Ga naar inhoud


Is een virusscanner nog wel noodzakelijk?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Nu kom ik tot mijn vraag omdat ik gisteren een melding kreeg van AVG free 8.5 dat je kon upgraden naar de 9.0 versie gezocht maar ik kan nog nergens de free versie vinden.

 

Hier staan vier computers met op de mijne NOD 32 als betaalde virusscanner op de laptop die ook dagelijks gebruikt wordt staat AVG Free en op een ander ook AVG Free op een computer boven die bijna nooit gebruikt wordt staat Avira free op de laptop staat Vista de rest is XP Pro.

 

Nu staan al die virusscanners braaf dagelijks de boel te scannen maar een virus of een ander verdacht progje vinden ze het laatste jaar nooit meer.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen en om nu €39.95 per jaar uit te geven voor een licentie per computer als er toch nooit een virus gevonden wordt is een beetje zonde. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ome Merde
virussen binnensluizen hangt hoofdzakelijk van je internetgedrag af, dat kunnen wij dus niet beoordelen.
ik moet zeggen dat de OS'en tegenwoordig redelijk beveiligd zijn maar zou je het risico nemen voor die 4 joetjes per jaar ?



merDe


Firefox gebruiken met NoScript, Adblock Plus en McAfee SiteAdvisor.
Daarnaast (als je Windows gebruikt) Microsoft Security Essentials.
99% van de risico's weg, en kost nul joetjes per jaar.. laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar ik kan nog nergens de free versie vinden

 

Dan had je even verder moeten zoeken want hij was er wel. Ik heb al op mijn systeem staan.

 

Ergens in al dat advertentiegeweld staat een klein zinnetje met iets in de geest van "continue your free subscription" maar geen burttons of zo.

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rocketscientist
Dan had je even verder moeten zoeken want hij was er wel. Ik heb al op mijn systeem staan.


Klopt had het gisteren weggeklikt en later eens gekeken en kon alleen de betaalde versie vinden.
Hij staat er nu op de versie 9.0 free maar ik zag bij IE8 alweer een gratis toolbar staan, maar die haal ik wel weg.

Maar de vraag blijft wie durft er zonder virusscanner te draaien met Windows een virusscanner vertraagt het systeem vaak en is het nog wel nodig als browser gebruik ik Google Chrome. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp

Firefox gebruiken met NoScript, Adblock Plus en McAfee SiteAdvisor.
Daarnaast (als je Windows gebruikt) Microsoft Security Essentials.
99% van de risico's weg, en kost nul joetjes per jaar.. laugh

vGnp

Van McAfee komt er bij mij niks op mijn PC.

Net zo min als FF btw. IE8 doet het prima.

En verder wat Merde zegt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Microsoft Security Essentials is ook een prima virusscanner en nog gratis ook.
Oeps: was al gemeld door vGnp... blush


Nu begrijp ik dat het helemaal zonder virusscanner nog niet aan te raden is.
Het maakt me niet zo veel uit als ik er voor moet betalen maar bij mij staan die scanners de tijd te verdoen en ja dan vind ik het zonde om er geld voor uit te geven. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Hij staat er nu op de versie 9.0 free maar ik zag bij IE8 alweer een gratis toolbar staan, maar die haal ik wel weg.


Gelukkig zijn dit nog steeds installatie opties. Goed lezen bij installaties smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: aart44
Hij staat er nu op de versie 9.0 free maar ik zag bij IE8 alweer een gratis toolbar staan, maar die haal ik wel weg.


Gelukkig zijn dit nog steeds installatie opties. Goed lezen bij installaties smile


Ja je hebt gelijk bij de tweede pc heb ik al beter opgelet en staat hij er niet bij. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...