Ga naar inhoud


MPEG4 komt bij canaldigitaal


MR_B

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: digitaal kijker


Inderdaad, H.264 is een correctere formulering dan MPEG4, dat een veelvoud aan subformaten heeft.
Zo kan MPEG4 ook op DivX slaan.

Sterker nog, divx is een "subformaat" van mpeg4-vc, terwijl h264 iets héél anders is (maar toevallig ook onder mpeg4-standaard valt, als mpeg4-avc). Om die verwarring te voorkomen noemen de meeste mensen het "gewoon" h264, z'n andere naam. Als de naam mpeg4 gebruikt wordt in combinatie met televisie-uitzendingen, dan is het ALTIJD h264 en NOOIT mpeg4-vc of divx o.i.d. Mpeg4-vc is "obsolete", verouderd.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is alleen voor de themakanalen?

Die kijk ik op dit moment toch nog niet dus niet echt een probleem, alleen als ze het ook door gaan voeren voor de rest wordt het lastig.

Maar goed dan moet CD weer een omruilaktie gaan starten omdat ze toch ook SD ontvangers weg hebben gegeven onlangs?

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wortellica
Ik zit te twijfelen om mijn abbo bij CD te beeindigen, word een beetje moe van elke keer andere ontvangers, lnb,s etc etc.


Helemaal gelijk.Je moet steeds weer investeren om via CD de nederlandse kanalen te kunnen ontvangen.
Is allemaal even bekrompen hier.Als je dan ziet hoe gemakkelijk het met de duitse zenders gaat,bijna alles FTA

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Origineel bericht van: wortellica
Ik zit te twijfelen om mijn abbo bij CD te beeindigen, word een beetje moe van elke keer andere ontvangers, lnb,s etc etc.


Helemaal gelijk.Je moet steeds weer investeren om via CD de nederlandse kanalen te kunnen ontvangen.
Is allemaal even bekrompen hier.Als je dan ziet hoe gemakkelijk het met de duitse zenders gaat,bijna alles FTA



Het is natuurlijk al heel vaak verteld, in Duitsland betaal je veel meer kijk en luistergeld dan hier in NL. Daarbij zijn er ook nog eens veel meer Duitsers (80 miljoen tegen 16 miljoen Nederlanders) die dat geld betalen waardoor er gewoon heel veel geld is om de zenders in hoge kwaliteit FTA uit te zenden.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wortellica
Ik zal ze ook niet missen die thema kanalen,maar ik denk dat er steeds meer zenders hier op over gaan.Ik zit te twijfelen om mijn abbo bij CD te beeindigen, word een beetje moe van elke keer andere ontvangers, lnb,s etc etc.


Vooruitgang kan je niet tegen gaan. Uiteindelijk zal ook H.264 een keer vervangen gaan worden en zal iedereen weer een nieuwe ontvanger moeten kopen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens maar waarom geven ze nu dan nog en verkopen ze nog steeds een gewone sd ontvanger hun weten dit toch al langer dan vandaag neem ik aan. bied dan de mensen gelijk een hd ontvanger aan dan hebben ze dat gesodemieter in ieder geval over een paar jaar niet meer.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ome to
Helemaal mee eens maar waarom geven ze nu dan nog en verkopen ze nog steeds een gewone sd ontvanger hun weten dit toch al langer dan vandaag neem ik aan. bied dan de mensen gelijk een hd ontvanger aan dan hebben ze dat gesodemieter in ieder geval over een paar jaar niet meer.


mischien geven ze daarom die gratis flipsen weg. Kunnen ze dan die mensen het vel weer over de kop trekken.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...