Ga naar inhoud


Alleen geluid via een HDMI kabel


Duikertje

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Duikertje
Hoi Alle,

Ik heb een oude tv (geen flatscreen) en een
Harman Kardon reciever, nu wil ik een Blu-ray speler kopen en het geluid via een HDMI kabel naar m'n HK sturen en via een scartkabel naar mn tv.

Gaat dit werken is de vraag.

Alvast bedankt

Zonde want je beeld en geluid naar je tv is dan analoog crazy


Kom kom Sjaak. Het geluid gaat via HDMI naar de Denon, het tv geluid is dan toch niet belangrijk smile Dat zet je uit.

Let eventueel wel op looptijdverschillen. Het kan zijn dat een en ander niet helemaal in sync is, maar het zal wel werken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Wel goed lezen winwiz het signaal van de HK gaat via een scart(waarschijnlijk nog cvbs ook) naar de tv schrijft TS,
En hij spreekt nergens over apart audio aan de tv toevoegen omdat zijn(oudere) tv geen hdmi heeft wink


Nee jij moet goed lezen dat staat er niet persé..

Citaat:

Hoi Alle,

Ik heb een oude tv (geen flatscreen) en een
Harman Kardon reciever, nu wil ik een Blu-ray speler kopen en het geluid via een HDMI kabel naar m'n HK sturen en via een scartkabel naar mn tv.

Gaat dit werken is de vraag.

Alvast bedankt



Geluid uit Blu-Ray via HDMI naar Harman Kardon
Beeld uit Blu-Ray via scart naar de oude TV (in deze situatie de beste beeld kwaliteit via RGB uit de Blu-Ray)

(Harman Kardon heeft geen scart uitgang maar dit zou eventueel ook via CVBS kunnen naar scart in kunnen van de tv, mits de HK digitaal beeld omzet naar analoog ).

Er hoeft helemaal geen audio naar de TV... Waarom zou je als je het al via HDMI naar een Harman Kardon stuurt. Je gaat dan toch niet naar tv spreakertjes zitten luisteren.

Het geluid zit ook in de scartkabel, maar ik neem aan dat hij het tv geluid gewoon uitzet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Wel goed lezen winwiz het signaal van de HK gaat via een scart(waarschijnlijk nog cvbs ook) naar de tv schrijft TS,
En hij spreekt nergens over apart audio aan de tv toevoegen omdat zijn(oudere) tv geen hdmi heeft wink


Nee jij moet goed lezen dat staat er niet persé..

Citaat:

Hoi Alle,

Ik heb een oude tv (geen flatscreen) en een
Harman Kardon reciever, nu wil ik een Blu-ray speler kopen en het geluid via een HDMI kabel naar m'n HK sturen en via een scartkabel naar mn tv.

Gaat dit werken is de vraag.

Alvast bedankt



Geluid uit Blu-Ray via HDMI naar Harman Kardon
Beeld uit Blu-Ray via scart naar de oude TV (in deze situatie de beste beeld kwaliteit via RGB uit de Blu-Ray)

(Harman Kardon heeft geen scart uitgang maar dit zou eventueel ook via CVBS kunnen naar scart in kunnen van de tv, mits de HK digitaal beeld omzet naar analoog ).

Er hoeft helemaal geen audio naar de TV... Waarom zou je als je het al via HDMI naar een Harman Kardon stuurt. Je gaat dan toch niet naar tv spreakertjes zitten luisteren.

Het geluid zit ook in de scartkabel, maar ik neem aan dat hij het tv geluid gewoon uitzet.


Geheel correct, alleen beeld naar de tv en geen geluid want dat klinkt voor geen meter als je HK staat aangesloten op Bose speakers.

Wat betreft CVBS, wat is dat???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:


Geluid uit Blu-Ray via HDMI naar Harman Kardon
Beeld uit Blu-Ray via scart naar de oude TV (in deze situatie de beste beeld kwaliteit via RGB uit de Blu-Ray)

(Harman Kardon heeft geen scart uitgang maar dit zou eventueel ook via CVBS kunnen naar scart in kunnen van de tv, mits de HK digitaal beeld omzet naar analoog ).

Er hoeft helemaal geen audio naar de TV... Waarom zou je als je het al via HDMI naar een Harman Kardon stuurt. Je gaat dan toch niet naar tv spreakertjes zitten luisteren.

Het geluid zit ook in de scartkabel, maar ik neem aan dat hij het tv geluid gewoon uitzet.


Geheel correct, alleen beeld naar de tv en geen geluid want dat klinkt voor geen meter als je HK staat aangesloten op Bose speakers.

Wat betreft CVBS, wat is dat???



Simpel gezegd is CVBS video over 1 draadje. (Composite Video). De betere keuze is RGB (via Scart). De 3 hoofdkleuren worden dan apart aangeboden wat een betere scherpte en kleur weergave biedt. (einde simpel mode)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
geen geluid want dat klinkt voor geen meter als je HK staat aangesloten op Bose speakers


Ha ha, probleem gevonden. Bose speakers! :D
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...