Ga naar inhoud


Eerste ervaringen Coolstream HD1


espresso

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag even kunnen spelen met de Coolstream HD1. Dit weekeinde zal ik wat uitgebreider gaan testen maar bij deze even de eerste indrukken.

 

Het eerste wat opvalt is het snelle opstarten, ongeveer 30 seconden heeft hij nodig om beeld op mijn TV te toveren nadat hij wordt ingeschakeld. De software in deze ontvanger is neutrino wat de Dbox2 gebruikers wel zullen herkennen. Dit ziet er misschien grafisch niet zo heel erg spannend uit, maar het reageert als een speer op de afstandbediening.

 

Ik heb volgens de omschrijvingen op internet een F: regel in de Coolstream gezet zodat deze de kaart in mijn dreambox ook kan gebruiken. De Coolstream kan dus inderdaad connecten met een CCcam server!! En het loopt ook prima, zaptijden van max. 1 seconde op zowel HD en SD zender.

 

De beeldkwaliteit op HD-zenders is ook uitstekend en vergelijkbaar met de betere HD-ontvangers. Het beeld op de SD zenders is ook zeer goed en door upscaling een stuk beter dan van mijn Relook 400s.

 

Wat voor mij persoonlijk een klein minpuntje is is de USB stekker op de voorzijde, ik zie deze persoonlijk liever op de achterzijde.

 

Ik zal dit weekeinde de Coolstream uitgebreider gaan testen, en mijn bevindingen hier gaan posten.

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een beetje laat maar hier toch het verolg van mijn testje. Ik heb de Coolstream helaas maar een weekendje kunnen testen. Ik had hem graag wat langer willen testen, maar hij moest weer terug naar de leverancier. De ontvanger heeft mij in ieder geval overtuigd.

Wat ik nog getest heb is het afspelen van een MKV bestand vanaf externe SATA schijf, dit ging prima zonder haperingen. Ook opnemen op deze schijf gaat prima, het is ook mogelijk een ander kanaal op dezelfde transponder te kijken.

 

In vergelijking met een IPBOX 910HD (Enigma2 met Incubuscamd) is de Coolstream qua snelheid en stabiliteit de winnaar. De beeldkwaliteit is vergelijkbaar met de IPbox 910 HD, ik heb niet zo'n superTV dus echt grote verschillen kon ik niet waarnemen.

 

De Coolstream heeft mij overtuigd en zal binnenkort mijn Relook 400S gaan vervangen.

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sources zijn nu eindelijk ook publiekelijk te vinden.

 

_http://www.coolstreamtech.de/support/svn/viewvc.cgi/coolstream_public_svn/

 

Dit gaat nog wat worden denk ik. Mijn oude DM7000 is aan vervanging toe en ik ben toe aan iets nieuws en leuks smile

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Citaat:
Kan de coolstream connecten met een cccam serever 2.1.3 of niet?


Nee! Dit heeft te maken met Mgcamd, connecten als client doet het goed t/m v2.1.1
(zelf getest, v2.1.3 geeft freezes!)

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...