Ga naar inhoud


[ITV HD] Wat moet je aanpassen in de lamedb?


Dreeke

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er al veel topics op fora zijn gepubliceerd over hoe je ITV HD zichtbaar kan krijgen. Al deze topics vertellen welke regels je moet toevoegen aan het bestandje lamedb van een Dreambox of andere linux ontvanger. Eén en ander kan je dan met de tool DreamBoxEdit bewerken.

 

Helaas staat nergens welke regels je juist moet verwijderen en dat is jammer. Na herhaalde pogingen lukt het mij niet om een werkend ITV HD te krijgen.

 

Wat heb ik gedaan?

Ik heb via de tool DreamBoxEdit de gegevens van m'n Dreambox binnengehaald. Die heb ik op de harde schijf van m'n pc bewaard in een aparte folder. Vervolgens heb ik in deze folder de lamedb in Wordpad geopend. Daar heb ik gezocht naar "10510". Volgens wat oudere topics zou je deze regel, de regel erboven en de regel eronder moeten verwijderen. Dat heb ik gedaan en vervolgens deze regels toegevoegd:

Citaat:
290E:011A0000:090B:003B:1:0

ITV HD

p:BSkyB,c:000D49,c:030D49,c:040D4A,c:050001,f:5

Het bestandje lamedb vervolgens bewaard en weer via DreamBoxEdit geopend. Inderdaad staat nu ITV HD tussen de kanalen. Dit alles weer ge-upload naar de Dreambox en wat zegt deze? n/a.

 

Wil iemand nu precies aangeven welke regels uit de lamedb verwijderd moeten worden en welke toegevoegd? Alvast bedankt voor de moeite.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels heb ik op een Engels forum gevonden wat de oplossing is. Het klopt dat je de regel met 10510 en de regel erboven en eronder weg moet halen. Echter, de nieuwe regels moet je niet invoegen, maar op het einde van de lijst plaatsen boven het woord "end". Dan werkt het goed. Bedankt voor het meedenken.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...