Ga naar inhoud


.mts bestanden camcorder


dream timmy

Aanbevolen berichten

Ik heb een digitale camcorder die full hd opneemt en het bestandstype is .mts. Ik zet de bestanden op een qnap 109IIpro (externe harde schijf) die nu gemount is met een db 500+. Deze kan die (.mts)bestanden niet terugvinden, laat staan afspelen.

Ik ben van plan om een high definition dreambox te komen denk dan aan de db800 of db8000. Kunnen deze 2 die bestanden wel of moet ik de filmpjes dan toch nog converteren naar een ander bestandstype?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn DM8000 speelt full HD .mts bestanden van mijn camcorder zonder problemen af. Ze staan trouwens opgeslagen in mijn Popcorn Hour, dus via een mount afspelen is ook geen probleem.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de laatste OpenPli kun je ze zelfs gewoon met de mediaspeler benaderen (Pli heeft vorige week MTS en M2TS toegevoegd als erkende bestandsdefinities).

 

Echter moet je Dreambox dus wel HD formaten aankunnen (zoals de 800 of 8000).

 

Ps. Milo de MTS bestanden van HD camera's zijn geen MPEG2 (zie screenshot) maar worden wel afgespeeld door mijn Dreambox

post-6841-1318260512,9422_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google vond, toen ik naar MTS zocht:

 

Citaat:
High-definition MPEG Transport Stream video format, commonly called "AVCHD;" used by Sony, Panasonic, and other HD camcorders; based on the MPEG-2 transport stream and supports 720p and 1080i HD video formats.

 

Dus een 500 kan er sowieso niks mee, maar als ik dit zo lees zou een 7025 het ook af moeten kunnen spelen (de 7025 kan MPEG-2 HDTV formaten afspelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de volledigheid: ".mts" files zijn ofwel gewone mpeg (1!) transport streams (dus ".ts") ofwel dezelfde mpeg streams met een extra timestamp erachter van een paar bytes (vier volgens mij).

 

Er kan dus vanalles inzitten, mpeg2 video, h264 en daarbinnen weer allerlei resoluties. Je kunt dus niet vantevoren zeggen of je zoiets kunt afspelen op je niet-hd-ontvanger.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...