Ga naar inhoud


2e schijf geplaats en wordt niet geopend


waveman

Aanbevolen berichten

Dit is een vervolg van 1738100 - 10/16/09 "originele koeler op processor" Aangezien hier een nieuw topic aan de orde is heb ik voor een nieuw bericht gekozen.

De vraag van mij was toen de koeler, dit is op gelost en de proc. draait perfect en is dus niet beschadigd! Nu heb ik er een masterschijf en slave in gezet en bij het aanzetten blijft hij maar mekkeren over best performance, change the standalone slavedrive to master. Ondanks verwoede pogingen in de bios en jumpers krijg ik de 2e schijf niet te zien, terwijl met opstarten de beide drives en CDrom gezien wordt.

Wat zie ik over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook de plaats WAAR ze aan de IDE kabel zitten bepaald of ze wel of niet als master of slave gezien worden.

 

Dus ook daar kun je nog winst uithalen.

 

Jumper de nieuwe als MASTER en de oude als SLAVE en kijk dan welke volgorde je op de kabel aanhoud. In het algemeen is het zo dat op de uiteinde van de IDE kabel de MASTER komt en de aansluiting halverwege de SLAVE.

Sommige kabels staat dat trouwens netjes aangegeven.

 

Om ze te splitsen over je IDE poorten is niet het allerbeste idee. Hang je hem samen met een CD/DVD device dan heeft dat nadelige invloed op de prestaties.

Daarom wel aanhouden om de HDD's op 1 IDE poort te plaatsen en de overige devices op IDE2.

 

Koop je SATA HDD's dan maakt het allemaal niet meer uit en kun je naar believen aansluiten. 1 device per poortje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de antwoorden Ozzo en Hummiesat, ik heb ook vandaag even zitten kijken en pluggen. De IDE drives heb ik met de jumpers voorzien volgens de specificaties, het enige wat ik verwisseld heb is de kabels op het mobo, maar voor de rest heb ik alle opties gehad en blijf maar de melding change to master krijgen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat je er allemaal in hebt zitten, maar ik zou de beide harde schijven als master op aparte ide kanalen zetten en de eventuele cd/dvd speler ernaast als slave. Dus de harde schijven NIET op dezelfde kabel.

 

Het zou geen probleem mogen geven, ik heb daar nooit gezeur over gehad, maar in jouw geval is het blijkbaar noodzakelijk gezien de melding die je krijgt.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker heb ik hier wat aan, het bevestigd wat ik al reeds heb gedaan namelijk de juiste jumper settings.

Nu zelfs één schijf maxtor 160gb geeft de zelfde error, heb al meerdere pc's voorzien van een dubbele schijf maar dit slaat alles! Zou een mobo upgrade misschien de oplossing zijn?

De laatste zou uit 2004 zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...