Ga naar inhoud


[DM500S] DM500S PLI of Nabilo


omulder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb alweer een tijdje een dm500 staan, heb er inmiddels een hoop over gelezen maar zit toch nog met een probleem, daarom mijn vraag welke img ik moet gebruiken.

Na her en der wat gelezen te hebben zegt de ene pli en de andere nabilo, maar waarom blijft voor mij de vraag.

Heb bv nu klachten dat mijn beeld af en toe hangt, omhoog en/of omlaag zappen helpt de ene keer gelijk de andere keer moet ik gewoon wachten totdat de dm er zin in heeft, word een beetje gek van.

Het probleem was in eerste instantie minder toen ik overging naar pli jade3 deze heb ik erop gekregen door eerste nabilo met dreamup(nul modem kabel) erop te zetten en daarna via flashwizard (via netwerk)de nieuwe pli erop gezet, dit leek goed te gaan, toen iets stoms met kinderslot gedaan, bleek menu slot te zijn maar pakte de code op een of andere manier niet, toen gelijk weer via netwerk pli erover gezet, pincode menu was weg (hele opluchting).

 

Is het zo dat als je telkens via flashwizard er iets opzet dat oude zooi blijft staan en hij de weg kwijt raakt, of is pli gewoon niks voor een dm500 ? heb het er toen na aanraden opgezet.

 

 

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites


Flashwizzard moet je vergeten dat werkt niet goed het beste is gewoon via de nullmodem kabel er een image in te zetten zelf heb ik op de enigma 1 boxxen (500s) pli jade erop staan deze werkt goed.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met flashwizard pro is de pli image gewoon zonder problemen te flashen.

 

Ik flash mijn dm500s eigenlijk altijd op deze manier omdat ik de box dan niet hoef te verplaatsen naar mijn pc. Er blijven gewoonlijk geen instellingen achter, maar je kan voor de zekerheid na flashen nog een facory reset vanuit het menu doen.

 

Wel is het zo dat het wel eens fout wilt gaan als je via het netwerk flasht dus het is wel aan te raden om een nullmodem kabel voor dreamup bij de hand te hebben.

 

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zou je ook kunnen doen.Gemini 4.60 XP Maxvar

Met de 500 ga ik als volgt te werk.

Werk alleen met dreamup en nul modum kabel.

Als eerste zet ik er de originele op.

Dan de image naar keuze.

Met pli ging mijn ontvanger altijd de mist in.

Nabilo maxvar of gemini had ik er meestal in.

Ik ga er even van uit dat je GEEN clone hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie antwoorden, ga het v/d week toch maar weer even doen met een nul modem kabel en dreamup en dan de Nabilo Darkstar2 erop is de nieuwste die ik vinden kon.

 

Eerst na aanraden van een vriend even wat rubberen matten onder mijn voetsteun plaatsen.

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: omulder
Dus pli moet ik doen met dreamup ?
Klopt het dus dat als ik het met die flashwizard doe dat de img niet goed werkt ?


Blijft die af en toe niet hangen dan ?

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: omulder
Dank voor jullie antwoorden, ga het v/d week toch maar weer even doen met een nul modem kabel en dreamup en dan de Nabilo Darkstar2 erop is de nieuwste die ik vinden kon.

Eerst na aanraden van een vriend even wat rubberen matten onder mijn voetsteun plaatsen.

Ik ben bevooroordeeld natuurlijk (zie m'n handtekening) maar ik zou eerder PLi aanraden. Dat is namelijk voor zover ik weet de enige image waar de EPG van CanalDigitaal wel fatsoenlijk werkt. Zoiets kan best wel doorslaggevend zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het aan je handtekening wink maar weet jij dan ook hoe het zit met hangen v/d zenders ?

Heb al zitten kijken naar het maxvar gebeuren, maar dan kom ik bij de zelfde img uit v/d jade3

 

 

Of ik moet beter gekeken, gevonden dus, maar wat is dan het grote verschil met de normale en maxvar ?

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangen weet ik ook niet. Die Jade3 is ondertussen al 18000 keer gedownload voor een DM500 dus ik verwacht dat er iets anders fout is.

 

Maxvar heeft meer ruimte vrij om dingen te installeren.

De normale versie heeft minder ruimte, maar CCcam en wat meer dingen zijn al standaard geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga de 19,2 eerst wel eens ergens anders aansluiten op de switch en gelijk de maxvar installeren.

En dan kijk ik het wel even aan, moet toch nog een 8 poorts switch aanschaffen anders passen de nieuwe lnb's niet wink

 

Dan misschien nog een gekke vraag, maar heb het idee dat als er een auto door de straat rijd dat hij ook raar doet, gebeurd niet met alle auto's maar misschien verbeeld ik me dat wel omdat die gewoon blijft hangen.

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel de DiSEqC switch v/d lnb's, de 19,2 zit nu op een andere aansluiting, en lijkt wel dat het probleem toen begonnen is maar dat moet ik nu dus uitzoeken.

Wil gewoon een 8 poorts DiSEqC heb nu een 4 en die zit vol.

 

Zou wel eens willen weten wat ik verder kan met dat sharen, maar ja, aangezien er verder niet over gesproken mag worden hou het gauw op.

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...