Ga naar inhoud


xmltv importer 0.9.12 BETA (vooral voor Gemini en Nabilo images)


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: B17
OK dus opnieuw flashen zal het aanmerkelijk verbeteren...

B17


volledig verwijderen van de plugin, reboot, opnieuw installeren, weer een reboot

volstaat ook, scheelt weer gedoe wink

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is dat qua resultaat hetzelfde, ik deed het in 'n telnet sessie maar in de gui zal ie onder water hetzelfde commando geven zo lijkt me

 

ipkg remove enigma2-plugin-extensions-xmltvimport

 

dan ben je er vast en zeker vanaf wink

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de boel verwijderd (gereboot) en daarna opnieuw geinstalleerd (gereboot), het vreemde is dat wanneer ik de plugin opnieuw weer opstart alles nog precies zo staat als voor de verwijdering dus m'n oude downloadtijd en het aantal kruisen. Bovendien is m'n epg nog volledig intact...

Hij staat nu weer epg binnen te halen en heeft 5 minuten gedaan over alleen NL/BE..

 

B17 confused

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: B17
het vreemde is dat wanneer ik de plugin opnieuw weer opstart alles nog precies zo staat als voor de verwijdering dus m'n oude downloadtijd en het aantal kruisen.


dat klopt wel hoor, de settings komen in /etc/enigma2/epgimport.conf te staan (als ik het goed zie, Milo correct me if I'm wrong wink ) dat bestand zal ongetwijfeld bij een remove niet mee-weggegooid worden, gevolg je hebt je settings nog,en da's errug fijn, hoef je niet steeds te herconfigureren

bij mij deed ie over nl/be + uk hooguit 10 minuten ofzo (heb er geen stopwatch bij gehad) in ieder geval comfortabel korter als voorheen + dat de bediening ook nog redelijk werkbaar is nu (y)

Ik heb wel de volle 20mbit ter beschikking van m'n adsl+ lijntje (lekker dicht bij de wijkcentrale) wellicht dat Milo kan aangeven of de internetverbindingssnelheid nu van erg grote invloed is? da's voor mij koffiedik kijken


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem had ik ook bij een vorige versie van de plugin, welke manier ik ook gebruikte om te deinstalleren, de plugin bleef intact aanwezig.

 

In dat verband gaf MiLo mij de volgende tip mee: handmatig verwijderen, verwijder /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport/

 

Dit was van toepassing op een MiLo image, geen idee of dit ook geldt voor Gemini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
wellicht dat Milo kan aangeven of de internetverbindingssnelheid nu van erg grote invloed is?


Nauwelijks. Ikzelf heb een 4 Mbps verbinding, daarmee duurt het download gedeelte maar 5 seconden ofzo.

De resultaten zijn in ieder geval bemoedigend. Ik denk dat ik er nog wel meer uit kan halen.

Wat betreft reboot, images die helemaal geen aanpassing hebben gehad moeten altijd rebooten. Images met de "load" patch van crossepg hoeven niet te rebooten, maar hebben nog wel de trage epg.dat methode nodig. De plugin detecteert en regelt zelf wat voor het image nodig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
volgens mij is dat qua resultaat hetzelfde, ik deed het in 'n telnet sessie maar in de gui zal ie onder water hetzelfde commando geven zo lijkt me
ipkg remove enigma2-plugin-extensions-xmltvimport


Klopt, de gui geeft gewoon dit commando door. Dus het maakt niet uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat betreft reboot, images die helemaal geen aanpassing hebben gehad moeten altijd rebooten. Images met de "load" patch van crossepg hoeven niet te rebooten, maar hebben nog wel de trage epg.dat methode nodig. De plugin detecteert en regelt zelf wat voor het image nodig is.


Wat ik me nog af vraag Milo, vanmorgen tegen negen uur gaat ie de EPG bijwerken, normaal gesproken moet ie na elke update opnieuw opstarten om de nieuwe epg te laden. Als ik vanmiddag thuis kom heeft ie als het goed is de epg bijgewerkt, maar heeft ie dan zelf een herstart uitgevoerd en staat ie dan gewoon weer in de standby mode..?

B17 smile

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed herinner gaat hij wel naar standby als hij vanuit standby gerund heeft en zelf heeft gereboot.

 

Als hij uit diepe koude slaap komt, dan staat hij niet in standby bij het starten van de plugin en keert hij er ook niet naar terug. Dat is nog niet opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...