Ga naar inhoud


[Reelbox AVHG II] - beeld hapert, meerdere zenders tegelijk decoderen?


Gast Tim Peeters

Aanbevolen berichten

Gast Tim Peeters

Ik heb afgelopen weekend mijn Reelbox Lite (eindelijk) vervangen door een Reelbox Avantgarde.

 

De eerste teleurstelling was er al toen ik merkte dat mijn gewone CD/TVV CI-module's gewoon niet werkten in de Reelbox... Ik dacht nochtans dat de ontvanger er zelf voor zou zorgen dat ik nu meerdere kanalen tegelijk zou kunnen decoderen, en ik dus niet meer iets als een Aston Dual cam nodig zou hebben om toch maar 2 zenders tegelijk te kunnen decoderen. Nu, gelukkig had ik nog zo'n Aston liggen, en daarmee werkte het wel. Maar... ook daarmee kon ik maar 2 zenders tegelijk decoderen. Tot hiertoe dus nog geen verbetering tov de Reelbox Lite. Inmiddels ben ik er via een andere post hier op het forum achter dat dat met een Powercam Pro wel zou moeten werken. Die heb ik inmiddels besteld.

 

Maar daarmee zijn nog niet alle problemen van de baan. Zoals ik hier ook al heb gelezen is het beeld subliem, ook in HD. Maar ik kan blijkbaar enkel FTA HD zenders ontvangen. één HD en Nederland 3 HD werken gewoon niet... Terwijl de gewone SD zenders wel gewoon werken... Bovendien valt het mij op dat telkens als ik zap, het beeld wel vrij snel komt, maar dan na 1 seconde ongeveer weer even wegvalt, ik krijg dan even een volledig zwart beeld met wat vreemde lijnen over het beeld, en dan is er gewoon weer beeld en werkt alles normaal. Ook wanneer je in een opname of bij timeshifting sprongen maakt van 5 seconden of van 1 minuut dan springt het beeld ook altijd even op zwart, enkele flitsen en dan is het er weer. Dat terwijl dit op de Lite allemaal heel vloeiend ging! Nu mijn vraag aan andere Reelbox gebruikers, is dit allemaal normaal of is er iets mis met mijn Reelbox?

 

Ik heb de Reelbox ook vooral gekocht om hem als mediacenter te gebruiken, en dus via het netwerk DIVX en MKV bestanden af te spelen. Maar beiden blijken nogal wat te haperen, er valt dus nauwelijks naar te kijken... Bovendien is er helemaal geen functionaliteit voorzien om zowel ondertitels die mee in het divx of mkv bestand zitten, als externe srt of sub bestanden af te spelen. Ook hier weer de vraag, is dit normaal?

 

Overigens, het haperen bij het vooruit of achteruit springen (zowel 5 sec als 1 minuut) is àltijd, dus zowel op TV-zenders en TV-opnames als op divx/mkv en DVD's. Het lijkt wel alsof de box zichzelf niet kan volgen ofzo...

 

Verder mis ik ook de mogelijkheid om EPG-data van het internet te downloaden. Ik dacht dit ergens gelezen te hebben dat dit kon. Of kijk ik ergens over?

 

Alvast bedankt voor de hulp/reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Tim, er zijn weinig reelboxers hier actief op het forum, in het verleden is er wat modder heen en weer gegooid waarna de reelboxers vertrokken zijn naar een ander forum.

 

Als je wilt weten welk forum,pm me dan maar.

 

De Reelbox AVG draait prima MKV achtige zaken net als alle HD zenders van canal digitaal. De cam ondersteuning is prima het is echter wel zaaks om de laatste software versies te downloaden. Als je enige linux kennis hebt kun je de box het beste draaien in testing omgeving, hiermee heb je iedere dag de laatste updates op het gebied van vdr etc.

 

Hoe je dat doet is een heel verhaal maar zeker te doen, dit lees je ook weer op dat andere forum.

 

Overigens is het een leuke en simpele klus om een cardreader in je AVG te installeren waardoor je geen cams meer nodig hebt en supersnel kan zappen en het is me hiermee gelukt 8 zender tegelijkertijd op te nemen. Waanzinnig dus.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toegevend dat het cam gebeuren (voor nederlandse zenders) slecht ondersteund is, kun je met de AVG zeer goed vooruit als je voor ~20 euros een kaartlezer inbouwd. (of een aan de usb poort hangt). Ik ben zelf zeer tevreden met de AVg en het is voor mij een echte hobby geworden. Ik denk dat ik je zelfs per PM niet het adres van een heel goed nederlands reelbox forum mag geven, anders moet je maar eens googlen en dan vind je het wel

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan en ik maar de spelbreker.

Ondersteuning van de CD cam is ronduit slecht, ik heb hier de Telesat versie laar dat is hetzelfde.

De problemen die je beschrijft lijken mij te komen van de recente versies en ik zou je adviseren om die juist niet te gebruiken daar er nog meer cam ondersteuning problemen mee zijn.

Een mediacenter heb ik er nooit van kunnen maken want bij mij hapert dat wel.

Men had mij aangeraden om de testing te draaien om deze beter te kunnen afspelen maar ik heb daar zo'n elende mee gehad dat uiteindelijk de AVG naar een kennis is gegaan om de zijne te clonen, nu durf ik er niets meer aan veranderen.

Maar je meer info waar de andere gebruikers je al gezegd hebben.

 

Het bevriezen van het beeld heb ik ook, het zou een sc bug zijn.

 

Suk6

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat Roobert veel (onverklaarbare) problemen heeft gehad om het een en ander aan de gang te krijgen. Bij mijzelf zijn de zelfde procedures vlekkeloos verlopen. Na installatie van de laatste stable, heb ik newcs geinstalleerd en deze loopt prima met twee ingebouwde kaartlezers (CD en TNTSat). Zoals eerder gezegt, CAM ondersteuning is alleen redelijk te noemen voor de duitse kijkers.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roobert,

 

Ik weet dat je huivert om er iets aan te wijzigen, maar als je een goede backup hebt gemaakt....zou je het kunnen proberen.

 

Ik heb de laatste recovery gedraaid, via reelbox4you depository newcs en mpcs geinstalleerd, de juiste files gewijzigd (newcs.i686, etc..), netceiver update gedaan en het liep meteen.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je hulp, het is niet omdat niet reageer dat ik niet lees.

Ja ik had dat gezien maar ik heb nog geen goed bckup want dan zou eerst het systeem goed moetn werken.

Gisteren avond heb ik op een gegeven moment moeten opgeven naar TF1 HD te kijken want het bevroos continu met de TNTsat kaart in de lezer via mpcs/newcs.

Dan maar in SD op mijn Telesat kaart in die Aston van CD die juist zo slecht werkt.

Ik probeer de Dreambox of andere DGS eraan te koppelen om daar mijn Telesat kaart in te steken want er wordt vermoed dat juist die CD cam de zaak laat flessen.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...