Ga naar inhoud


TVV knibbelt aan bitrate audio.


Amazor

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: MagicOnline
Dat is niet zo erg voor TVV, die prompt de zender er immers gewoon weer bij.

Het is erg voor de kijkers, als dit zo doorgaat kun je beter DVB-T gaan kijken.


DVB-T is nu al wat beter van kwaliteit dan tvv. Dat kan je duidelijk zien op bijvoorbeeld één. En dan is de beeldkwaliteit van vt4 en 5 tv nog slechter dan die van één op tvv. Dit maakt het voor een eventuele nieuwe DVB-T provider nog gemakkelijker om te concureren.


En de meeste tvvlaanderen schotels die ik weet staan hebben maar 1 lnb. Dus overschakelen naar 23.5 kan alleen maar als je alle klanten een gratis duo/ triple lnb geeft.
Nu is dat eigenlijk niet zo duur, dus dat zou moeten kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Daarom zal een FEC verandering van 5/6 naar 7/8 met een verlies van <1 dB misschien voorlopig slimmer zijn naar mijn idee...

Voor Jan-met-de-Pet is (helaas!) een beeld dat sneller wegvalt als het regent erger dan een bandbreedte vermindering van 4 Mb naar 2,5 Mb...

TV Vlaanderen wil natuurlijk winst maken, de rest is bijzaak (het is nu eenmaal een commercieel bedrijf). Dus als je kan adverteren met méér zenders, zonder dat het U meer kost, is dat een goede marketing zet. Quasi niemand stelt zich vragen over de kwaliteit van die beelden "want ze zijn toch digitaal" ...

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helaas als een bus.

 

Zeker qua geluid geldt dit. Stel dat die radiozenders bijvoorbeeld naar 96 kbps mono zouden gaan, zouden de meesten dat nog niet eens weten. (Hopelijk breng ik ze niet op ideeën wink.) Voor die enkele audiofielen is dit natuurlijk jammer. Bij spraak valt 160 kbps nog mee, maar bij muziek (JIM) hoor ik toch al duidelijk verschil.

Maar zoals Acht/Kanaal Z nu uitgezonden wordt vind ik het toch ver erover. Beetje te vergelijken met een of ander wazig reclamekanaal op de Hotbird.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Menneke
Origineel bericht van: TokeMUp
Is nog maar een kleine minderheid die alleen Astra 1 heeft.

Heb je ergens een bron van deze bewering???

We spreken over de gemiddelde TV Vlaanderen klant, niet over de gemiddelde Sat4all gebruiker.

Als ze plots 19.2E verlaten en/of naar DVB-S2 zouden overstappen, zouden ook heel wat mensen klagen omdat hun apparatuur niet meer compatibel is...


Ik heb toch al wat installaties achter de rug. Kijk zelf ook eens rond. in dan bedoel ik niet in de steden want die staan niet op Astra gericht als je begrijpt wat ik bedoel.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: Menneke
Heb je ergens een bron van deze bewering???

Kijk zelf ook eens rond.

"Eens rond kijken" vind ik nu niet meteen een correct statistisch verantwoorde steekproef om een uitspraak als "een kleine minderheid heeft enkel Astra 1" te rechtvaardigen.

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Menneke
Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: Menneke
Heb je ergens een bron van deze bewering???

Kijk zelf ook eens rond.

"Eens rond kijken" vind ik nu niet meteen een correct statistisch verantwoorde steekproef om een uitspraak als "een kleine minderheid heeft enkel Astra 1" te rechtvaardigen.


En met wat staaf jij je uitspraak?!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
En met wat staaf jij je uitspraak?!

Welke uitspraak bedoel je specifiek?

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Trouwens als we altijd moeten rekening houden met oudere systemen, dan zaten we nu nog altijd aan de radio en was er geen TV!

Je kan de vooruitgang niet tegen houden en de beslissing licht in het kamp van TVV.

mvg

Astra3 tov. Astra1 is gewoon een andere positie, je kunt moeilijk zeggen dat dat voor de kijker een vorm van vooruitgang is.
Dat is wel wat anders dan TV tov. radio.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Trouwens als we altijd moeten rekening houden met oudere systemen, dan zaten we nu nog altijd aan de radio en was er geen TV!

Toen ze met TV gestart zijn, hebben ze de radio uitzendingen toch niet onderbroken?

Origineel bericht van: TokeMUp
Je kan de vooruitgang niet tegen houden en de beslissing licht in het kamp van TVV.

"licht"?! :-)

Als je een beetje kaas gegeten hebt van marketing, zal je wel begrijpen dat ze niet zomaar zonder meer DVB-S kunnen laten vallen.

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Trouwens als we altijd moeten rekening houden met oudere systemen, dan zaten we nu nog altijd aan de radio en was er geen TV!

 

Je kan de vooruitgang niet tegen houden en de beslissing licht in het kamp van TVV.

 

mvg

 

Vooruitgang .... snap niet waarom er nog steeds sd ontvangers verkocht worden smirk

 

Voor mijn part, enkele flutzenders schrappen en een HD filmkanaal erbij. Ook moet de bitrate omhoog !! Want nu durf ik zelfs als er bezoek is niet meer te zappen naar sommige zenders, bang om de reactie's over de belabberde beeldkwaliteit op mijn 46 inch. Ik heb steeds sat tv gepromoot en één van mijn argumenten was de goede beeldkwaliteit, maar nu krijg ik toch het schaamrood op mijn wangen. blush

 

 

Mvg.

BbyN

 

 

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: TokeMUp
Trouwens als we altijd moeten rekening houden met oudere systemen, dan zaten we nu nog altijd aan de radio en was er geen TV!

Je kan de vooruitgang niet tegen houden en de beslissing licht in het kamp van TVV.

mvg

Astra3 tov. Astra1 is gewoon een andere positie, je kunt moeilijk zeggen dat dat voor de kijker een vorm van vooruitgang is.
Dat is wel wat anders dan TV tov. radio.


Lees eens een stukje terug in het draatje voor dat je commentaar geeft!!!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Menneke
Origineel bericht van: TokeMUp
Trouwens als we altijd moeten rekening houden met oudere systemen, dan zaten we nu nog altijd aan de radio en was er geen TV!

Toen ze met TV gestart zijn, hebben ze de radio uitzendingen toch niet onderbroken?

Origineel bericht van: TokeMUp
Je kan de vooruitgang niet tegen houden en de beslissing licht in het kamp van TVV.

"licht"?! :-)

Als je een beetje kaas gegeten hebt van marketing, zal je wel begrijpen dat ze niet zomaar zonder meer DVB-S kunnen laten vallen.


SD zal ook niet gestaakt worden op andere zenders. Het feit is wel dat je een MPEG4 ontvanger nodig hebt om die signalen te ontvangen.
Hele domme zet van TVV om die ontvanger omruil te doe. Lijkt mij meer een truk om van hun overstock ontvangers vanaf te geraken. Ze hadden ze even goed naar het containerpark kunnen rijden!

Als ze toch zoveel zenders op 1 transponder willen proppen en jij en ik nog goed beeld en geluid wil, dan zullen ze dat met MPEG4 moeten doen.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bangkok By Night
Citaat:
Trouwens als we altijd moeten rekening houden met oudere systemen, dan zaten we nu nog altijd aan de radio en was er geen TV!

Je kan de vooruitgang niet tegen houden en de beslissing licht in het kamp van TVV.

mvg


Vooruitgang .... snap niet waarom er nog steeds sd ontvangers verkocht worden smirk

Voor mijn part, enkele flutzenders schrappen en een HD filmkanaal erbij. Ook moet de bitrate omhoog !! Want nu durf ik zelfs als er bezoek is niet meer te zappen naar sommige zenders, bang om de reactie's over de belabberde beeldkwaliteit op mijn 46 inch. Ik heb steeds sat tv gepromoot en één van mijn argumenten was de goede beeldkwaliteit, maar nu krijg ik toch het schaamrood op mijn wangen. blush


Mvg.
BbyN





zo denk ik er ook over!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...