Ga naar inhoud


Flashen lukt niet


Gast baste

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Dit weekend is mijn dreambox gecrached en bleef steken bij het opstarten. Eenmaal 'loading enigma' zwart scherm op de box en bovenaan het beeld van afwisselend een groen, geel, rood lijntje.

Ben er dus van uitgegaan dat software om zeep is en heb geprobeerd om deze soft opnieuw te installeren. Heb hiervoor de handleiding gevolgd m.a.w.: aangesloten via nul modem kabel, dreamup geinstalleerd en laten lopen. Dreamup begint de soft te kopieren naar de dreambox wat vrij lang duurd maar nog net lukt. Eenmaal de soft gekoppieerd zou deze moeten flashen vanaf het intern geheugen maar hier loopt het mis, maw, flashen begint gewoon niet.

Na zo'n 4 keer proberen begin ik mij stillekes aan zorgen te maken, doe ik iets verkeerd? Gebruik ik de verkeerde image? Kan ik hem best terug naar de winkel brengen en er mensen laten naar kijken die wel weten wat ze doen?

 

Alvast bedankt voor uw reactie

 

Groetjes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: baste
Beste,

Dit weekend is mijn dreambox gecrached en bleef steken bij het opstarten. Eenmaal 'loading enigma' zwart scherm op de box en bovenaan het beeld van afwisselend een groen, geel, rood lijntje.
Ben er dus van uitgegaan dat software om zeep is en heb geprobeerd om deze soft opnieuw te installeren. Heb hiervoor de handleiding gevolgd m.a.w.: aangesloten via nul modem kabel, dreamup geinstalleerd en laten lopen. Dreamup begint de soft te kopieren naar de dreambox wat vrij lang duurd maar nog net lukt. Eenmaal de soft gekoppieerd zou deze moeten flashen vanaf het intern geheugen maar hier loopt het mis, maw, flashen begint gewoon niet.
Na zo'n 4 keer proberen begin ik mij stillekes aan zorgen te maken, doe ik iets verkeerd? Gebruik ik de verkeerde image? Kan ik hem best terug naar de winkel brengen en er mensen laten naar kijken die wel weten wat ze doen?

Alvast bedankt voor uw reactie

Groetjes



Waarom niet gewoon flashen met de webinterface? 8000 uitzetten, daarna het knopje links van het oled display en dan de onderste ingedrukt houden en de 8000 aanzetten en wachten op het verschijnen van een ipnr. Niks geen gedoe met nullmodem kabels of dreamup, gewoon via je browser. Dus als je een ipnr in je display ziet dan met je browser naar dat ipnr 'surfen' en flashen maar...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...