Ga naar inhoud


2sub2Lang wil niet werken


spongebob

Aanbevolen berichten

hoi vrienden, na 3 maanden (on)geduldig wachten is eindelijk mijn DM8000 toegekomen. Ben er al enkele uren mee bezig om 'm in te richten enzo.

 

Maar toch nog enkele vraagjes: ik krijg de plugin 2sub2lang maar niet aan de praat. Wat ik ook doe. Het wil maar niet werken. Op mijn 7025 werkt het gewoon probleemloos. Heeft er iemand een idee?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze plugin heeft een /tmp/pmt.tmp file nodig om te zien welk kanaal je kijkt... deze wordt niet aangemaakt bij PLi daar hij feitelijk niet nodig is..

 

Maar waarom heb je deze plugin eigenlijk nodig. Namelijk de eerste optie in het menu verzorgt standaard al ondertitels?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer met standaard sub eens naar de engese zenders te kijken.

binnen 5 min staat heel je beeld met ondertitels.

ook vind ik persoonlijk de sub standaard niet mooi en erg klein.

vooral op kleine tv bv slaapkamer.

deze pluging kan je kiezen uit verschillende sub en evt kleur en grote veranderen.

Erg prettig vind ik nogmaals persoonlijk.

 

groeten

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@littlesat: die ondertiteling heb ik geprobeerd, maar dat is veel te klein en veel te warrig. Bovendien kan ik nergens wat aanpassen (grootte, kleur, enz). Met 2sub2lang kan je dat allemaal aanpassen zodat het zelfs bijna op een 'normale ondertiteling' lijkt.

 

ik gebruik de laatste versie van LT (dateert intussen van begin augustus 2009). Wellicht dat daarin de laatste firmware van DMM nog niet in is verwerkt.

 

Is er een mogelijke manuele tussenoplossing? zodat ik bvb zelf die tmp/tmp mapjes aanmaak? of is dit onmogelijk.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob

Is er een mogelijke manuele tussenoplossing? zodat ik bvb zelf die tmp/tmp mapjes aanmaak? of is dit onmogelijk.


pli_pmthelper draaien.
Maar dat gaat natuurlijk nooit betrouwbaar werken; 2sub2lang weet niet welke service bekeken wordt, en welke pip is, of welke opgenomen wordt, of welke gestreamed wordt.
Hij zal ondertiteling tonen van de eerste, en dat hoeft niet de juiste te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar bij het gewoon kijken naar een tvzender zou het wel normaal moeten werken. Is anders inderdaad wel een goede voorlopige oplossing. We kijken hier bijzonder veel naar de Britse zenders, dus we missen die 2sub2lang wel.

 

waar kan ik die pli_pmthelper vinden en werkt dit ook op andere images (in mijn geval dus LT).

 

Alvast bedankt!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier in mijn huidige configuratie (LT) nog even opnieuw geinstalleerd, en het werk intussen al half.

 

Dat wil zeggen dat de 2sub2lang wel werkt op de achtergrond, maar dat het niet naar de voorgrond komt.

 

Ik verklaar me nader: als ik met de volumetoets het geluid stiller of luider zet, komen er 2 lijntjes ondertiteling perfect door. Daarna stop het weer. Maar als ik opnieuw aan deze toetsen kom, werkt het weer voor 2 lijntjes.

 

Er moet dus iets héél subtiel aan de hand zijn.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

intussen de laatste versie opnieuw geinstalleerd bovenop een oude versie van 2sub2lang. Dit resulteerde in een crash en nadat mijn db8000 herstartte, werkte het weer gewoon PERFECT!!

 

heb die pli-plugin dus helemaal niet nodig gehad.

 

toch allemaal bedankt voor het meedenken!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...