Ga naar inhoud


Duo LNB tv vlaanderen


Gast erudiet

Aanbevolen berichten

Heb zopas de duo lnb geinstalleerd volgens de bijgeleverde uitleg.

Ik ontvang prima Astra 1, maar krijg niets door van Astra 3.

Ik heb als ontvanger een emubox 100cxi.

Moet ik ergens een aanpassing maken? in de installatie 'schotel' of dergelijke. Krijg wel door dat er een kwaliteitsontvangst is van 76 op beide astra maar daarbij dan onmiddelijk het bericht 037 onbekende service of het bericht 048 geen signaal.

Wie kan er mij helpen?

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Das nu net het probleem, het toestel reageert er niet op.

Heb in Disecq 1.0 Astra 19 ingegevn met poort 1; Astra 23 in poort 2.

Krijg wel te zien dat het inkomende signaal is 99% en kwaliteit 79%, dus goed zou ik zeggen.

Maar krijg geen beeld op tv, wel e37-onbekende service.

Heeft dat iets te maken met de software? Nu fastscan laatste versie erop. In fastscan zijn sommige opties uitgesloten meen ik gelezen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel is een triax 64 cm. Maar daar heeft het waarschijnlijk niets mee te maken. Binnen de normen van Tv vlaanderen.

Ik denk eerder aan een fout (software bv) in de emubox. Want mijn maxdigital doet het dus wel!!!!!!

En ik kan ook zien dat er ontvangst is op Astra 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is perfect, daar zal het niet aan liggen.

Had je een 80cm schotel gehad, dan was het een ander verhaal. De duo lnb doet het immers enkel optimaal op een triax 64cm.

 

Heb je na het aanpassen van de disecq instellingen nog eens een fastscan gedaan ? Mogelijk gaat hij de zenders dan pas inlezen, want bij de vorige keer dacht hij dat je op een andere disecq setting stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik dus inderdaad al gedaan.Zou een manuele scan van alleen de astra 3 kunnen een oplossing geven? Want om de disecq te doen werken moet hij natuurlijk tussen twee sats kunnen schakelen en in de Fastcan wordt er slechts één sateliet gescand. nl Astra 1. Heb de indruk dat in de fastcan geen inlezing gebeurd van de 23.5 kanalen, alleen verschijnen ze in de zenderlijst maar 'leeg'; zoals je ook een map kunt hebben in de pc zonder er iets inzit.

ga dat morgen eens proberen, inscannen van astra 3 manueel bv de freq 11739 waar de nederlandse regios zitten. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Iemand andere ideen , hartelijk welkom.

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
De schotel is perfect, daar zal het niet aan liggen.
Had je een 80cm schotel gehad, dan was het een ander verhaal. De duo lnb doet het immers enkel optimaal op een triax 64cm.

Heb je na het aanpassen van de disecq instellingen nog eens een fastscan gedaan ? Mogelijk gaat hij de zenders dan pas inlezen, want bij de vorige keer dacht hij dat je op een andere disecq setting stond.


De DUO werkt ook perfect op een 80cm schotel.

Heb er zo al meerdere geplaatst.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat het niet zou werken hé, maar het zal een minder sterk signaal geven op een 80cm dan op de 64cm triax schotel waar die lnb voor ontworpen is.

 

De offset van het brandpunt van een 80cm kan nooit hetzelfde zijn als van een 64cm schotel, dat lijkt me duidelijk.

Dus op een 80cm schotel zit je er net een beetje naast, je zal dus een pak minder regen reserve hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...