Ga naar inhoud


ABcom IPBOX 9000 PLUS Enigma en/of cable tuner


tellar

Aanbevolen berichten

Ik ben al jaren van de dreambox ontvangers. Een uitstapje naar de relook heeft me er van overtuigd dat de software ondersteuning op andere linux ontvangers ruk is.

 

De ABcom IPBOX 9000 PLUS spreekt me alleen wel erg aan. Ten eerste omdat het een redelijk geprijsd alternatief lijkt voor de 8000HD. En ten tweede omdat-ie 2 tuners heeft.

 

2 vragen:

1) Kan ik er enigma 2 op zetten met 2 tuners werkend? Is-ie dan ook stabiel?

2) Kan ik een combinatie gebruiken waarbij een van de tuners de cable tuner is?

____________________________________________________

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hebben de heren wel door dat E2 zich in betafase bevindt.

E2 zou gewoon met 2 tuners moeten werken, kan het zelf niet uittesten, omdat ik er maar 1 heb. Anders zal je even moet wachten of de org. software gebruiken.

@Mark243: Als jij het mis hebt hoef je geen ander versie te zoeken, omdat het uiteindelijk met 2 tunners werkt. E2 is bedoelt voor meerdere tuners, anders voldoet E1 wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter verheldering: E2 ondersteunt wel 2 tuners op een IPBOX 9000, het ondersteunt alleen (nog) geen decodering van 2 tuners gelijktijdig (dual decoding). Je kunt dus wel degelijk een gecodeerde zender (b.v. RTL4) opnemen op tuner1 en gelijktijdig naar een FTA zender (b.v. BVN) op tuner 2 kijken. Dat is wel wat anders als geen 2 tuners ondersteunen. De ontwikkeling van E2 door Tideglo is wel hoopgevend (op dit moment versie 0.6). Zodra de ondersteuning voor dual decoding werkt, is het wat mij betreft de meest optimale software voor de IPBOX 9000 (of Cuberevo, wat je maar hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je wel eerst eens de beeldkwaliteit tussen E2 en EEn img als NLB vergelijken.E2 is stukken slechter als het over HDMI gaat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...