Ga naar inhoud

Opgelicht bij aanschaf dm600: toch een kloon

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vooraf telefonisch en terplekke bij de daadwerkelijke aanschaf heb ik gevraagd of de aan te schaffen box een orginele dm600 betrof. Bevestigend beantwoord.

3D sticker aanwezig, prijs klopt voor een orginele box...

Na een storing (nieuwe orginele DMM image voor de 600 laat een immitatie box het lootje leggen) foto's van de box (incl. mainboard) naar DMM support gemailt: Ja orginele box, stuur maar op voor reparatie. De dus naar DMM gestuurd, krijg ik hem terug met de mededeling dat het geen orginele box maar een kloon betrof.

Zaak weer gebeld, vreeeeeselijk moeilijk doen. Rechtsbijstand gebeld, briefje van rechtsbijstand gestuurd... Meteen dezelfde dag telefoongje dat ik mijn geld terug kan krijgen.

Nu een specificatie van gemaakte kosten gestuurd. Als ik dat binnen heb, stuur ik die chinese troep terug...

Wie is er ook benadeelt door een computerzaak in Almelo?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Tegenwoordig, is er een "Genuine" test, die na het starten een checksum laat uitvoeren via de DMM site.

Als je twijfelt, laat je die test toch in de winkel uitvoeren (waar je bij staat) voordat je hem daadwerkelijk koopt.

Een testje met mijn toestel levert het juiste serienummer (en andere gegevens) op, wat heel makkelijk te controleren is.

Zou betrouwbaarder zijn als het 3D logo.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

citaat: "naar DMM support gemailt: Ja orginele box, stuur maar op voor reparatie"

einde citaat:

Zo moeilijk is het dus om echt van nep te onderscheiden en waarschijnlijk is de leverancier er ook ingetrapt

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Geplaatst:

Dat is geen excuus. Zou de winkel gewoon bij de officiele importeur/distributeur kopen, zou hij met 100% zekerheid geen clone kopen.

Als winkelier ben je altijd (eind)verantwoordelijk.

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen