Ga naar inhoud


[Strong 8100] Strong 8100 Zwart beeld op Astra 23.5


J33W33

Aanbevolen berichten

Beste forumgebruikers,

 

Sinds kort heb ik een duo LNB aangesloten en uitgericht. De reciever (Strong 8100) geeft aan dat er voldoende ontvangst is.

Echter als ik naar een Astra 23.5 FTA kanaal ga (bijv. RTV Oost) dan heb ik zwart beeld en staat er rechtsbovenin een rood vierkantje.

 

Ik weet niet precies wat er nu verkeerd gaat, ik zal zo veel mogelijk info geven en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

 

Ik maak gebruik van:

 

Schotel met Duo LNB zonder motor

Sattracker 4.0

firmware van Interpol

Kanalenlijst van Tony.

Smartcard van Canal Digitaal Mediaguard 3

 

(alle zenders van Astra 19.2 werken perfect)

 

Instellingen Astra 19.2 (beeld perfect):

Frequency: 11719

LNB OL: 10600

Polarization: Horizontal

Tone (22khz): Yes

Symbolrate: 27500

FEC: 3/4

Spect. Inversion: OFF

Switch num: A

Position: 00

Activated: Yes

Commutation: ToneB+On/Off

Power: Internal

 

Instellingen Astra 23.5 (geen beeld):

Frequency: 11739

LNB OL: 10600

Polarization: Vertical

Tone (22khz): Yes

Symbolrate: 27500

FEC: 3/4

Spect. Inversion: OFF

Switch num: B

Position: 00

Activated: Yes

Commutation: ToneB+On/Off

Power: Internal

 

Ik heb geprobeerd om de kanalenlijst voor Dish 2 (Astra 23.5) te verversen maar er gebeurt niets.

Er verschijnt even een vierkantje met een satelliet in het midden van het beeld en vervolgens blijft die op 0% staan. Er worden dus geen nieuwe kanalen gevonden.

 

Wie o wie kan me hierbij helpen? (Zou graag naar Twente-Groningen kijken op Eredivisie Live 2 vanmiddag ;))

 

Alvast bedankt,

 

Gr. JeeWee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer eens alle zenders opnieuw te installeren maar dan direct zoeken op schotel 2

 

als dat niet werkt moet je toch echt eens kijken of je duo lnb wel goed is

 

MVG> Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rood vierkantje is geen signaal.

 

Kan ondermeer het volgende zijn:

- je lnb staat niet goed uitgericht.

- je kabelaansluiting zit niet lekker in de lnb.

- je antenne instellingen zijn niet juist. Laad hiervoor een kanalenlijst waar al 23,5 inzit. Je weet dan, dat deze instellingen dan al goed zijn.

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,

 

Ik zal er zo even mee aan de slag gaan. Wat ik zelf erg vreemd vind is dat er in het Sattracker 4 menu bij optie 7 (Sat Ontvangst) bij Dish 2 (23.5)

gewoon staat aangegeven dat deze voldoende ontvangst heeft. Als ik met mijn hand over de LNB ga die uitgericht staat op 23.5 dan zie ik het signaal ook wegvallen.

Het lijkt me dus niet dat de LNB niet goed staat uitgericht maargoed ik ga er nog eens naar kijken.

 

Wat betreft de kabelaansluiting, het is een DUO LNB waar 1 aansluiting aan zit dus dit kan het probleem ook niet zijn aangezien ik wel beeld heb op 19.2.

 

Ik denk persoonlijk ook dat het met de antenne instellingen heeft te maken, het merkwaardige is wel dat ik een kanalenlijst van Tony heb geladen waarin ook kanalen staan van 23.5 en juist deze kanalen doen het niet.

 

Wat mij ook nog steeds bezighoud is het feit dat als ik kanalen probeer binnen te halen via de satelliet dat dit op Dish 2 niet mogelijk is, ik krijg 2 sec. een vierkantje in midden van het scherm met een schoteltje erop, en vervolgens kan ik de decoder een uur laten zoeken zonder dat er ook maar enig kanaal word gevonden.

 

Is er iemand die mij de gegevens van 1 kanaal kan geven zodat ik deze handmatig kan instellen/testen alvorens over te gaan tot installatie van een compleet nieuwe kanalenlijst? Of werkt dit niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit geprobeerd en helaas 0 channels found.. Heb de frequentie ook verandert in het Dish menu (optie 7, Dish 23.5). Dan geeft deze ook geen ontvangst meer aan. frown

 

Laat ik Dish 2 (23.5) op de frequentie 11739 Vertical staan dan geeft deze wel voldoende ontvangst. confused het word het me er niet echt duidelijker op cry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb een een handig hulpje voor het uitrichten en de schuine stand van de 2e lnb.

 

Er staat een sjabloon op die je moet uitprinten en dan uitknippen en achter op je lnb plakken er staat een lijn op die horizontaal moet staan.

Bij mij was het daarmee in één keer goed, schotel behoefde niet eens uitgericht te worden

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Instellingen Astra 23.5

Frequency: 11914

LNB OL: 10600

Polarization: Horizontaal

Tone (22khz): Yes

Symbolrate: 27500

FEC: 3/4

Spect. Inversion: OFF

Switch num: B

Position: 00

Activated: Yes

Commutation: ToneB+On/Off

Power: Internal

 

dit zijn de goede instellingen als hij het zo niet doet staat de schotel niet goed

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay,

 

Heb even alles opnieuw erop gezet.

 

- Firmware opnieuw geflashed (interpol merlin ready - Sattracker 4)

- Kanalenlijst Satencom erin gezet (volgens mij identiek aan die van Tony?)

 

Dit allemaal zonder enig resultaat.. ziet ernaar uit dat ik zo weer het dak op moet cry hehe

 

Wat betreft de Frequentie van de Astra 23.5, is die overal in Nederland hetzelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...