Ga naar inhoud


[DM800HD] opnemen van interne hd. geen andere zender kijken?


maximus288

Aanbevolen berichten

hallo

sins kort ben ik in bezit van een dreambox 800. na 2 weekeinde van proberen en toestanden heb ik hem eindelijk aan de praat met de laatste milo, cd kaart werkt hij boot wat wil je nog meer?..... ehh mischien andere zender kijken terwijl je een programma opneemt op de interne hard disk? terwijl ik opneem is mijn complete bouqketlijst grijs gekleurt, een paar kanalen [regels] zijn wit gekleurt en die kan ik ook kijken. als ik een ''grijs kanaal'' selecteer dan krijg ik een melding ''tuner bezet!'' of zoiets en na 4 seconden springt het beeld op zwart. weet iemand wat er aan de hand is en hoe het te verhelpen? alvast bedankt grt peter

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt maar 1 tuner in je 800

 

je kan daarom niet afstemmen op bv 2 zenders voor gelijktijdig TV kijken en opnemen waarvan de 2 zenders op verschillende transponders zitten

 

daarom zie kan je alleen gelijktijdig afstemmen op de witte zenders die op dezelfde transponder zitten, alle andere zenders zijn grijs gekleurd

 

wil je gelijktijdig opnemen en TV kijken dan dien je 2 boxen aan te schaffen of 1 ontvanger met meerdere tuners onboard, je dient dan ook je schotelsetup en bekabeling hierop aan te passen

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is het leed iets minder groot; zenders die op de dezelfde transponder zitten kun je wel simultaan opnemen en kijken. Zo kun ned1 kijken en ned2/3 opnemen of rtl4 kijken en rtl7/8 opnemen. Je ziet dat terug in het zenderoverzicht, de zenders die je wel kunt kijken zijn niet grijs.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...