Ga naar inhoud


CVBS schakeld telkens naar RGB


Kareltjevdh

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een 600 met daarop de laatste PLI software. Alles werkt alleen schakeld de dm telkens terug naar rgb waardoor ik een heel flets beeld krijg op mijn tv. Als ik hem dan weer handmatig naar cvbs zet dan gaat het weer een paar minuten goed. Het lijkt niet aan de scart te liggen want bij mijn 500 doet dit probleem zich niet voor. Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Kareltjevdh
Ik heb hier een 600 met daarop de laatste PLI software. Alles werkt alleen schakeld de dm telkens terug naar rgb waardoor ik een heel flets beeld krijg op mijn tv. Als ik hem dan weer handmatig naar cvbs zet dan gaat het weer een paar minuten goed. Het lijkt niet aan de scart te liggen want bij mijn 500 doet dit probleem zich niet voor. Iemand enig idee?


Ik vind dit heel vreemd. Als je dreambox op cvbs (= composiet video) staat, dan komt er uit dat ene draadje in je scart plug dat voor het beeld gebruikt wordt precies hetzelfde signaal als met rgb... RGB gebruikt namelijk de pin voor composiet-video in de scart plug voor de synchronisatie. In de praktijk laat men gewoon het composiet-video signaal er op staan, want daar zitten beide synchronisatie-signalen in de juiste vorm in.

Waarom wil je in vredesnaam composiet video gebruiken? De beeldkwaliteit daarvan is zowiezo niet om aan te zien!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. Als het beeld op rgb te flets is, moet je je tv bijregelen tot het beeld wel goed is. Met rgb kom je echt tot een veel beter resultaat dan met cvbs.

 

Maar dan nog zou het natuurlijk niet moeten gebeuren. Dit is trouwens de eerste keer dat ik van dit probleem hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige TV's ondersteunen geen RGB (al dan niet over bepaalde scarts). Als je dan RGB probeert uit te poepen, krijg je soms heel flets beeld en is het een wazige brei van kleurtjes.

 

Vandaar dat je dan liever op cvbs wilt hebben. Ik heb dit ook wel eens meegemaakt

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...