Ga naar inhoud


xmltv import 1.0


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: zzzzzzz

Bedoel je dat het in de laatste nachtelijke build al zit, of dat het doorgegeven is aan DMM ?


Het had in de nachtelijke build moeten zitten, maar die build loopt nu pas in plaats van afgelopen nacht, dus nog een paar uur geduld.
En het is aan dmm doorgegeven.

smile
Heel mooi, pieterg.
Toch echt een voordeel dat PLi locaal ontwikkeld wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 153
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: skippie1770
hetzelfde probleem zie ik bij 2BE vandaag :

2x woordzoeker
2x My fat obnoxious Fiancé
2x Kyle XY
2x Smallville
2x The borrowers
2x Intacto

Zou het niet kunnen zijn dat het volgende zich voordoet ?
(gewoon aan het redeneren, fictief voorbeeld) :

Je downloadt EPG data voor een week.
Op dit moment zetten ze bijv. voor morgen om 18:30 The Simpsons.
Die EPG wordt geïmporteerd.
Morgen wordt nieuwe EPG geïmporteerd en het uur blijkt 5 minuten vervroegd te zijn.
Blijven dan niet beide EPG entries staan, zodat je een heleboel dubbels krijgt ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bezig met testen te doen met de vrije Telenet kanalen op de kabel.

Hier kom ik toch wel het volgende probleem tegen :

 

de EIT informatie die binnenkomt "vecht" met de informatie die binnenkomt via de XMLTV EPG.

Dit kan echt heel hinderlijk zijn als beide EPG's een paar minuten schelen, zeker voor korte programma's.

Dan krijg je vele dubbels, waarbij de info van de ene dan nog eens in een andere taal staat als die van de andere.

In volgende screenshot zie je een milde vorm van wat dit geeft, op kanalen met veel korte programma's (Cartoon Network bijv.) kan dit veel vervelender zijn, omdat je daar sowieso vaak meerdere keren na elkaar dezelfde tekenfilm serie hebt (bijv. 3x Tom&Jerry na elkaar), en dan wordt het moeilijk te zien of het nu om een dubbel gaat of over een tweede aflevering.

 

Zou het echt niet mogelijk zijn om per zender of per tunertype of nog een andere selectiemogelijkheid EIT uit te schakelen ?

Ik vermoed dat dit probleem zich ook zal voordoen op elke zender die van EIT gebruik maakt, en dat moeten er nogal wat zijn.

post-36145-1318260529,3599_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, bij de volgende zender waar ik met EPG voor bezig ben, zie je hoe moeilijk het kan worden.

(ik kan die zender niet bekijken, omdat hij geëncrypteerd is, maar dat belet natuurlijk niet dat ik er een picon voor maak, en EPG informatie binnenhaal.

 

Ik heb hier dus 3 afleveringen van "Six pieds sous terre" (Six Feet Under), 3 van Déjà-Vu, 2 van Boston Public, en 2 van Plus Belle la Vie.

 

Maar zijn dat nu echt 3 afleveringen van "Six pieds sous terre"?

Als ik er de EPG op tv.be op nasla, blijkt van wel.

Die 3 van Déja-Vu blijken er echter maar 2 te zijn, die 2 van Boston Public en 2 van Plus Belle La Vie blijken er echt 2 te zijn.

 

Hier kun je het dus nog een beetje vermoeden door de lengte van de 2e Deja Vu, die ook een tikkeltje anders geschreven is.

Dit gaat echter zeer verwarrend worden.

post-36145-1318260529,3852_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de update van Newnigma naar 2.8.1. deed deze fantastische plugin het niet meer. Ik vermoed dat voorbereidingen om de CrossEPG in dat image te ondersteunen er de oorzaak van zijn. Ook is het mij in Newnigma niet gelukt om de MHW functie uit te zetten.

Daardoor en omdat Milo het PLi team komt versterken, leek me het een goed moment om over te stappen op PLi. Een mooi image!

Het lukt me echter niet de automatische import aan de gang te krijgen (heb de topics rond xmltv import al lang gevolgd en vele versies gebruikt, dus ben geen absolute beginner als het om deze plugin gaat). Iemand suggesties of is dit nog een klein bugje?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de OpenPli werkt dit gewoon hoor. Als je de laatste stabiele Pli (Jade) gebruikt kan het zijn dat e.e.a. niet werkt, deze is ondertussen al redelijk "veroudert". Als Pli (inclusief Milo) de meest gewenste wijzigingen en zaken uit Milo hebben toegevoegd zal er vanzelf weer een nieuwe stabiele versie komen, maar mijn ervaring is dat OpenPli net zo stabiel is als Jade (enkel dus veel nieuwer met dagelijkse updates en uitgebreider).

 

Instellen in OpenPli:

1. XMLTV import installeren via menu -> applicaties -> downloaden

2. Daarna instellen in menu -> applicaties en het werkt gewoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
bij mij draait ie prima in de 8000 met newnigma 2.8.1


Waar concludeer je dit uit?
Sinds de update van newnigma heb ik ook vlgs mij problemen.
ik heb zeer veel gaten in de epg en bij sommige C+ zenders helemaal geen epg totdat ik op de zender ben geweest.
Wel staat mijn box elke morgen "aan" dus de import werkt wel, maar wordt deze naar mijn mening niet "getoond" maar krijg ik de epg van newnigma zelf te zien.......:(
en net zie ik dat ik maar voor 3 dagen epg heb, terwijl hij staat ingesteld op 7......

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

BTW : in verband met dubbele entries die er komen omdat de programmatie aangepast wordt.

Zou het niet interessant zijn dat de plugin een optie heeft om vlak voor de import de bestaande EPG te ledigen ?

Dan vermijd je in elk geval al dat soort dubbels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
BTW : in verband met dubbele entries die er komen omdat de programmatie aangepast wordt.
Zou het niet interessant zijn dat de plugin een optie heeft om vlak voor de import de bestaande EPG te ledigen ?
Dan vermijd je in elk geval al dat soort dubbels.


of helemaal niet ophalen de epg maar die functie heeft newnigma volgens mij niet
anders kijk maar eens op het newnigma forum en pleit/discussieer voor een functie om de (NWH) epg uit te kunnen zetten
het wordt zo steeds interessanter om over te stappen naar open pli (als de definitieve versie er is)

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fransken
of helemaal niet ophalen de epg maar die functie heeft newnigma volgens mij niet
anders kijk maar eens op het newnigma forum en pleit/discussieer voor een functie om de (NWH) epg uit te kunnen zetten
het wordt zo steeds interessanter om over te stappen naar open pli (als de definitieve versie er is)

Ah, maar ik werk al heel de tijd met Open PLi.
MHW staat af, maar ik heb het hier over zenders die van de standaard EIT EPG gebruik maken (vooral op de kabel), niet de Mediahighway EPG.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...