Ga naar inhoud


card werkt niet op mijn dreambox


tayram

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Is dat niet een beetje erg weinig info?

 

Omdat we geen glazen bol hebben zal je met meer info moeten komen.

 

Bijv. welke firmware, welke emu, wat heb je zelf al geprobeerd, welke dreambox.. enz..enz

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in je config moeten dan een aantal regels staan die de ziggo kaart laten werken. Als je andere kaart al werkt (op dezelfde dreambox? of een andere?) kun je de regels uit die config misschien kopieren.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij weet ik de probleem al. de kaart die goed werkt is een oranje (CAID604) kaart voor ziggo(@home) gebied.

en de andere kaart is een blauwe (CAID602) kaart voor ziggo(casema) gebied. dreambox ziet de kaart wel maar geen (handled 0(0) ecms and 0(0) emms). jammer. is er echt niks aan te doen om deze probleem op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet dit is in je CCcam.cfg

 

TRY ALL CHIDS : /dev/sci0

CAMDATA: /dev/sci0 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tayram
volgens mij weet ik de probleem al. de kaart die goed werkt is een oranje (CAID604) kaart voor ziggo(@home) gebied.
en de andere kaart is een blauwe (CAID602) kaart voor ziggo(casema) gebied. dreambox ziet de kaart wel maar geen (handled 0(0) ecms and 0(0) emms). jammer. is er echt niks aan te doen om deze probleem op te lossen.


Een casema kaart gaat NOOIT werken in het @home gebied wat je verder ook gaat proberen.

Hein
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je gelijk hebt. ik heb even tussen door andere vraagje. oranje kaart werkt goed en de blauwe niet met drembox 7020. ik heb ook een smargo. en ik krijg nu deze melding voor alle twee kaarten met smargo. irdeto2 emu can't decode ecm

kan ik daar iets aan doen dat tenminste mijn oranje kaart met smargo goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...