Ga naar inhoud


Homecast HS9000 CIPVR kopen in Duitsland of Benelux


Gast Goby

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag een Homecast HS9000 CIPVR kopen en merk dat deze in Duitsland toch beduidend goedkoper is dan in België.

Ik merk ook (op de website van Homecast.de en Myhomecast.nl) dat de firmware voor Duitsland en BeNeLux niet dezelfde versie is.

 

Mijn vraag: kan het problemen opleveren voor de ontvangst van TV-Vlaanderen als ik mijn toestel in Duitsland koop.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Je kan niet alle mogelijkheden gebruiken die in de nederlandse versie van de homecast 9000 zitten. Voor namelijk alle fastscan mogelijkheden van canal digitaal en vlaanderen werken niet op de duitse versie.

 

Echter de duitse en nederlandse forums werken totaal niet samen.

 

Wat wel handig is dat je de software die op de duitse forum van myhomecast wel goed gebruikt kan worden voor de nederlandse homecast o.a zenderlijsten maken, films bewerken etc.

 

Het nederlandse homecast forum verdient echter niet de schoonheidsprijs.

Je kan je wel inschrijven voor het forum maar een activatie mail krijg je niet. Dus berichten plaatsen of reageren op berichten is nooit mogelijk.

visiosat astra 1,2,3 en hotbird. 3x chess Edition 3 - 0.1dB quad, 1x Alps quad.

Homecast HS9000 CI CD PVR, Denson ds200, inverto IDL 5650S, Thomsom TS4H.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eerst maar eens op de Duitse en Nederlandse websites wat voor klachten er zijn over de Homecast 9000, en hoe concreet rep. knullig resp. helemaal niet de webmaster van het bedrijf erop reageert. Kijk ook maar eens hiernaar:

http://homecast.oliswelt.de/index.php?pvr-funktionen#cpid30

 

Ikzef vind de Benelux Homecast 9000 een raar apparaat:

Het geluid hikt af en toe;

het decoderen gaat met vallen en opstaan;

de EPG is een crime (onoverzichtelijk beeldscherm, herhaalde malen per dag weer moeten updaten);

de USB-aansluitingen kunnen geen files groter dan 4 GB kopiëren naar een USB-stick of harde schijf (FAT-32), terwijl vrijwel alle HD-uitzendingen toch algauw zo'n 10 GB groot zijn;

de HDMI-aansluiting is van het verouderde type 1.2;

en de Duitse handleiding die bij het Benelux-apparaat wordt geleverd is bijzonder onbehulpzaam bij b.v. het afstellen van de schotel.

 

Niet kopen, is mijn advies.

 

Roeland

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Onzin, ik heb hier ook deze ontvanger, en met de nieuwste firmware, van nog geen week oud, werkt deze ontvanger gewoon goed.

 

Koop wel de Benelux verzie.

De Duitse versie, is ook niet ontwikkeld voor Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ook de Benelux versie met HD FASTSCAN Auto decoderen en MHW EPG,

 

Deze ontvanger doet gewoon wat ie moet doen met een verbluffende Kwaliteit aan Beeld.

 

De benelux versies zijn Gecertificeerd, updates zijn er heel regelmatig en er wordt heel erg serieus naar de gebruikers geluisterd via het Myhomecast forum.

 

Ook wordt er gewoon een Ned. Handleiding bij geleverd, ik heb deze er gewoon bij gekregen.

 

De Duitse Software is bijna een Jaar niet geupdate, logisch dat men daar niet tevreden is.

 

Koop dus de Benelux versie en niet de Duitse ! dan ben je verzekerd van een gecertificeerd apparaat met hele goede Software en Support.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: wilbveen
Je kan niet alle mogelijkheden gebruiken die in de nederlandse versie van de homecast 9000 zitten. Voor namelijk alle fastscan mogelijkheden van canal digitaal en vlaanderen werken niet op de duitse versie.

Echter de duitse en nederlandse forums werken totaal niet samen.

Wat wel handig is dat je de software die op de duitse forum van myhomecast wel goed gebruikt kan worden voor de nederlandse homecast o.a zenderlijsten maken, films bewerken etc.

Het nederlandse homecast forum verdient echter niet de schoonheidsprijs.
Je kan je wel inschrijven voor het forum maar een activatie mail krijg je niet. Dus berichten plaatsen of reageren op berichten is nooit mogelijk.


Je kunt gewoon registreren op dat forum, hier geen enkel probleem mee gehad.

Mocht er toch iets mis gaan, neem dan contact op met de beheerder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

- Voor de Duitse versie is ook nieuwe software beschikbaar.

- Met de nieuwste Benelux-software kunnen volgens mij nog steeds niet files groter dan ca. 4 GB worden gekopieerd naar een USB-stick of USB-harde schijf (FAT32). Dit komt doordat de Homecast 9000 (zowel de Duitse als de Benelux-versies) geen files kan opsplitsen in kleinere (< 4 GB) deelfiles, wat andere merken tuners wel kunnen.

- De incidentele geluidsonderbrekingen vallen voornamelijk op bij klassieke radiomuziek. Bij popmuziek en schietfilms geen probleem.

- De EPG-functie is buitengewoon irritant: diverse keren per dag weer opladen, onoverzichtelijk scherm, geen behoud van filenaam bij programmeren van opnames indien je de opnames wat eerder laat beginnen.

- De nieuwe functie automatisch decoderen werkt dacht ik alleen als je de PowerSafe functie eerst uit zet, maar echt getest heb ik dit nog niet.

 

Voor meer info zie ook:

 

http://homecast.oliswelt.de/index.php?pvr-funktionen#cpid30

 

Groeten, Roeland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen enkel probleem met Geluid, of overzetten van files/opnames.

Verder is de EPG gewoon goed, ik kan hier heel goed mee werken.

Er wordt nu ook in de Benelux versie dagelijks EPG per zender toegevoegd in de volgende Firmware heb ik begrepen (Myhomecast).

 

Auto decoderen is Fantastich en werkt super, geen omkijken meer naar opnames die niet af te spelen zijn.

 

Wellicht heb je toch een defect in jou apparaat want hier werkt het gewoon zoals het hoort. Je kunt ook contact opnemen met Homecast Benelux, deze kunnen al je vragen wellicht beter beantwoorden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roeland
Kan jij een file van rond de 10 GB kopiëren naar een USB-stickie?
Meten is weten.

Roeland


Dat is een beperking van FAT die kan geen files groter al 4 G aan dus een Windhoos beperking.
Als je de stick formateert naar NTSF kunnen er wel grote files op. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat is een beperking van FAT die kan geen files groter al 4 G aan dus een Windhoos beperking.
Als je de stick formateert naar NTSF kunnen er wel grote files op. laugh


De Homecast 9000 kan geen in NTFS-geformatteerde USB-sticks of harde schijven benaderen, en vraagt om een in FAT16/32 geformatteerde stick of schijf. Hij biedt zelfs aan om "verkeerd" geformatteerde sticks etc. te veranderen in FAT32, welke procedure echter vervolgens mislukt.

Andere merken satelliettuners die ook met het antieke FAT32-systeem werken omzeilen het probleem door grote opnamefiles op te delen in een reeks kleinere files, alle niet groter dan ca. 4 GB. De Homecast 9000 biedt deze faciliteit echter niet. Nu we met loeigrote HD-files te maken krijgen is dit een groot gemis. De enige 2 mogelijkheden om een Homecast-file naar je computer over te hevelen is via de netwerk-functie (hiermee heb ik geen ervaring), of via de vierkante USB-B-aansluiting achter op de tuner. Daarvoor moet je de tuner echter naar de computer slepen of de computer naar de tuner, en speciale software op de computer installeren.

Groeten, Roeland
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast csteelooper
Origineel bericht van: Henri Aalten

Je kunt gewoon registreren op dat forum, hier geen enkel probleem mee gehad.

Mocht er toch iets mis gaan, neem dan contact op met de beheerder.
Uhm... Leuk, dat meldt Homecast zelf ook, maar hóe neem je dan contact op met hun beheerder? Er is immers geen enkele link te vinden om dat te doen, en reageren mag je als gast en/of niet-geactiveerde gebruiker NERGENS (dat zou wel terecht kunnen zijn, maar maakt contact opnemen erg lastig). Ik heb me geregistreerd op het Homecast forum omdat ik enkele vragen heb over de HS9000 van mijn ouders, maar zonder activering ben je nergens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De vragen kan je natuurlijk ook gewoon op dit forum stellen, maar als het al zo problematisch voor je blijkt om de gewenste informatie over dit type te vinden, kan je misschien beter een ander merk of ander type overwegen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een Homecast 9000 CICD Benelux versie, Prima Twin tuner die gewoon doet wat beloofd wordt in de Specs en heel erg Stabiel.

 

Forum had ik in het begin ook moeite mee om aan te melden, maar hoorde ik later na contact te hebbe opgenomen dat SPAM de reden was en er een blok op registraties was.

 

Neem anders gewoon contact op via mail zo heb ik het ook gedaan toen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...