Ga naar inhoud


xmltv importer 0.9.10


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: B17
Ik stop de file er nu dus ook handmatig in (Gemini weigert de plugin te gebruiken) Ik gebruik de file epg.dat.gz (Be+Nl+Télésat+Uk), maar zou ook graag de Nordic file willen gebruiken epg.dat.gz (Nordic). Hoe doe ik dit, moet ik dat op 1 of andere manier samenvoegen, of gaat dat helemaal niet..?

B17 confused


Mooi dat mijn oplossing ook voor jou gewerkt heeft B17 smile

Hoe je de nordic samen kunt voegen met de be/nl dat file weet ik ook nog niet trouwens maar er zal wel een oploosing voor uit de bus komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Image : Oozoon

Versie: 0.9.10

 

Probleem 1:

 

Aanvinken van de NL/BE en UK datafiles, resulteert in alleen in een download (en conversi) van de NL/BE file. De UK file wordt niet gedownload. De Be/NL gegevens worden wel zonder herstart ingeladen.

 

Probleem 2:

 

Na de eerste download (al dan niet automatisch) merk je dan dat de UK EPG ontbreekt. Je start dan een download met alleen UK aangevinkt. De download en conversie schijnen dan normaal te verlopen. Alleen wordt nu na afloop de GUI herstart, waardoor de gehele EPG nu leeg is. De NL/BE epg schijnt nu gewist. De UK epg is niet geladen omdat het Oozoon image geen herstart vereist voor het laden van de epg.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neo
... een epg.data-download mogelijkheid te bieden. Ik heb gelezen dat jij dit ook uiteindelijk erin gaat bakken.


De benodigde wijziging voor Enigma heb ik al gedaan. De importer kan er nog niet mee overweg, maar het is wel de bedoeling om dat ook in te bouwen. Ik kan niets zeggen over deadlines...

Origineel bericht van: Neo
Bij mij (DM8000HD met Newnigma2 2.8) kan ik tijdens de import niets anders doen behalve kijken naar de zender waar die op stond. Het Enigma2-proces neemt tijdens de import ruim 97% van de processortijd in beslag.


Newnigma mist hiervoor de patch om EPG data direct aan Enigma door te kunnen geven, zodat je geen epg.dat hoeft te maken. PLI en MiLo hebben die patch wel, en ook al is daar de CPU belasting ook gewoon tegen de 100% (minder is zonde - dan duurt het onnodig langer), je merkt er vrijwel niets van, zappen en opnemen enzo blijft gewoon soepel lopen.

Origineel bericht van: Neo
Misschien een domme vraag, maar wat is 'een' rytec?


Een "rytec" is iemand die veel tijd en resources spendeert aan het ophalen en omzetten van EPG data, onderhoud ervan, zoekt naar nieuwe bronnen, scripts maakt, zijn webserver ervoor inricht, enzovoorts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opuske
Origineel bericht van: B17
Ik stop de file er nu dus ook handmatig in (Gemini weigert de plugin te gebruiken) Ik gebruik de file epg.dat.gz (Be+Nl+Télésat+Uk), maar zou ook graag de Nordic file willen gebruiken epg.dat.gz (Nordic). Hoe doe ik dit, moet ik dat op 1 of andere manier samenvoegen, of gaat dat helemaal niet..?

B17 confused


Mooi dat mijn oplossing ook voor jou gewerkt heeft B17 smile

Hoe je de nordic samen kunt voegen met de be/nl dat file weet ik ook nog niet trouwens maar er zal wel een oploosing voor uit de bus komen.


Inderdaad heb tenminste weer epg, misschien moeten we Rytec vragen een alles in 1 file te plaatsen voor mensen die alleen handmatig kunnen plaatsen.... wink

B17 cool

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Milo,

 

er zullen niet veel mensen zijn die je code bekijken, maar de echt die hard code fans wel.

en net daarom is dat goed.

 

@Neo,

je hebt een Rytec zoals je een Milo hebt :-)

doen beide enorm veel werk en inspanningen om iets werkende te krijgen, te verbeteren, te vernieuwen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Origineel bericht van: MiLo
Ik heb wel een vermoeden waarom hij soms stopt met importeren, daar kan ik nog wel iets aan doen denk ik. Heeft te maken met de manier waarop ik de enigma "reactor" gebruik om in de achtergrond te kunnen lopen.

Niet alleen Nederland heeft een gebrekkige EPG, ik kreeg gisteren nog een mailtje of ik ook arabische tekens kon gaan ondersteunen in de xmltv plugin... Blijkbaar hebben meer gebruikersgroepen lucht gekregen van de plugin.


Ik kreeg dezelfde vraag vanmorgen ook al. Er is daar ook een forumgroep in het midden-oosten die deze plugin willen gaan gebruiken. Maar die groep zou nu ook van websites de epg data kunnen grabben als xml. Dit is wel interessant omdat ik ook zoiets zoek om die nog ontbrekende zenders in de data te kunnen verwerken.
Ik heb contact met ze dus hopelijk willen ze hun tools ook delen met ons.


Hee Rytec,


da's grappig, die kontakten in het midden oosten
zou je ze willen vragen of er voor B4U movies ME ook een EPG mogelijkheid is die ze kennen?


bij voorbaat dank


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Image : MiLo (laatste versie)

Versie: 0.9.10

Dreambox 7025+

 

Ook hier problemen met manuele import, idem als bij Kabeltje87 (probleem 1). Ik kan wel na een eerste import een tweede (en derde) zonder probleem uitvoeren (probleem 2).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar vraagjes over de installatie van de plugin onder Pli.

1. Ik kan de plugin niet onder downloads -> extensions vinden. Komt deze er in de toekomst in of moet de installatie nog steeds handmatig gedaan worden?

2. Is het nog steeds nodig om het Python pakket mee te installeren?

3. Is handmatige installatie onder Pli alleen m.b.v. een telnet sessie mogelijk, want onder software maneger -> install local IPKG gebeurt er bij mij niks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fabian
Ik heb een paar vraagjes over de installatie van de plugin onder Pli.
1. Ik kan de plugin niet onder downloads -> extensions vinden. Komt deze er in de toekomst in of moet de installatie nog steeds handmatig gedaan worden?


wellicht, maar dat is waar de discussie hierboven feitelijk over ging (over hoe de sources beschikbaar zijn).
Voorlopig is de enige mogelijkheid handmatig een ipk installeren, of in openpli vanuit een 'binary' ipk feed te installeren.

Citaat:

2. Is het nog steeds nodig om het Python pakket mee te installeren?


Nee, dat is nog nooit nodig geweest, als je tenminste na het booten van je box minstens 1x in het plugin download scherm geweest bent (of vanaf de commandline 'ipkg update' gedaan hebt). Dan weet ipkg de dependencies prima te vinden, ze staan namelijk gewoon in de feeed.

Citaat:

3. Is handmatige installatie onder Pli alleen m.b.v. een telnet sessie mogelijk, want onder software maneger -> install local IPKG gebeurt er bij mij niks?


Ja, ipkg update && ipkg install /tmp/xyz.ipk
Of met de software manager, die doet hetzelfde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het misschien mogelijk om voor sommige zenders waar mogelijk 8 dagen EPG aan te bieden... met de huidige nachtelijke dagelijkse updates krijg je namelijk als je de EPG gebruikt altijd 7 dagen min. Met 8 dagen in de EPG heb je altijd minimaal echt 7 dagen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan iemand aan een simpele amateur als mijn persoon uitleggen waar of in welke map ik de gedownloade xmltv importer 0.9.10 moet plaatsen en na de reboot, waar vind ik de plug-in dan terug in mijn DM 8000HD?????????????

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle handmatig geinstalleerde plugins moet je in de var/tmp pleuren. Dan krijg je het te zien bij de "manuele download" en dan hoef je enkel nog maar op OK te drukken. Daarna staat je plugin bij de Applicaties en kan je de plugin instellen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

@milo en rytec: bij de commentaar van LittleSat kan ik me zeker aansluiten. Ik had bij mezelf de afgelopen weken ook de bedenking gemaakt dat het wellicht beter is om voor een 8dagen-epg te gaan ipv een 6dagen-epg omdat we dan inderdaad écht zeven dagen vooruit kunnen kijken.

 

Dit is voornamelijk belangrijk om timers te zetten. Als je net een programma hebt gemist dat je wel goed vind en je wil een timer zetten voor de volgende week voor datzelfde programma, dan kan dit nét niet bij een 6dagen-epg. Bij een 8dagen-epg kan dit probleemloos.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...