Ga naar inhoud


Rebox 9000; opnemen op DVDR vanaf Rebox.


lennie

Aanbevolen berichten

Ik heb een Rebox 9000, FW 69, alles OK.

Daarbij heb ik een Panasonic EH59 DVDRecorder, aangesloten middels SCART (21-pins) van Rebox naar AV2-ingang van die DVDR.

Ik krijg op geen enkele wijze het beeld van de Rebox via de AV2-ingang van de DVDR en dan de AV1-uitgang (of DMI-uitgang) op mijn LCD-TV, en kan dus ook niets opnemen vanaf de Rebox op DVD direct, danwel op de harde schijf van de DVDR om later op DVD te zetten.

Volgens Panasonic komt dat omdat de DVDR een analoge tuner heeft, maar ik had het idee dat die er buiten gehouden wordt; immers krijg je een kant en klaar signaal van Rebox op de DVDR? Of klopt dat niet.

Wat moet ik doen om wél DVD's te kunnen maken van beeld/geluid van de Rebox?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wie is waar mee bezig?

Rebox met aanpassen uitgangssignaal of Panasonic met aanpassen AV2-ingang?

Volgens Panasonic technische dienst zou het gewoon niet lukken, einde verhaal.

Ben van het probleem af als ik een DVDR vind die met een HD Digitale tuner overweg kan. Welke kan dat, is de vraag.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, bij uitgangsresolutie 576i krijgt de DVDR via SCART wél beeld. (NB: in dat geval extra keuze RGB/CVBS/YC. Neem aan RGB?).

Maar tegelijk kijken naar TV via HDMI kan dan niet meer; beeldgaat verticaal lopen en is sowieso slechter van kwaliteit.

 

Zou een goede oplossing zijn als je de uitgangen separaat zou kunnen instellen; SCART permanent op 576i en HDMI op 1080i. Dan kun je simultaan kijken én opnemen/schrijven.

Scheelt ook in het steeds veranderen van die instellingen, hetgeen problematisch is voor huisgenoten.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn ze dus bij rebox mee bezig, het schijnt best een moeilijk op te lossen probleem.

Ik heb namelijk de EH 57 Pana en ook bij mij lukt het niet.

Overigens van rebox lezen ze hier mee, en heb ik dus ook contact gehad via mail.

Ze zijn er druk mee bezig werd mij verteld.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cyberson
Daar zijn ze dus bij rebox mee bezig, het schijnt best een moeilijk op te lossen probleem.
Ik heb namelijk de EH 57 Pana en ook bij mij lukt het niet.
Overigens van rebox lezen ze hier mee, en heb ik dus ook contact gehad via mail.
Ze zijn er druk mee bezig werd mij verteld.

nou dat ik hoop ik dan wel, want ik zit met het zelfde probleem met mijn TV in de slaapkamer
ik heb toen ook een mail weg gedaan en kreeg toen een heel ander antwoord gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
aangesloten middels SCART (21-pins) van Rebox naar AV2-ingang van die DVDR.

Volgens Panasonic komt dat omdat de DVDR een analoge tuner heeft, maar ik had het idee dat die er buiten gehouden wordt; immers krijg je een kant en klaar signaal van Rebox op de DVDR?

Scart connectie is per defenitie al analoog(pal-SD standaard beeld, en maximaal stereo audio). Daarom gebruiken velen geen scart meer, te lage kwaliteit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar daar gaat het hier niet om.

Scart is nu eenmaal de gangbare verbinding tussen Satellietreceivers en dergelijke enerzijds en DVDR-apparatuur anderzijds. Andere ingangen zijn er niet, danwel bij sommige apparaten misschien Composiet, maar ook dat is analoog.

Hier gaat het om het probleem dat de DVDR niet overweg kan met een hogeresolutiesignaal van de Satellietreceiver.

Rebox had natuurlijk de zaak zo kunnen regelen dat de SCART-output naar bij voorbeeld DVDR aangepast zou zijn aan wat DVDR's aankunnen.

Eigenlijk vind ik juist omgekeerd, dat de nieuwere DVDR's (en zo een heb ik) het hogeresolutiesignaal van moderne apparatuur weer via de HDMI-uitgang (die er ook op zit) doorsturen naar de TV, en een aftakking van dat signaal "degraderen" naar resoluties die zij kunnen verwerken naar DVD.

Of is dat technisch onmogelijk.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...