Jump to content

[ITV HD] Wat moet je aanpassen in de lamedb?

Recommended Posts

Ik weet dat er al veel topics op fora zijn gepubliceerd over hoe je ITV HD zichtbaar kan krijgen. Al deze topics vertellen welke regels je moet toevoegen aan het bestandje lamedb van een Dreambox of andere linux ontvanger. Eén en ander kan je dan met de tool DreamBoxEdit bewerken.

Helaas staat nergens welke regels je juist moet verwijderen en dat is jammer. Na herhaalde pogingen lukt het mij niet om een werkend ITV HD te krijgen.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb via de tool DreamBoxEdit de gegevens van m'n Dreambox binnengehaald. Die heb ik op de harde schijf van m'n pc bewaard in een aparte folder. Vervolgens heb ik in deze folder de lamedb in Wordpad geopend. Daar heb ik gezocht naar "10510". Volgens wat oudere topics zou je deze regel, de regel erboven en de regel eronder moeten verwijderen. Dat heb ik gedaan en vervolgens deze regels toegevoegd:

Citaat:
290E:011A0000:090B:003B:1:0

ITV HD

p:BSkyB,c:000D49,c:030D49,c:040D4A,c:050001,f:5

Het bestandje lamedb vervolgens bewaard en weer via DreamBoxEdit geopend. Inderdaad staat nu ITV HD tussen de kanalen. Dit alles weer ge-upload naar de Dreambox en wat zegt deze? n/a.

Wil iemand nu precies aangeven welke regels uit de lamedb verwijderd moeten worden en welke toegevoegd? Alvast bedankt voor de moeite.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K S2/C2/T2, Octagon sf8008 S2X/T2

ontvangst via een Big Bisat

smartcards: Sky UK FTV, Ziggo, Canal Digitaal, fransat en HD+ image: OpenATV

Inmiddels heb ik op een Engels forum gevonden wat de oplossing is. Het klopt dat je de regel met 10510 en de regel erboven en eronder weg moet halen. Echter, de nieuwe regels moet je niet invoegen, maar op het einde van de lijst plaatsen boven het woord "end". Dan werkt het goed. Bedankt voor het meedenken.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K S2/C2/T2, Octagon sf8008 S2X/T2

ontvangst via een Big Bisat

smartcards: Sky UK FTV, Ziggo, Canal Digitaal, fransat en HD+ image: OpenATV