Ga naar inhoud


Nieuwe tuners voor de dreambox 8000


dream7020

Aanbevolen berichten

Nieuwe Tuners voor DM 8000

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Dream Multi Media (DMM) komt met nieuwe tuners voor de DM 8000. De oude (huidige) worden niet meer gemaakt. Wanneer e.e.a. plaats zal vinden is nog niet bekend. De nieuwe tuners zullen beschikken over BlindScan, een feature die voor de meeste gebruikers niet zo belangrijk zal zijn.

 

Deze nieuwe tuners, BCM4506 (interne tuner) en BCM4505 (insteek DVB-S2 tuner), zullen dus BlindScan aankunnen. Met de huidige software zal deze functie niet direct mogelijk zijn.

"Ghost", een van de DMM ontwikkelaars, heeft verteld dat - zodra hij wat tijd daarvoor heeft - hij het zal inbouwen in de software.

 

De meesten zullen zich afvragen: wat is nu BlindScan....

 

BlindScan is een speciale zender-zoekfunktie voor satellietontvangers en DVB-T ontvangers.

 

Sinds 2003 zijn er reeds ontvangers met de BlindScan funktie op de markt. Hiermee is het mogelijk het complete frequentiespecturm van een satelliet te doorzoeken zonder opgave van frequentie's, symbolrate en zonder andere voorinstellingen.

 

Bij satellieten die bestemd zijn voor directe ontvangst, zoals bijvoorbeeld Astra, wordt het doorzoeken nu uitgevoerd met behulp van een Transpondertabel (NIT). Deze NIT wordt door de satellietbeheerder op meerdere transponders beschikbaar gesteld. Van sommige satellietbeheerders is het bekend dat zij deze netwerktabellen niet of onvoldoende onderhouden. Een BlindScan funktie brengt in zo'n geval uitkomst. Voor satellieten zoals Astra en Eutelsat zal zo'n funktie nauwelijks voordeel bieden.

 

Er zijn nu ook zenders die nieuw zijn en niet in de NIT zijn opgenomen en dus niet worden gevonden. Doordat alle mogelijke frequentie's en symbolrates worden doorzocht kan het zoeken erg lang duren.

 

BlindScan wordt soms ook wel SmartScan genoemd

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik lees het inmiddels op diverse fora. Nu ga ik zeker een DM8000 halen.. laugh

Zelfs de eerste versie van DM8000 BlindScan Utils zie ik net al voorbij komen cool

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit onderwerp wordt er gesproken over het feit dat je eigenlijk geen DVB-S tuners mag bijplaatsen in een DM8000 omdat deze dan teveel stroom verbruiken.

 

Is het probleem met het stroom verbruik ook opgelost met deze nieuwe tuners, zodat je er "legaal" 2 extra DVB-S tuners kan bijplaatsen?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Ik lees het inmiddels op diverse fora. Nu ga ik zeker een DM8000 halen.. laugh
Zelfs de eerste versie van DM8000 BlindScan Utils zie ik net al voorbij komen cool

vGnp


dat wil niks zeggen...

1 iemand hoeft het maar op een forum te knallen en de rest neemt het gewoon 1 op 1 over zonder het te controleren...

wordt er op het DMM forum of website er dan iets over vermeld?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob001
In dit onderwerp wordt er gesproken over het feit dat je eigenlijk geen DVB-S tuners mag bijplaatsen in een DM8000 omdat deze dan teveel stroom verbruiken.

Is het probleem met het stroom verbruik ook opgelost met deze nieuwe tuners, zodat je er "legaal" 2 extra DVB-S tuners kan bijplaatsen?


Wie weet... als je de BCM4505/6 datasheet erbij pakt, staat er expliciet: small footprint and low powerconsumption. Dit staat er bij de 4501 niet bij.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob001
In dit onderwerp wordt er gesproken over het feit dat je eigenlijk geen DVB-S tuners mag bijplaatsen in een DM8000 omdat deze dan teveel stroom verbruiken.

Is het probleem met het stroom verbruik ook opgelost met deze nieuwe tuners, zodat je er "legaal" 2 extra DVB-S tuners kan bijplaatsen?


Klok en klepel...

Je mag er geen DVB-S2 tuners bijplaatsen (die niet speciaal voor de dm8000 gemaakt zijn). DVB-S tuners mogen er wel bijgeplaatst worden (anders zou het nogal flauw zijn).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

Klok en klepel...
Goed omschreven :D

Ik had inderdaad wel ergens gelezen dat je geen DVB-S2 tuner kan bijplaatsen maar wist niet zeker of dit ook voor een DVB-S tuner het geval is.

Maar ik zou dus zonder problemen 2 extra DVB-S tuners kunnen bijplaatsen in een DM8000 met als enig nadeel dat je via die tuners geen HD kanalen kan kijken?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oldebroek
Origineel bericht van: spongebob
@rob001: twee bijkomende DVB-S-tuners in de DM8000 werkt hier al 3 weken probleemloos!
Kan ik bevestigen loopt hier ook met 2e xtra S-tuners al een hele tijd als een dream..

Oké, dat is mooi. Dan ga ik er ook 2 bijplaatsen.

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...