Ga naar inhoud


Welke codering gebruikt Sky - Deutschland nou precies?


Gast Satupz

Aanbevolen berichten

Ik zit dus met deze vraag. Ik had namelijk gedacht dat toen premiere naar sky overging dat de kaarten werden verwisseld en de codering dus ook naar eentje toe was verwisseld (omdat de vorige gekraakt was). Maar nu zag ik dat ook nog steeds kaarten van premiere worden aangeboden. Doen deze het ook nog.

Daarnaast staat bij lyngsat bv. dat ze in Betacrypt, Nagravision 3, en Videoguard gecodeert zijn. Daarnaast zie ik soms ook mensen het S02 noemen.

 

Dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke codering(en) worden door Sky Duitsland nou gebruikt.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


juist alle drie crypts worden gebruikt

Betacrypt, Nagravision 3, en Videoguard

 

maar wel op afzonderlijke kaarten

 

dus je hebt drie sky germany kaarten

en die zijn dus niet geschikt voor een van de andere twee crypts

 

de S02 is overigens een betacrypt tunneld nagra

dus extern reageert ie op betacrypt emm's en ecm's

maar intern is het een nagravision3 hetgeen een hack onmogelijk (?) maakt

maar wel bruikbaar in CI-receivers (niet zijnde van sky)

 

die S02 kaart wordt niet zomaar verstuurd door sky omdat men ondanks zware kritiek af wil van vrije CI-receivers die een onversleuteld opnemen mogelijk maken op PVR

 

neem je dus als consument een combinatie kaart+receiver van sky zelf zul je geen S02 aangeboden krijgen

 

 

mbt

Citaat:
dat de kaarten werden verwisseld
kan men zeggen dat alle S02 kaarten inderdaad zijn vervangen en een veiligere chip erop zit

waardoor het interne nagravision "niet" meer kan worden benaderd door uitlezende hobbyisten (piraten boeven)

 

dus wat er uitgezonden wordt is volgens lyngsat en kingofsat correct

zogenaamde multicrypt provider opdat alle drie kaartsoorten beeld geven.

 

ciao

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dit maakt zeker het een en ander duidelijk.

 

Ik heb alleen nog een paar vragen.

Als ik nu een abbo bij Sky neem, welke kaart sturen ze mij dan toe?

En worden deze kaarten dan ook gekoppeld aan de receiver? (Boxkey)?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst bepaal jij als consument wat je wilt indien het over een stroman/handelaar gaat

 

maar er zijn wel heel wat fabeltjes over te vinden

 

Code:
Die HD-Kanäle haben alle Nagra und NDS, aber keinen Betacrypt-Tunnel. Daher ist Nagra für HD in der Dream eine Spur aufwendiger zu konfigurieren als NDS. für die Nutzung in der Dream ist es sonst egal ob Nagra oder NDS. Nur ne Receivernr sollte man eben bereithalten, zertifiziert für Premiere, bzw jetzt Sky.

 

ofwel grof vertaald: als je HD-zenders wilt ontvangen moet je nagra of nds kaartje nemen en nds zelfs iets makkelijker te configureren is

 

maar ook dat is natuurlijk een fabeltje zelfs de S02 opent HD zenders als het in je abonnement zit met CCcam 2.1.1/2.1.2 (zelf nog even gekeken hier op de dm800)

 

boxkey probleem is Digital+ / Cabo en Polsat voor zover ik die interressant vind

 

dus

 

voetnoot

enkel als je via via (tussenpersoon) een Event / select of PPV FILM bestellen wilt is NDS wat eenvoudiger te activeren.

hetgeen je wellicht niet voor mekaar krijgt.

 

ciao

 

 

 

 

 

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: tuupje_nl
Je kunt by SKY eisen dat je een S02 kaart wilt hebben omdat ie ie anders niet in je receiver werkt, zeg dat je een Humax Icord hebt. Dat heb ik dus gedaan en ik heb netjes vorige week een S02 kaart gekregen. Alle zenders inclusief de HD weken prima in newcs 1.67b.


en welke emu erbij?

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...