Ga naar inhoud


Kabel en satelliet door elkaar: hoe werkt dat?


jalu

Aanbevolen berichten

Ondanks dat ik tijdenlang heb geroepen dat ik het een overpriced apparaat vind (en dat vind ik eigenlijk nog... wink ) heb ik tóch een Dreambox 8000 aangeschaft. Toch wel een fantastisch apparaat dat toch wel wat lekkerder werkt met Enigma2 dan de Kathrein UFS910 die hij gaat vervangen en die nu naar de slaapkamer is verhuisd.

 

Nu speel ik ook al een tijd met de gedachte om (in verband met aanhoudende problemen met mijn ADSL verbinding) over te stappen op Ziggo voor Internet toegang. Nu blijken de alles-in-één pakketten bij Ziggo qua prijs het interessantst te zijn en daar hoort dus ook een digitaal TV-abonnement bij.

 

Heb ik het goed begrepen dat wanneer je een DVB-C tuner in de Dreambox 8000 plaatst je kabel en satellietkanalen in één zaplijst door elkaar kunt gebruiken? En je dus 'seamless' door je satelliet- en kabelkanalen kunt schakelen? En die tuner: is dat dezelfde tuner als die wordt verkocht voor de DM7025, of moet je een speciale versie voor de 8000 aanschaffen?

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


klopt helemaal, ik heb hier ook een 8000 draaien met satelliet en kabel in 1 lijst, tijdens het zappen merk je er bijna niks van, alleen dat het iets langer duurt (denk aan 2 seconden ipv 1). Heb zelf ook de overstap gemaakt van adsl naar kabel en nog geen seconde spijt van gehad.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DM8000 met 2x Sat- en 2x Cabeltuner. Wat je zegt klopt inderdaad. Kabel en Sat in één zaplijst gaat perfect. De DVB-C tuner voor de 7025 is ook geschikt voor de 8000 (en ook voor de 800). Ook de Ziggokaart werkt met CCcam. Draait al zo vanaf midden mei en heeft nog geen problemen gegeven.

 

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb goede ervaringen met het gebruik van satelliet, kabel en ether door elkaar. Mijn boeketten bevatten van alle drie de tuners zenders en het schakelen ertussen gaat prima.

 

Er zijn geen speciale DVB-C tuner kaarten voor de 8000, dus dat zal inderdaad gelijk zijn aan de 7025. Gezien de kosten van zo'n tuner (onder de vijftig Euro), kan ik het iedereen aanraden met een 8000. Moet je natuurlijk wel toegang hebben tot het kabel (Ziggo) en ether (Digitenne) gebeuren.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

verder kan je aangeven dat je als alternatief voor je satellietzender je een cablezender wilt gebruiken:

 

ga in de zaplijst staan en druk maar eens op menu en zie de mogelijkheden wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook net een DM8000 (pli image). Overpriced, tja dat waren ook exact mijn gedachten. Maar na een dag spelen (en zappen en kijken) ben ik er heel erg tevreden mee en is het de investering waard. Ik weet nu al dat ik daar ook niet meer op terug ga komen :D

 

Satelliet en Kabel door elkaar en alternatieven aangeven...dat lijkt mij ook wel wat. Ik ga het eens proberen. Dank voor de tip.

 

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Patman
ik heb ook net een DM8000 (pli image). Overpriced, tja dat waren ook exact mijn gedachten. Maar na een dag spelen (en zappen en kijken) ben ik er heel erg tevreden mee en is het de investering waard. Ik weet nu al dat ik daar ook niet meer op terug ga komen :D

Satelliet en Kabel door elkaar en alternatieven aangeven...dat lijkt mij ook wel wat. Ik ga het eens proberen. Dank voor de tip.


Tuurlijk is hij veels te duur, maar het zijn wel geweldige apparaten! Heb er zelf ook 2 dvb-c tuners extra inzitten (in beide 8000's) en het enige probleem wat ik zie is het onderhoud van de bouquettenlijst.
Ik merge de henksatlijsten met de kabelzenders en dat kost gewoon wat tijd (dreamboxedit is your friend).

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik in de zenderlijst op menu druk zie ik niet iets staan als alternatief instellen.

 

Kan/wil je uitleggen hoe je dan voor bijvoorbeeld een Sat kanaal een alternatief C kanaal instelt.

 

Uiteraard zou ik een verwijzing naar waar het terug te vinden en te lezen is ook zeer op prijs stellen.

 

 

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Patman
als ik in de zenderlijst op menu druk zie ik niet iets staan als alternatief instellen.

Kan/wil je uitleggen hoe je dan voor bijvoorbeeld een Sat kanaal een alternatief C kanaal instelt.

Uiteraard zou ik een verwijzing naar waar het terug te vinden en te lezen is ook zeer op prijs stellen.



ik weet alleen dat de optie bestaat, heb het nooit geprobeerd

misschien staat het wel standaard in je handleiding geschreven?
en anders eens op het DMM board kijken of navragen

ik ben wel benieuwd anders naar jou handleiding incl plaatjes wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry for asking wink het is idd zelfs beschreven in de handleinding! Wat een mooi apparaat is het toch ook he!

 

blz 33, chapter 6.7 alternative services

 

gevalletje rtfm dus blush

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Origineel bericht van: Dreeke
Moet je natuurlijk wel toegang hebben tot het kabel (Ziggo) en ether (Digitenne) gebeuren.


Digitenne (DVB-T) is natuurlijk overbodig als je reeds DVBS(2) gebruikt.
Want de kanalen die Digitenne zend, heb je in hogere kwaliteit via DVBS(2). (DVB-T is max 576i) Men is bezig met HD DVB-T, maar wanneer dat komen gaat?
DVB-C er bij kan ik me voorstellen, bv ivm Sky zenders, en zenders waarvan de satellieten verder staan dan de horizon(lign of sight).
Zou ideaal zijn als je bij regiomonopolist(coax boeren) alleen die zenders kan afnemen die nog ontbreken op je DVB-S(2) abbo. Maar dat zal wel nooit gebeuren, kabelboeren kennende (lees; investeringsmaatschappijen, het gaat hun om, winst maken en naar usa sluizen, althans bij upc wel).

Ikzelf kies geen regiomonopolist, ik had erg vervelende ervaringen op administratief vlak, hun(upc) maakt administratieve fouten en ik kan betalen. Ook wordt dmv DVB-C (coax kabelboer) je kijkgedrag bijgehouden, omdat een DVB-C tuner itt DVB-S(2) kan uploaden, vandaar de netwerkconfiguratie, werkt soortgelijk als je coax internetmodem.(tgv interactieve tv , en dus je statistieken/kijkgedrag, waarvoor betaald wordt door derden/reclame belangen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...