Ga naar inhoud


dual boot , wat eerst XP of Win7 ?


bartshit

Aanbevolen berichten

Je kunt het prima door elkaar draaien hoor. Ieder zijn eigen partitie en gaan. Zo heb ik voor test doeleinden (drivers) een tijd lang XP, Vista en Ubuntu op 1 harde schijf gehad met 3 partities. Dit heeft totaal geen invloed op elkaar. Het enige wat ze gemeen hebben is de bootmanager. Dat was Grub omdat ik ubuntu als laatste installeerde.

 

Later heb ik Ubuntu verwijderd en kon ik simpel weer de Vista bootmanager installeren.

 

Je moet er alleen op letten dat je van oud naar nieuw gaat dus:

 

Eerst Xp daarna Vista of Win 7

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dat van oud naar nieuw is als een externe bootmanager gebruikt wordt nog niet eens noodzakelijk.

Deze maakt mits goed geconfigureerd alleen de partitie met het gekozen OS actief en verbergt de andere OS partitie(s).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
En dat van oud naar nieuw is als een externe bootmanager gebruikt wordt nog niet eens noodzakelijk.
Deze maakt mits goed geconfigureerd alleen de partitie met het gekozen OS actief en verbergt de andere OS partitie(s).


Dat klopt, maar ik ga er van uit dat de TS niet zover is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me duidelijk. Zoek op deze site of met google maar eens op alle problemen mbt dual boot.

 

Neem gewoon Windows-7 en draai andere OS'en binnen VMWare.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Dat lijkt me duidelijk. Zoek op deze site of met google maar eens op alle problemen mbt dual boot.

Neem gewoon Windows-7 en draai andere OS'en binnen VMWare VirtualBox.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: Psychosammie
Dat lijkt me duidelijk. Zoek op deze site of met google maar eens op alle problemen mbt dual boot.

Neem gewoon Windows-7 en draai andere OS'en binnen VMWare VirtualBox.


Maar als ik Win7 64bits installeer kan ik dan wel 32bits programma's draaien in VirtualBox ?

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, al zou je Windows 3.11 willen installeren.

 

Je configureert een virtuele pc binnen VirtualBox en wat je op die pc installeert staat los van het host-OS van de pc waarop VirtualBox is geinstalleerd.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Dat lijkt me duidelijk. Zoek op deze site of met google maar eens op alle problemen mbt dual boot.

Neem gewoon Windows-7 en draai andere OS'en binnen VMWare.


De meeste problemen ontstaan omdat men zich niet aan de spelregels houdt.

Virtueel is prima maar lang niet voor alles geschikt. Zeker niet als je met wat specialere hardware bezig bent.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frequently Asked Questions

Will ZoneAlarm be compatible with the Windows 7 operating system when it releases?

Yes, ZoneAlarm users with active subscriptions (ZoneAlarm Extreme Security, ZoneAlarm Internet Security Suite, ZoneAlarm Antivirus, ZoneAlarm Pro, and ZoneAlarm free firewall) will be able to download a free ZoneAlarm 9 (2010) update that supports Windows 7 when it releases.

Microsoft's Windows 7 release is scheduled for October 22.

 

http://www.zonealarm.com/security/en/sup...ient&date=1

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Frequently Asked Questions
Will ZoneAlarm be compatible with the Windows 7 operating system when it releases?
Yes, ZoneAlarm users with active subscriptions (ZoneAlarm Extreme Security, ZoneAlarm Internet Security Suite, ZoneAlarm Antivirus, ZoneAlarm Pro, and ZoneAlarm free firewall) will be able to download a free ZoneAlarm 9 (2010) update that supports Windows 7 when it releases.
Microsoft's Windows 7 release is scheduled for October 22.

http://www.zonealarm.com/security/en/sup...ient&date=1


Zover was ik ook, alleen als ik deze wil downloaden krijg je zonealarm 8 en niet 9 (tot nu toe)

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartshit
Origineel bericht van: Sjattuh
free ZoneAlarm 9 (2010) update that supports Windows 7 when it releases.

Zover was ik ook, alleen als ik deze wil downloaden krijg je zonealarm 8 en niet 9 (tot nu toe)


Staat ok pas in 2010 wink

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: felicasat
Origineel bericht van: bartshit
blush oeps te snel gelezen, je hebt gelijk.
Wel jammer, kijken of er een alternatief is.
Ik hecht wel veel waarde aan dit programma.




Je kan ook gewoon de firewall die al in 7 zit gebruiken ism windows 7 firewall control de freeware versie is goed genoeg lekkah klein en weinig geheugen :
Firewall Control


Geprobeerd, leuke firewall.

Bedankt.

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...