Ga naar inhoud


Neemt Homecast 8100 HD Twin ongecodeerd op?


Gast m.boretti

Aanbevolen berichten

Neemt de Homecast 8100 Twin HD ongecodeerd op? Volgens de website van Homecast hoeft bij het afspelen geen CDS kaaart meer aanwezig te zijn.

En aangezien ik er over denk mijn Echostar 5020 in te ruilen voor dit apparaat, wie heeft er verder ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een kanaal opneemt waar je op dat moment naar kijkt wordt (uiteraard) ongecodeerd opgenomen. Tijdens de opname naar een ander kanaal schakelen betekent dat vanaf dat moment de opname gecodeerd is.

Maar je hebt een PVR natuurlijk om 's nachts of als je niet thuis bent opnames te maken. Dan neemt de 8100 maximaal 1 kanaal ongecodeerd op, maar als dat een HD kanaal betreft gaat het (bij mij althans) nooit goed. De CAM decodeert immers maximaal 1 kanaal tegelijk. Daarbij moet je om beeld te krijgen op de HD kanalen van CD. '-tig' keer heen en weer schakelen voordat er beeld is (overigens schijnt dat met de laatste mediaguard-cam te zijn opgelost). Daardoor via de timer nooit ongecodeerde HD opnames. PowerCAM en Homecast-cam doen het beter, maar vooral bij de homecast zitten er nogal wat haperingen in het signaal.

 

Verder zie ik dat je erg veel LNC's gebruikt, houd er rekening mee dat de homecast geen diseqc 1.1 ondersteunt, en je de sat-posities dus als motor-sturing met benaderen (diseqc 1.2)

 

Vanwege het constante geklooi met de CD-HD kanalen heb ik eerder dit jaar een Nanoxx 9800 gekocht. Met de juiste software en de kaart in de interne kaartlezer altijd direct beeld op de HD kanalen, een altijd ongecodeerde (zelfs twee tegelijk) opnames. Nou is het niet zo dat die Nanoxx nooit problemen geeft, maar ik vind 'm aanzienlijk prettiger dan de Homecast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't eerste deel klopt inderdaad. Van zodra je niet meer kijkt naar het programma dat je aan 't opnemen bent, wordt vanaf dan gecodeerd opgenomen.

Bert, als je nu de laatste mediaguard CAM of Aston CAM zou gebruiken, dan heb je die 'schakelproblemen' niet meer hoor.

 

Wat die disecq 1.1 precies weer inhoudt, kan ik niet meer direct zeggen maar ik heb hier geen probleem om m'n 4 LNB's (multibeugel op triax) te configureren. Ik kan dus met de Homecast perfect Astra 19, 23 & 28 + Hotbird bekijken.

 

Groeten,

Brambo's

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ook aan deze kant op de homecast 9000 geen problemen met verschillende posities. heb zelf via een Centauri switch 6 lnb's via Diseq 1.2 lopen.

 

Verder is de homecast voorzien van een Decodeer functies waardoor je opnames keurig worden gedecodeerd.

Ken de NANOXX ook, is gelijk aan de Vantage ontvanger, maar kan kwa beeld kwaliteit lang niet tippen aan de Homecast HD twin PVR's, heb daarom toen voor de homecast gekozen en niet voor de vantage. overigens is de vantage ook een hele leuke ontvanger.

 

Verder heb ik met de laatste cam van CD, de homecast cam geen enkele probleem.

 

Gr,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bert M.

 

ik heb nog evemijn kennis van diseq's opgefrist, hieronder stukje van Wikepedia:

 

Er worden verschillende versies van DiSEqC gebruikt:

 

DiSEqC 1.0, voor het wisselen tussen 4 satellieten

DiSEqC 1.1, voor het wisselen tot 16 satellieten

DiSEqC 1.2, voor het wisselen tot 16 satellieten en het besturen van een simpele horizontaal afgestelde satellietmotor

DiSEqC 2.0, welke bidirectionele communicatie toevoegt aan DiSEqC 1.0

DiSEqC 2.1, welke bidirectionele communicatie toevoegt aan DiSEqC 1.1

DiSEqC 2.2, welke bidirectionele communicatie toevoegt aan DiSEqC 1.2n

 

Kon ik nou toch gebruik maken van een bijv. diseq 10 in 1, zonder een motor te gebruiken.

Het is hier wel eens eerder op het forum geweest, maar om eerlijk te zijn ben ik het kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...