Ga naar inhoud


[DM800HD] Al tijdje geen EPG meer met PLi Jade 3


sretlow

Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijdje slechte EPG funktie. Meer dan now en next heb ik sowieso al niet meer. En meestal moet ik eerst op NED1 gaan staan voor de now en next want die wordt ook niet gegeven. Ik heb geupdate vanuit PLi Jade 2 naar Jade3 via software update. Dat lijkt goed gegaan te zijn. Daarna heb ik nog een keer de fabrieksinstellingen terug gezet en de backup gerestored. Maar helaas geen fijn werkende EPG meer. Meer mensen hier last van?

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: hemertje
alle CanalDigitaal klanten hebben er last van, dus stuur daar eens een klacht heen wink

verder de XMLTVImporter plugin gebruiken en je hebt 6 dagen vollegige EPG...


Ja sorry, ik was te kort door de bocht. De CanalDigitaal EPG problemen had ik inderdaad gelezen. Ik bedoelde eigenlijk de meerdaagse EPG. Normaliter hoefde ik geen extra plugins te gebruiken en werkte het "out of the box". Schijnbaar is er iets gewijzigd en moet ik het nu anders doen. Ik ga wel even verder zoeken naar de plugin en hoe te gebruiken. Bedankt.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit al vele weken niet goed met de EPG content en ik begrijp dat dit niet aan de ontvangers ligt maar aan CD.

 

Is het mogelijk dat mensen van het board met enig gezag contact opnemen met CD, en dus niet via de gewone support kanalen die geen effectieve opvolging geven, om dit ernstige probleem aan te kaarten?

 

Voor het kijkgenot en comfort van programmeren is de EPG behoorlijk belangrijk en vormt een belangrijk onderdeel van het CD produktaanbod. Kennelijk wordt de urgentie niet op het juiste niveau onderkent.

 

Is er iemand die dit daar kan aankaarten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guys
Het zit al vele weken niet goed met de EPG content en ik begrijp dat dit niet aan de ontvangers ligt maar aan CD.

Is het mogelijk dat mensen van het board met enig gezag contact opnemen met CD, en dus niet via de gewone support kanalen die geen effectieve opvolging geven, om dit ernstige probleem aan te kaarten?

Voor het kijkgenot en comfort van programmeren is de EPG behoorlijk belangrijk en vormt een belangrijk onderdeel van het CD produktaanbod. Kennelijk wordt de urgentie niet op het juiste niveau onderkent.

Is er iemand die dit daar kan aankaarten?


CD heeft voor niemand ontzag, voor jou als klant niet evenals als een forum als dit niet wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de XMLTV plugin in de standaard download van PLi? Ik kon hem gisteren niet vinden. Darna wel een plugin genaamd EPGRefresh oid gedownload maar toen liep de box vast en was niet meer te herstarten. Liep telkens maar tot "booting" maar verder kwam ie niet. Dus Jade er maar opnieuw opgezet middels een nieuwe flash. Dan ook alles weer clean zoals het hoort.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sretlow
Staat de XMLTV plugin in de standaard download van PLi? Ik kon hem gisteren niet vinden. Darna wel een plugin genaamd EPGRefresh oid gedownload maar toen liep de box vast en was niet meer te herstarten. Liep telkens maar tot "booting" maar verder kwam ie niet. Dus Jade er maar opnieuw opgezet middels een nieuwe flash. Dan ook alles weer clean zoals het hoort.


niet voor de E2 boxen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sretlow
Staat de XMLTV plugin in de standaard download van PLi? Ik kon hem gisteren niet vinden. Darna wel een plugin genaamd EPGRefresh oid gedownload maar toen liep de box vast en was niet meer te herstarten. Liep telkens maar tot "booting" maar verder kwam ie niet. Dus Jade er maar opnieuw opgezet middels een nieuwe flash. Dan ook alles weer clean zoals het hoort.


ga naar mijn site www.rytec.be en haal daar de recentste plugin en python files af.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, op dat ander forum heb ik ondertussen een rode kaart gekregen van de "scheidsrechter".

Mij hadden ze echter altijd geleerd dat een scheidsrechter (moderator) onafhankelijk moest zijn, maar als je zelf toegeeft dat mensen van CDS mogen meemodereren, dan heb je je zieltje verkocht.

Maar ze lezen hier wel mee, want de woorden die ik hier post worden dan op het andere forum weer aan mij aangerekend.

 

Ik lig er niet wakker van.

Als ze mij bannen zijn er nog forums genoeg op mijn idee kwijt te kunnen, of anders zet ik het op mijn eigen blog, daar ben ik zelf moderator...

 

Op dat ander forum zie je overigens heel regelmatig kritiek op de EPG, zelfs iemand als Jarco Kriek heeft er ondertussen een column aan gewijd, en dat is zeker geen negatief ingesteld persoon.

En nog blijkt het heel regelmatig mis te gaan, en voor lange tijd.

 

Dus ontzag ?

Ik zou niet weten voor wie CDS ontzag heeft.

Ooit heb ik trouwens een demonstratie meegemaakt voor TV Vlaanderen door een plaatselijke satellietschotelverkoper, en het was mij toen ook opgevallen dat hij met geen woord over de EPG repte.

Toen ik hem ernaar vroeg (2 jaar geleden of zo), liep hij er in spoedtempo eventjes door, zonder er veel woorden aan vuil te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Inderdaad, op dat ander forum heb ik ondertussen een rode kaart gekregen van de "scheidsrechter".
Mij hadden ze echter altijd geleerd dat een scheidsrechter (moderator) onafhankelijk moest zijn, maar als je zelf toegeeft dat mensen van CDS mogen meemodereren, dan heb je je zieltje verkocht.


Tja, het ene forum modereert pro CDS, het andere contra CDS, ik neem aan dat iedereen wel wat om zich heen kijkt, en niet z'n mening vormt op basis van wat persoon x of y zegt of wil.

Maar terug on topic, die EPG is een ramp, er moet nodig wat constructiefs aan gedaan worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zoals je iedere plug-in manueel installeerd.

 

Iedere image heeft wel een menu optie om plug-ins te installeren die in de /tmp dir staan (meestal ook vanuit andere dirs).

 

Dus eerst de plugins met een FTP programma (bv DCC) naar de /tmp dir kopiëren.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...