Ga naar inhoud


HTPC met stream mogelijkheid


bander

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik wil graag een htpc met de mogelijkheid om naar HD via de schotel te kijken. Na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat dit geen probleem moet zijn.

Nu heb ik een andere vraag , is het volgende mogelijk :

 

Een (dikke) pc met 1 of 2 sat hd kaarten erin als server en dan op meerdere plekken in huis (woonkamer, slaapkamer) een kleinere htpc (Ion gebasseerd) pc te plaatsen met bv Windows 7 MCE.

Is het mogelijk om met deze setup op de kleinere htpc's , tv te kijken via de server pc waarin de sat kaarten zitten.

Dus of de server de sat kanalen naar de andere pc's kan streamen MET mogelijk om te zappen.

 

Zoja kunnen jullie mij dan op weg helpen met :

-Welke software (liefst Windows based)

-Werkt cccam (op de server)

-Welke sat hd kaarten , ik zie dat skystar en tevii bijna niet te krijgen is

 

Het is een mond vol maar alvast bedankt .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk bij MediaPortal. MCE kan je denk ik wel vergeten.

 

En die server hoeft echt geen dikke PC te zijn. In tegendeel zelfs, dat ding moet wel dag en nacht aan staan!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit echt met MCE wilt doen (in ben daar opzich heel content mee) dan zul je voor jouw wensen moeten wachten tot begin volgend jaar. Dan komt van DVBLogic DVBLink Server 2.0 uit. En naar wat ik heb begrepen zal die met een server en verschillende clients werken die als virtuele tuners in MCE werken.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...