Ga naar inhoud


[Release!] [05-10-2009] PLi® Jade3 Enigma2 images updated (rev.6705)


hemertje

Aanbevolen berichten

The PLi® Enigma2 Jade3 online Feeds and the image downloads for the Enigma2 boxes are updated.

 

- Filenames: pli-enigma2-jade3-dmxxxx-20091005-6705.zip

 

 

Highlights:

- Bootloader #75 for DM800

- 20091005 drivers for DM800

- Bootloader #75 for DM8000

- 20091005 drivers for DM8000

- Dutch Ziggo Picons updated 10012009

 

 

Note:

- Softwaremanagement plugin doesn't yet work with most skins, old 'softwareupdate' and 'configbackup' plugins are still available

 

Use the downloadsection on our website to be sure to download our original PLi® images.

 

Direct download...

 

 

Warning:

Always backup your settings before attempting an online update.

- For the DM7025(+) it's better to flash your box again instead of updating via the menu

* (the changes are probably such that your box cannot handle the online update in filesize due to all differences)

 

If online update does not work out for you, you can try the -force-overwrite install option via the commandline, else download the lastest nfi, and reflash.

 

 

See our PLi® Wiki for more answers on your questions...

 

More detailed info, Wiki, FAQ's, HowTo's, TechNotes and information about this and the previous PLi® releases can be found on the PLi® Website:

 

http://www.pli-images.org

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Pli team, Ik krijg deze nieuwe versie er met geen mogelijkheid in. Hij blijft na de (browser) flash tijdens het booten steeds hangen. Ik weet dat dit een bekend probleem is en dat dit normaal gesproken opgelost kan worden door hem nog eens opnieuw te booten, maar zelfs na verschillende pogingen (8 a 10) blijft hij op het zelfde punt steken. Ook heb ik nog geprobeerd om de image opnieuw te downloaden maar echter weer zonder resultaat.

 

Edit: het gaat hier over de DM 800 versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DishDude800
@Pli team, Ik krijg deze nieuwe versie er met geen mogelijkheid in. Hij blijft na de (browser) flash tijdens het booten steeds hangen. Ik weet dat dit een bekend probleem is en dat dit normaal gesproken opgelost kan worden door hem nog eens opnieuw te booten, maar zelfs na verschillende pogingen (8 a 10) blijft hij op het zelfde punt steken. Ook heb ik nog geprobeerd om de image opnieuw te downloaden maar echter weer zonder resultaat.

Edit: het gaat hier over de DM 800 versie.


3 opties:

- stekker eruit en binnen een seconde weer erin
- stekker eruit en paar (10?) minuten wachten totdat de elco's ontladen zijn en vervolgens weer de stekker erin
- stekker eruit en een 20x op de aan/uit knop drukken om de elco's versneld te ontladen en vervolgens weer de stekker erin (dit is op eigen risico!)

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Boompje
Hij staat erin zonder enig probleem.
Alleen heb ik het idee dat de beeldkwaliteit op SD een stuk minder is.
Is dat nog meer mensen opgevallen of heb ik dat alleen?




zal dan toch denk ik aan jouw Panasonic liggen, want op mijn JVC heb ik 100% KD SD en HD beeldkwaliteit

Hemertje,

met dank uit zuid limburg, hij werkt weer perfect en zelf de EPG doet het weer prima

groet

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
dank je maar de eer komt het hele team toe!


kijk dat siert jou en het hele team

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal voorlopig geen testen kunnen doen, Hemertje.

Ben bezig met andere zaken te testen (stabiliteit van een emulator), en dus kan ik best niet te veel andere dingen testen.

Maar ik apprecieer het vele werk dat dat PLi team verricht.

Ik vind ook dat ze mooi op de problemen die hier gesteld worden inspelen.

Zo meldde ik hier eens dat het toch wel vervelend is dat als je op BBC3 terecht komt, terwijl het CBBC is (overdag dus), je een foutmelding krijgt, en in de volgende release zat daar een instelling voor in om dat te omzeilen.

Was het maar zo bij Microsoft producten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt er misschien ook nog een update voor Enigma 1 binnenkort?

 

Alvast bedankt.

 

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze kan op alle enigma2 boxen gezet worden dus 7025 en 800(0). De specifieke images staan allemaal keurig netjes klaar op de site van PLi waar je zonder registratie of andere onzin direct de images vandaan kunt halen. Kortom, makkelijker kan niet.

 

Verder had ik nog wat als wish:

 

1. Een mountmanager waarbij de aangesloten apparaten worden herkend en gevraagd om ze te mounten/formatteren/symlinks toe te voegen etc.

2. De blauwe knop ook de plugins indicatie bevat in het lijstje, zodat je niet via het menu naar plugins hoeft te gaan

3. Vali KingSize skin als standaard in te stellen of op zn minst als download in de feed te plaatsen (hij test de skin ook met PLi en het werkt voortreffelijk en ziet er ook een stuk mooier uit als de skin die nu gebruikt wordt)

4. Onnodige plugins verwijderd worden uit de verschillende images: zo heeft een dm800 geen frontprocessor en dus ook die plugin is niet nodig.

5. Interface om .sh oftewel scripts te runnen

6. Dat jullie doorgaan met het mooie werk

 

Meer kom ik even niet op, maar ik hoop dat deze dingen in ogenschouwing worden genomen. Verder bedankt voor het mooie werk en keep going smile

enigma2-plugin-skins-valikingsize_1.7_mipsel.zip

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ fcr052

Ik had hier voor het pli-enigma2-jade3-20090719-6555 image erin en ik ben er toch van overtuigt dat het beeld van die versie een beter beeld gaf op SD op mijn panasonic ik heb het idee dat het met Deinterlacing te maken heeft

 

@ Pli team

Het is weer een mooi en erg stabiel image erg bedankt

gr Boompje

Panasonic TH42PV700F Dreambox 8000HD sscc PLI 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...