Ga naar inhoud


[DM800HD] smartcard canal digitaal werkt niet


maximus288

Aanbevolen berichten

na ontvangst gisteren van mijn dreambox 800hd kom ik erachter dat mijn smartcard niet werkt. helaas ben ik nogal pc blond en na het lezen over wat te doen om het op te lossen tolt mijn hoofd een beetje. is er iemand in zuidlimburg die mij kan helpen of kan ik dit laten oplossen in een winkel of zaak?

mvg peter

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de standaard image van dream-multimedia zal de canal digitaal smartcard niet gaan werken. Je moet de dreambox voorzien van een nieuwe image, denk aan Milo / Pli / Gemini etc.

 

Ik adviseer je Milo erin te zetten, dan werkt meteen de canaal digitaal smartcard.

 

Het flashen is eigenlijk heel simpel. Je sluit de dreambox aan en zorg er dan ook voor, dat de dreambox internet heeft.

 

Haal de spanning van de dreambox af, druk op de aan / uit knop ( ingedrukt houden ) dreambox en zet de spanning erop. Na enige tijd verschijnt er een IP nummer in het LCD venstertje.

 

Ga dan naar je pc en surf ( via mozilla of internet explorer ) naar dit IP nummer. ( zie voor verdere details: http://www.dream-multimedia-tv.de/dm800-aktualisieren-der-firmware-ueber-einen-browser )

 

Zorg er wel voor, dat je een image gedownload hebt, die geschikt is voor de 800. Lees eens deze treath: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...025#Post1732046

 

Veel success !!

 

P.S. Van harte welkom op sat4all !

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

is het niet mogelijk om de dreambox te flashen via een seriele kabel of een nul modem kabel? die extra modem kabel heb ik niet in huis. anders volgende week maar eens proberen

bedankt en groet peter

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...