BA moet het ding toch opnieuw formateren tijdens de installatie

Citaat:
If Barry Allen on USB is used then put

the CVS Image from OoZooN in Flash, because this image

has the USB drivers permanently built into the kernel.

ik schreef al de OoZoon

en elke versie zelfs de RELEASE CANDIDATE 5.0.3

ciao

More Than I Can Bear

Matt Bianco

Geplaatst:

Uiteraard ga ik dat proberen enkel begrijp ik nog niet waarom ik het met de versies vóór 4.9.9 wel gewoon kon updaten ongeacht de Image die ik in de flash gebruik.

Op deze wijze verlies ik dan weer alle Images die al op de stick stonden.

Omdat U schrijft ( is de kenners duidelijk ) wil er toch op wijzen dat niet iedereen van de jongste is en begrijpelijk dat die dan ook weinig of niets van Linux afweten .

Mensen die al iets ouder zijn moeten erg bijbenen hoor ( voor zij die het nog aandurven ) en dan kun je wat hulp gebruiken .

Alvast bedankt voor de info.

Geplaatst:

ho ho,

alsof ik een jonge god in tanga onderbroek ben? neen

met alle respect voor je en de oudere leeftijd,

geen lopende zaken wijzigen als het niet echt nodig is...

voor mij hoef je niet te updaten

volgens uitleg van BA op de juiste support fora moet het mogelijk zijn zonder herformateren en of opnieuw beginnen een BA versie te upgraden

als er iets niet gaat zoals beloofd, kan het wellicht een gebruikers fout zijn...

heb je die update uitgevoerd toen je het "FLASH image" geboot had?

want je moet wel naar het flash image terug voor je BA wijzigingen doorvoerd.

ciao

More Than I Can Bear

Matt Bianco

Geplaatst:

Ha ha , grootvaders broek heb ik nu ook weer niet aan alhoewel dat aardig nadert.

Ik heb een andere stick genomen en de OoZoon in de flash geplaatst en nu werkt het wel met de 5.0.3 versie Barry Allen .

Daarna dan de geliefde Image op de stick geplaatst en alles werkt naar behoren .

In geen enkel andere Image die ik in de flash plaats werkt het omdat er een fout is

Looks like this image doesn t have an USB enabled Kernel (Yet)

ipk%20fout.jpg

Toch nog een vraagje over die OoZoon , ik heb daar alles werkend behalve de geliefde Cam , ik heb hem wel handmatig geïnstalleerd en het script geactiveerd maar krijg hem niet echt werkend als je begrijpt wat ik bedoel.

Geplaatst:

dus je afbeelding toont die usb support in kernel problematiek.

OoZoon heeft een tijdje terug enkel mipsels gemaakt met de juiste softcam voor speciefieke boxen.

hier dus

die zet je in tmp en kunt hem zo installeren

als ie eenmaal geinstaleerd is staat onder /etc/CCcam.cfg en hulpfile prio etcetera

daar stel je de eventuele share in en of kiest seca3 (default) of seca2

indien het script dat CCcam start netjes is geinstalleerd via die mipsel loopt CCcam en dat kun je zien in een telnet commando >ps< of >top<

hoe de CCcam.cfg te wijzigen heb ik ook al in een eerder draadje geschreven.

hier zo

ciao

More Than I Can Bear

Matt Bianco

Geplaatst:

Ik had Uw antwoord nog niet gelezen en had het ondertussen werkend gekregen door het CCcam.mipsel te hernoemen naar CCcam en in de etc/init.d/bootup de regel echo 22 > /proc/progress te veranderen naar

echo 22 > /proc/progress

/usr/bin/CCcam

Natuurlijk lijkt Uw methode een stuk eenvoudiger

Alvast bedankt

Geplaatst:

Ik heb toch nog even een vraag waar ik niet uitkom.Ik heb de nieuwste OoZoon in de flash,ik heb een externe usb hdd,en uiteraard een usb stick voor barry allen.Alleen ik krijg de stick met geen mogelijkheid gemount.Als ik met de stick erin de box opstart dan wordt de map /media /hdd niet meer gevonden.Zonder stick is het wel oke,maar als ik dan de stick later inplug dan wordt ie niet gemount onder usb.Ik vermoed dat het iets met de fstab te maken heeft. Ik zal hem es bijvoegen,wellicht zie ik iets over het hoofd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen