Ga naar inhoud


[Release!] MiLo image - het einde is in zicht!


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

toen ik van gemini overstapte naar milo wist ik dat er in de niet verre toekomst een einde zou komen aan deze image, kijk naar de Ronald, dat is gewoon het nadeel van een 1 persoons image.

 

Maar als je iets hebt wat je bevalt wil je daar niet vanaf...!!!

 

Er is tot op heden geen image geweest die zo goed aansluit bij wat je nodig hebt zonder te veel poespas

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Neptunus
Ik noem maar even het opnemen in de feed van belangrijke plugin's zoals EPGimport en Suomipoeka en ook de snelheid van antwoorden.


In de laatste OpenPli nightly builds zijn allebei de plugins aanwezig. Evenals zaken als een mediacenter, de fan control etcetera (eigenlijk te veel om op te noemen). Ook las ik net dat Milo zijn Magic skin gisteren heeft toegevoegd aan deze build (iets waar velen om vroegen). Nu heeft de nightly build sowieso een hoop extra's t.o.v. Jade 3 dus de volgende release zal velen aangenaam verrassen denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hemertje, dat is misschien wat te negatief gesteld, dat we er nadelen in zouden zien.

 

We zijn/waren zéér blij met wat we hadden, wat we krijgen moeten we nog afwachten, ondanks de goede vooruitzichten die o.a. jij schetst.

 

Niet vreemd toch, dat je je waardering uitspreekt voor Mike's produkt, door het jammer te vinden dat dit in deze vorm ophoudt te bestaan? Ondanks de logische verklaringen daarvoor.

 

Zou ook vervelend zijn geweest als we allemaal hadden geroepen dat hij er veel eerder mee had moeten stoppen en zich maar met iets anders bezig zou moeten gaan houden...

 

Ik denk dus dat je in alle uitingen over "jammer" en "we moeten nog maar zien hoe dat straks bij Pli werkt" alleen waardering voor het werk van Mike moet lezen.

 

En, zoals eerder gesteld, het is aan het Pli team om ons te laten zien dat we achteraf kunnen concluderen dat Mike tot nu toe maar wat aan het hobby-en is geweest, maar dat het samen met de Pli groep veel beter uitpakt!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
En, zoals eerder gesteld, het is aan het Pli team om ons te laten zien dat we achteraf kunnen concluderen dat Mike tot nu toe maar wat aan het hobby-en is geweest, maar dat het samen met de Pli groep veel beter uitpakt!


Hobbyen wil ik het niet echt noemen. Mike heeft een hoop bereikt in een korte tijd in zijn eentje, heel veel respect daarvoor. Daarom denk ik juist dat, als onderdeel van een team, Mike nog meer kan doen met zijn beschikbare tijd (omdat hij niet alles zelf hoeft te doen, in het Pli team zitten ook zeer kundige mensen en zo kunnen ze van elkaar leren en meerdere zaken tegelijk oppikken).

Het Pli team heeft een hele sterke Nederlandse basis, dus dat zijn we ook niet kwijt (vergeet niet dat Pli als eerste de EPG problematiek in de mediahighway heeft opgelost, sterker nog het lezen van de Mediahighway informatie komt van Pli af en heeft Dream in zijn images toegevoegd net als veel andere zaken).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

at komt doordat Milo als éénmansbedrijf veel meer flexibiliteit had dan bij het Pli-team mogelijk is. Ik noem maar even het opnemen in de feed van belangrijke plugin's zoals EPGimport en Suomipoeka en ook de snelheid van antwoorden.

Nogmaals.... deze feeds zitten inmiddels al 2 weken in de feeds van OpenPli... En inderdaad wat later dan bij andere images, maar jullie moeten wel weten dat van deze plugins geen andere feeds te krijgen zijn en dat ze daarom er nog niet in zaten. Ondanks dat waren ze uiteraard wel zonder feed (met FTP) al te installeren...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
... doordat Milo als éénmansbedrijf veel meer flexibiliteit had ...


Als het in m'n straatje past wel. In principe ben ik altijd mijn eigen beste klant geweest. Er zijn ook heel veel verzoeken geweest waar ik nooit gehoor aan gegeven heb.

Enfin, ik heb het nog te druk met alles uitzoeken en opnieuw inrichten. Langzaamaan ben ik een hoop dingen over aan het zetten naar PLI, zoals de xmltv import en de magic skin.

Ik ben er nog niet eens aan toe gekomen om PLI te installeren!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

Enfin, ik heb het nog te druk met alles uitzoeken en opnieuw inrichten. Langzaamaan ben ik een hoop dingen over aan het zetten naar PLI, zoals de xmltv import en de magic skin.


Goed begin.

Ben toch wel benieuwd...!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

at komt doordat Milo als éénmansbedrijf veel meer flexibiliteit had dan bij het Pli-team mogelijk is. Ik noem maar even het opnemen in de feed van belangrijke plugin's zoals EPGimport en Suomipoeka en ook de snelheid van antwoorden.

Nogmaals.... deze feeds zitten inmiddels al 2 weken in de feeds van OpenPli... En inderdaad wat later dan bij andere images, maar jullie moeten wel weten dat van deze plugins geen andere feeds te krijgen zijn en dat ze daarom er nog niet in zaten. Ondanks dat waren ze uiteraard wel zonder feed (met FTP) al te installeren...


Ik weet dat het in de Openpli zit maar dat is een beta versie, er staat toch niet voor niets "unstable" bij? Dus ik wacht maar even en plaats inderdaad de plugins handmatig.

Ook is het zo dat ik al eens eerder aan pli heb gevraagd deze plugins in de feed te doen, toen werd er gesteld dat ze het van plan waren maar dan zonder "garantie". Dat wordt nu dus tot uitvoer gebracht.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de nightly build van 12-11 draaien en die doet het goed.

De flashextender plugin zit al in de feed, evenals xmltv en suomipoeka.

Ik heb alleen de magic skin handmatig moeten installeren en dat gaat zonder problemen.

 

De autoinstall optie mis ik nog, maar die zal er vast nog wel een keer gaan komen hoop ik.

 

De nightly build met magic skin en de "benodigde" plugins brengt je al heel erg dicht bij de MiLo beleving.

 

Het gaat helemaal goed komen denk ik

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Dat komt doordat Milo als éénmansbedrijf veel meer flexibiliteit had dan bij het Pli-team mogelijk is. Ik noem maar even het opnemen in de feed van belangrijke plugin's zoals EPGimport en Suomipoeka en ook de snelheid van antwoorden.

Begrijpelijk, want het Pli-team opereert internationaal is uiteraard veel groter. De verwachting cq. angst is dat er veel van die flexibiliteit verloren gaat.

Ik zou zeggen: verras ons!

Verder hulde hoor, en aan Mike en aan het Pli Team want we vergeten vaak dat het een behoorlijk uit de hand gelopen hobby is.


wat betreft het aanbieden van de externe plugins: dat kost ook heel wat tijd om uit te zoeken hoe we dit op een makkelijke manier kunnen toevoegen en onderhouden zonder al te veel handwerk eraan te moeten hebben. tenslotte zijn van deze plugins nergens de bronbestanden te vinden zodat je die op kunt nemen in je bouwproces, wat dat betreft heb je ook de garantie tot aan de voordeur dat het blijft werken totdat een parameter wijzigt en je niets meer met de binaire plugin kunt beginnen totdat de originele maker ervan een update uitbrengt.

wat betreft de opmerking van het snelle antwoorden, die gaat nergens over, als je sat4all en andere fora in de gaten zou houden dat weet je dat veel pli leden dagelijks hun belangenloze support geven op deze fora!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik weet dat het in de Openpli zit maar dat is een beta versie, er staat toch niet voor niets "unstable" bij? Dus ik wacht maar even en plaats inderdaad de plugins handmatig.

Ook is het zo dat ik al eens eerder aan pli heb gevraagd deze plugins in de feed te doen, toen werd er gesteld dat ze het van plan waren maar dan zonder "garantie". Dat wordt nu dus tot uitvoer gebracht.


ik draai hier thuis in de woonkamer op de 8000 en in de slaapkamer op de 800 al 1,5 jaar een interne E2 beta versie wat de laatste maanden omgebouwd is naar 'OpenPLi' en ik heb tot nu toe nooit echt problemen ondervonden.

dat er unstable bij staat is dat we alleen support kunnen geven op de officiele releases. ntb over een jaar hebben we 365 OpenPLi build versies, hoe moet iemand daar nog support op kunnen geven? en daar komt bij dat er codewijzigingen in kunnen voorkomen welke nog niet voldoende zijn uitgetest of afgerond zijn om door de standaard gebruiker te kunnen worden gebruikt...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...