Ga naar inhoud


Caiway en SMiT Irdeto-CAM


kdboer

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een nieuwe TV met een DVB-C tuner en CI-slot, dus dacht ik voortaan digitale TV te kijken met de tuner in de TV in plaats van het losse Humax-kastje.

 

Dus, ik heb een webshop een Irdeto-CAM gekocht (merk SMiT). Na het plaatsen van de CAM, het aanzetten van de TV op een gecodeerde zender en vervolgens het plaatsen van de smartcard geeft de CAM de error:

 

Code:
E33 Invalid Smartcard.

 

Ik heb de TV nog een tijdje laten staan (misschien een update gemist ofzo), maar de foutmelding blijft. Bij het terugplaatsen van de smartcard in het Humax-kastje heb ik meteen beeld.

 

Ook heb ik gegoogled naar deze foutmelding, met en zonder termen als "smit" en "irdeto". Dan blijkt dat er op een paar fora nog een paar mensen zijn die een dergelijk probleem hebben, maar hebben ze blijkbaar geen oplossing gevonden.

 

Heeft iemand een idee hoe ik de CAM aan de gang kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Nickelodeus
Sinds kort heb ik een nieuwe TV met een DVB-C tuner en CI-slot, dus dacht ik voortaan digitale TV te kijken met de tuner in de TV in plaats van het losse Humax-kastje.

Dus, ik heb een webshop een Irdeto-CAM gekocht (merk SMiT). Na het plaatsen van de CAM, het aanzetten van de TV op een gecodeerde zender en vervolgens het plaatsen van de smartcard geeft de CAM de error:

Code:
E33 Invalid Smartcard.


Ik heb de TV nog een tijdje laten staan (misschien een update gemist ofzo), maar de foutmelding blijft. Bij het terugplaatsen van de smartcard in het Humax-kastje heb ik meteen beeld.

Ook heb ik gegoogled naar deze foutmelding, met en zonder termen als "smit" en "irdeto". Dan blijkt dat er op een paar fora nog een paar mensen zijn die een dergelijk probleem hebben, maar hebben ze blijkbaar geen oplossing gevonden.

Heeft iemand een idee hoe ik de CAM aan de gang kan krijgen?


Smartcard verkeerd om?
In de handleiding van de cam staat/stond het verkeerd beschreven.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus
Smartcard verkeerd om?
In de handleiding van de cam staat/stond het verkeerd beschreven.

Gert.


Uiteraard had ik dat al effe geprobeerd, maar dat is het probleem niet. Voor de grap uitproberen geeft ook een andere foutmelding (E06, als ik me niet vergis) smile. Ik kan in het menu van de CAM wel mijn kaartnummer uitlezen, gegevens over EMM's en ECM's zien etc., maar gecodeerde TV of radio doet het niet.

De smartcard in het oude Humax-kastje stoppen werkt meteen, in de Irdeto-CAM in de TV stoppen resulteert in bittere duisternis (error E33).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
en je weet zeker dat je TV op de lijst van ondersteunde CI+ toestellen staat?

Ik weet zeker dat mijn TV er niet op staat, daar de TV geen CI+-slot heeft (Panasonic TX-L32G10E). Voor de zekerheid heb ik net het lijstje van Caiway bekeken, en daar staat 'ie niet bij (alleen nieuwe Samsungs, Sony's en een paar LG's).

Voor zover ik weet is de bewuste CAM ook geen CI+-CAM; op de CAM en in het CAM-menu wordt nergens CI+ genoemd. Als ik het hele CI+-verhaal goed begrijp, dan geldt:

Code:
non-CI+-TV + non-CI+-CAM = beeld

of heb ik dat verkeerd? Althans, ik kan zowel met mijn oude Humax als een inmiddels geprobeerde en niet geüpdatete Samsung DCB-9401R (beiden interne (soft?)CAM, SoftCell 2.xx) kijken. De kabelexploitant c.q. zender bepaalt of andere combinaties (bijv. CI+-TV + non-CI+-CAM) beeld hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone Irdeto CAM gaat niet werken vanwege het niet ondersteunen van de CAM key die de Nederlandse kabelbedrijven toepassen bij Irdeto. Dat mag ondertussen toch wel bekend zijn. Alleen de AlphaCrypt Classic CAM werkt (nog) in combinatie met de smartcard van de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven bij gebruik in een standaard DVB CI slot. Voor een CI+ slot is de enige keus een voor Ziggo (of Caiway) geschikte Irdeto CI+ CAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Een gewone Irdeto CAM gaat niet werken vanwege het niet ondersteunen van de CAM key die de Nederlandse kabelbedrijven toepassen bij Irdeto. Dat mag ondertussen toch wel bekend zijn.
Niet bij mij, dat blijkt laugh. Ondanks zoekpogingen met de zoekfunctie op het board heb ik daar niet zo snel wat over kunnen vinden.

Volgende keer dus beter zoeken, en mijn kabel-abonnement maar weer terugbrengen naar een pakket zonder gecodeerde zenders. Bedankt! smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...